Zasa, 2-3 tyzdne ticho a zahafne znova "novy" uzivatel co dava znova tie iste "argumenty" ako asi 3-4 obdobni ludia pred nim, na poslednych asi 40tich stranach tohoto vlakna.
Pravdaze, na argumenty inych reaguje "ty to vidis zle", " ignorujes ma", etc.
Fakticka poznamka: pises e-mobilita od 2008? V 2008 bola cca vydana tesla roadster, od vtedy, tesla model 3 ako "ludove" vozitko, zvysila kapacitu o 50% a ma fakt nadpriemernu, ba az luxusnu vybavu. Nissan leaf ako prve masove e-vozitko bol vydany v 2010, podla wiki s dojazdom 117km, dnes ide na dojazd 400km. Fakt vobec, ale vobec ziadny progress.... A to najvacsia automobilka, toyota, mala/ma dodnes malu e-vyskumnu diviziu. 2-najvacsia automob vw na tom moc lepsie nieje, ked id-platforma ako prva elektro platforma (zjavne moc honosne pomenovanie....) bola vydana kolko, 3?r dozadu.
Ano, Leaf sa masovo predava od 2010.
Vyvoj novehomoedlu trva bezne 3-4 roky. A elekromobilite u vacsine znaciek predchadzali hybridov, plug-in hybridy, nasledne plug-iny... cize vyvoj tam bol, samozrejme nie v takej miere ako dnes, ale po 2015 je uz masivny u vacsiny znaciek.
Zvysenie kapacity
baterie by som urcite neoznacil ako technologicky pokrok.
To je len o cene a hmotnosti (novy Leaf s ca 60kWh ma o 200-300kg viac ako prvy).samotny posun v hustote baterii za posledne roky zial nebol vyrazny, o nieco to maju zlepsit solid state baterie, ktorych uvedenie sa zatial ale tiez neustale posuva.
Podla EU noriem mal prvy Leaf dojazd 175 km, aktualny s vacsou baterkou 385 km (uz podla WLTP, cize podla NEDC dajme tomu 420-430 km). Baterka narastla z 24 na 62 kWh o 158%, dojazd narastol z 175 na ca. 420km o cca 140 %. Cize ani tu pokrok nevidim, logicky tazsia
bateria nesie dan aj vo vyssej spotrebe a ilustruje to, ze pokrok nebol schopny znizit spotrebu ani natokolko, aby vykompenzoval tazsiu bateriu.
Cena baterii od 2010 prudko klesala, no oproti predpokladom sa pokles cien z dovodu prudkeho rastu dopytu od ca 2020 zastavil a aktualne to nevyzera na dalsi vyznamny pokles.