Jaroh napísal:
Bohužiaľ "trhom" určite nie.

Pýtam sa ako to chceš dosiahnuť?
06.03.2023 - 18:09:28
00
rs955i napísal:
Ako ale zabezpečiť aby teba zachránili aj v Indii a Číne?

technickym pokrokom. A vyvoj musia zafinancovat bohate krajiny, ako je aj Slovensko, resp. Slovaci.
06.03.2023 - 18:29:40
12
skorpion napísal:
technickym pokrokom. A vyvoj musia zafinancovat bohate krajiny, ako je aj Slovensko, resp. Slovaci.

Tak mi sa tu zviažeme regulaciami,aby sme dokázali zafinancovat Indiu Čínu?
Toto nie je Vtipkar?Či🤨
06.03.2023 - 18:36:32
01
1.) Cinu kludne vynechaj, ta je vyvojovo priblizne na urovni zapadu.
2.) najlepsi vyvoj sa vzdy robi pod tlakom a pri obmedzeniach. Clovek je tvor lenivy, ak by nebol pod tlakom, tak este ani nie sme na tych stromoch. Keby EU netlacila europske automobilky do elektromobility, tak nas do 10 rokov prevalcuje Cina a nase slavne automobilky mozeme zavriet.
3.) tie technologie, ktore sa u nas vyvinu rozhodne do zaostalejsich krajin nepojdu potom zadarmo. My im poskytujeme vyvoj, oni nam lacnu pracovnu silu.
06.03.2023 - 18:50:40
02
Logicky,keď pod tlakom Slovalco neustalo nákup energií a povoleniek,nemusí nám kaziť vzduch...
No super,veď čistý hliník si kúpime...
Tak ako čipy, lieky a čokoľvek sa nám zdalo výhodnejšie nakupovat z Ázie.
Síce sa to poslednú dobu trošíčka kazí,ale veď "pod tlakom" to dáme 👍
06.03.2023 - 19:03:36
00
ja myslím, že pod tlakom (tvoj bod 2.) už sme... a riadnym... ak si si nevšimol, Čína už nás už valcuje... a elektromobily/ekopríplatky za spaľováky, to len urýchľujú...

Príloha:
A4tDU-na-dobieha-tradi-n-automobilov-ve-moci-6.png
A4tDU-na-dobieha-tradi-n-automobilov-ve-moci-6.png 55.76 KiB thumb_up0thumb_down



no a na margo elektromobility a energií:

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nemecko-kapituluje-nestabilni-dodavky-elektriny-dovoli-vypinat-dobijeni-elektromobilu-zcela-a-na-neomezenou-dobu/

pokiaľ nebude celosvetovo akceptovaná dohoda na znižovaní CO2, a škrtiť pod krkom sa bude iba ten, čo tvorí 8% celosvetových emisií, nebude to OK...

lenivosť, nelenivosť... toto tu sa rovná minimálne ekonomickej "samovražde", prestaňme sa už konečne klamať...
06.03.2023 - 19:05:41
02
čina zaplavila vyrobu aj export lacnými elektromobilmi, Nemecke koncerny so spalovakmi im nebudu konkurovat aj keby sme zakaz posunuli na rok 2200, rozlepte si už oči preboha
06.03.2023 - 19:10:12
00
Stale ti unika, ze zijes v krajine, ktora je sice prdelou eu, ale stale patri medzi tie najvyspelejsie na svete. My skutocne mame na to (vramci eu) udavat smer. To ze europania nechcu dychat vyfukove plyny a viezt sa na spirale globalneho oteplovania sice dnes nieco stoji, ale zajtra na tom zarobime. A toto je tiez typicke, ze sa proti tomu stavaju zvacsa ludia, ktorych sa to ani netyka. Spalovaky maju skoncit najskor v 2035, isto to ale bude neskor. Slovaci jazdia na "nemeckych" jazdenkach, priemerny vek 14-15rokov. Cize vela z nas tu len teoretizuje, ale realne si do elektromobilu v zivote nesadne. Takze debatovat by mali radsej nase deti a vnuci, lebo ich sa to bude tykat. Ale hahaha blba gretka...

A ten nahly zaujem o znicenu africku sceneriu po tazbe kobaltu je tiez vtipny. Asi jedine pozitivum russkej propagandy za dlhu dobu :)
06.03.2023 - 19:25:11
06
ja som to tu uz davnejsie uvadzal. Ak sa nieco nezmeni, na Slovensku bude jazdit 50% elektro + 50% spalovakov okolo roku 2055. Kazdy si moze spocitat, kolko bude mat vtedy rokov. Ja budem starsi, ako moji rodica (dochodcovia) dnes.
06.03.2023 - 19:32:23
00
skorpion napísal:
ja som to tu uz davnejsie uvadzal. Ak sa nieco nezmeni, na Slovensku bude jazdit 50% elektro + 50% spalovakov okolo roku 2055. Kazdy si moze spocitat, kolko bude mat vtedy rokov. Ja budem starsi, ako moji rodica (dochodcovia) dnes.

Už niečo vyše roka prognózy "ak sa nič nezmení " dostávajú nový význam...😉😀
06.03.2023 - 19:57:36
00
skorpion napísal:
2.) najlepsi vyvoj sa vzdy robi pod tlakom a pri obmedzeniach....

s malou stipkou sarkazmu sa pytam, preco teda russko nie je technologicka velmoc? :lol:
06.03.2023 - 20:05:37
03
Lebo všetko ide podľa plánu!
06.03.2023 - 20:06:53
03
Zaujimavy clanok, najma koniec:
https://www.postoj.sk/125776/nemecko-blokuje-zakaz-spalovakov-povinne-elektroauta-este-nie-su-iste

Inak niektori to vidite velmi ruzovo.

Ak maju byt vsetky nove osobne auta v 2035 elektro, jednak je potrebne zvysovat produkciu elektriny (a zabezpecit jej stabilitu, napr DE je extremne volatilne kvoli vetru a slnku) a jednak distribucnu siet.
To vsetko su velke investicie, ktore sa nespravia za rok, dva ani za 5 rokov...

Dnes nie je vynimkou, ze dileri aut, ktori musia mat povinne v ramci standardov DC rychlonabijanie, ho nie su schopni mat, kedze im to nedovoluje infrastruktura danej lokality.
A to sa bavime o standarde 1x50kW, nie 4x 150 alebo podobne... proste to neide...
Resp niekedy ano, ak si ako zakaznik zaplati nove trafo za desiatky tisic € a navyse jeho pripojenie, co je niekedy dalsi problem, ze majitelia susednych pozemkov s tym nie vzdy suhlasia.
06.03.2023 - 20:15:31
00
quasimoto Podľa komentárov a insiderov sú dve zdôvodnenia (a zrejme platia obe súčasne):
1. Nemecko handluje svoj súhlas za nejaký iný súhlas. To sú bežné vzájomné politické biznisy, ktoré sa dejú od obecného zastupiteľstva až po riaditeľstvo galaxie od čias Mezopotámie až do konca civilizácie. Tejto domnienke nahráva aj účasť von der Leyen na včerajšom zasadnutí nemeckej vlády a potom náznak obratu nemeckej pozície (pozri nižšie)
2. V tradične automobilovo silnom Nemecku vládna koalícia nechce stratiť tvár pred tými voličmi, ktorí so zákazom nesúhlasia. Niekoľko ostatných volieb na rôznej úrovni pre FDP nedopadli úplne skvelo a tak to hrajú na časť voličov.

Tak či onak, tento postoj Nemecka je starý už pár dní, dnes nemecký minister dopravy už vyhlásil, že to vidí optimisticky, i keď súhlas zrejme nedajú v najbližších dňoch. Ono totiž aj keby Nemci na svojej podmienke presunúť ponechanie "otvorených" technológií, najmä teda e-fuels, z deklaratívneho dodatku do záväznej časti legislatívy, trvali (čo tiež nie je dnes isté), tak jej prijatie nepredstavuje žiadny zásadný politický problém, skôr procesný. Budú sa ešte chvíľu naťahovať, ale na konci dňa si však v podstate Olaf Scholz nemôže dovoliť nedať pod túto legislatívu súhlas, pretože by to bol de facto koniec Green Dealu. Ide len o to, čo za to od niekoho, s kým to hrá, dostane. :-)
06.03.2023 - 20:42:25
01
quasimoto napísal:
Zaujimavy clanok, najma koniec:
https://www.postoj.sk/125776/nemecko-blokuje-zakaz-spalovakov-povinne-elektroauta-este-nie-su-iste

Inak niektori to vidite velmi ruzovo.

Ak maju byt vsetky nove osobne auta v 2035 elektro, jednak je potrebne zvysovat produkciu elektriny (a zabezpecit jej stabilitu, napr DE je extremne volatilne kvoli vetru a slnku) a jednak distribucnu siet.
To vsetko su velke investicie, ktore sa nespravia za rok, dva ani za 5 rokov...

Dnes nie je vynimkou, ze dileri aut, ktori musia mat povinne v ramci standardov DC rychlonabijanie, ho nie su schopni mat, kedze im to nedovoluje infrastruktura danej lokality.
A to sa bavime o standarde 1x50kW, nie 4x 150 alebo podobne... proste to neide...
Resp niekedy ano, ak si ako zakaznik zaplati nove trafo za desiatky tisic € a navyse jeho pripojenie, co je niekedy dalsi problem, ze majitelia susednych pozemkov s tym nie vzdy suhlasia.


Ano, nemam pochybnosti, ze mozu nastat/nastavaju situacie ze 50+kW charger sa nemoze dat hockam si zmyslime. Vsak ved su miesta kde ti ani chatku nechcu pripojit, ako tu niekto pisal....
Na druhu stranu, opat sa budem do velkej miery opakovat, bo sak opakovanie je matka mudrosti - tak mozes skusit vylepsit tieto cisla: https://www.mtbiker.sk/forum/post1687247.html#p1687247
06.03.2023 - 21:18:06
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up