quasimoto Podľa komentárov a insiderov sú dve zdôvodnenia (a zrejme platia obe súčasne):
1. Nemecko handluje svoj súhlas za nejaký iný súhlas. To sú bežné vzájomné politické biznisy, ktoré sa dejú od obecného zastupiteľstva až po riaditeľstvo galaxie od čias Mezopotámie až do konca civilizácie. Tejto domnienke nahráva aj účasť von der Leyen na včerajšom zasadnutí nemeckej vlády a potom náznak obratu nemeckej pozície (pozri nižšie)
2. V tradične automobilovo silnom Nemecku vládna koalícia nechce stratiť tvár pred tými voličmi, ktorí so zákazom nesúhlasia. Niekoľko ostatných volieb na rôznej úrovni pre FDP nedopadli úplne skvelo a tak to hrajú na časť voličov.
Tak či onak, tento postoj Nemecka je starý už pár dní, dnes nemecký minister dopravy už vyhlásil, že to vidí optimisticky, i keď súhlas zrejme nedajú v najbližších dňoch. Ono totiž aj keby Nemci na svojej podmienke presunúť ponechanie "otvorených" technológií, najmä teda e-fuels, z deklaratívneho dodatku do záväznej časti legislatívy, trvali (čo tiež nie je dnes isté), tak jej prijatie nepredstavuje žiadny zásadný politický problém, skôr procesný. Budú sa ešte chvíľu naťahovať, ale na konci dňa si však v podstate Olaf Scholz nemôže dovoliť nedať pod túto legislatívu súhlas, pretože by to bol de facto koniec Green Dealu. Ide len o to, čo za to od niekoho, s kým to hrá, dostane.