A budem riadne OT a riadne odbočím od témy, aj keď sa to dotýka situácie. Fešák z Cyklokoalície, keď som im na jednej besede položil otázku, či by nebolo odveci mať aj poistenie pre cyklostov pre prípad spôsobenia škôd, keď už ich chcú mať toľko na cestách a považujú ich za rovnocenného učastníka dopravy, on že netreba, lebo by to odradilo ľudí od bicyklovania (rovnako ako povinná prilba, lebo dať 20€ za
prilbu z Decathlonu je drahšie ako si nechať rozbiť kokos, lebo 11 z 10 doktorov nevie, čo hovorí, dokonca ani tí z Holandska, ktorý tvrdia, že cca 70-80% cyklistov mohlo žiť, keby mali prilbu na hlave. Ročne im tam umrie cca 200 cyklistov, cez 95% je bez toho, aby malo nehodu s autom) a bolo by to zbytočne zaťaženie cyklostov. Vodiči majú predvídať a platiť si havarijné poistenie, keby aj náhodou cyklista spôsobil škodu. Alebo sa môžem ísť súdiť. Pritom také poistenie hradí aj zranenia, aj keby zrazil cylista chodca, či iného človeka a spôsobil mu finančné škody, materiálne škody. Ex zrazil cyklista na Bielom kríži, poležala si vtedy 3 týždne v nemocnici, 2 mesiace PN. Keby nemala poistku domácnosti a pripoistenie proti insoventnosti, tak neviem, kto za ňu bude splácať hypotéku. Vlastne viem, môže sa ísť súdiť s cyklistom.
Ono sa to nezdá, kamoš má 9 ročný Peugeot 508 s LED svetlami vpredu. Je to už pomerne dostupné jazdené auto, ktoré sa s tými svetlami dá kúpiť od 10 000€. Jedem svetlomet, len diel stojí 1500€. Čo potom tie rôzne matrix led natáčacie
svetlá a vykrajovaním diaľkových svetiel a podobné záležitosti? Pred pár rokmi to mal možno Mercedes S a E, teraz to človek má už možno aj v Kii v nejakej vyššej výbave. Rozbiť taký svetlomet zvládne aj cyklista a 2000€ zahučí ani nevie kedy.