Nemám veľa skúseností s gravelmi, ale z tých, čo mám, som aj ako úplné teliatko jasne rozoznával rozdiel medzi tuhosťou karbónových rámov. Začal som na islandskom Laufe, čo bola čistá supertuhá raketa, kde som vedel o každom kamienku, bez ohľadu na to, ako boli nafúkané
kolesá - ten
rám preniesol aj najmenšiu vibráciu (ako je sakra zdrobnenina od vibrácie?
) Rýchly tuhý gravel, ono si to tá partia postavila čisto pre seba a podľa seba - raz som ich stretol na firemnom výjazde vo vnútrozemí a ledva som im stíhal na aute...
Potom nasledoval Trek Checkpoint, bezkonkurenčne najpohodlnejší z tých skúšaných troch. Na druhej strane odozva na šliapnutie do pedálu bola trochu blatovejšia (nie som schopný rozoznať, či to bolo rámom alebo kolesami).
Teraz jazdím na Giante Revolt AP, a ten má
takmer pohodlie Treku aj s jeho filtrovaním vibrácií, na druhej strane aj
takmer takú odozvu na pedál, ako Lauf. Pre mňa veľmi podarený kompromis.
Tak keď môžu byť tak obrovské rozdiely v pohodlí len medzi rámami jednej technológie (ok, minimálne ten Giant je - pokiaľ viem - karbónový kompozit, kdežto Trek je poctivejší karbón, ale aj tak), tak medzi rôznymi
materiálmi musí byť ten rozdiel rovnako citeľný a ľahko rozoznateľný. Podotýkam, že nie som nijaký hnidopich ani cizelovač, navyše som ľahký a jazdím relatívne pomaly, takže rám so mnou nemá ťažkú robotu - napriek tomu všetkému tie rozdiely identifikujem naozaj ľahko.
Príloha:
Komentár súboru: Lauf Anywhere
20190722_151708.jpg
433.87 KiB
-21.7019,64.1222
thumb_up0thumb_down
Príloha:
Komentár súboru: Trek Checkpoint
20211017_103807.jpg
579.61 KiB
thumb_up1thumb_down
Príloha:
Komentár súboru: Giant Revolt Advanced Pro
20211201_135219.jpg
253.5 KiB
thumb_up1thumb_down