ocel pohlti strasne vela vibracii - no ocenis to pri dlhych jazdach. pri kratkych je viac menej jedno na com sedis. ak si rad zadupes tak treba ratat stym ze sa viac kruti ako karbon. ocel je ale tazka - oproti karbonu. hlinik ma zmysel uvazovat len ak clovek nema peniaze. to je asi to najhorsie - bud je to plechovka aby to bolo lahke alebo sa to blizi vahovo k lahsej oceli. ale hlavne je to tvrde a praska to.
dalsia vyhoda ocele je pocit robustnosti. karbon aj ked vies ze vydrzi, vzdy som mal na nom daky divny pocit ked schytal suter od kolesa. ocel si len cinkla a slo sa s usmevom dalej.
18.02.2023 - 21:46:45
03
presne gusto je to a v hlave ten pocit krehkosti karbonu, enduro full som už kupil len hlinikovy...
18.02.2023 - 21:56:53
00
Skusime ten test s kladivom co robil Sterba 😄
Budeme buchat po ocelovom rame 😁
18.02.2023 - 22:01:13
00
Zas sa tu hadate a pritom mate vsetci pravdu😀 Radsej sa pochvalte kto dal dnes vyjazd v kratasoch. Tu na dolniakoch to vyletelo na 16C v garazi som mal 1x tento rok zimsoe ako von. Som dnes robil sadrac a zavidel vsetkym co ste boli na biku.
19.02.2023 - 00:52:40
01
Nechaj ich Maroshito, mna to bavi! 😄
19.02.2023 - 08:03:30
00
Mal som tiež hliníkový Soot, teraz mám oceľový Ronin. Ako úplne bežný hobby jazdec rozdiel necítim. Žiadny wooow efekt strašného tlmenia vibrácii sa nekonal, krútiť sa nekrúti ani s QR a mojimi 90 kg.

Páči sa mi ale oveľa viac ako hociktorý karbón, takže som spokojný.
19.02.2023 - 08:16:02
02
To je mylná predstava, že oceľový rám bude mať po nasadnutí oproti Alu pocitovo nejaký wow efekt. Ako full oproti hardtailu. Kvalitná double/triple butted oceľ tlmí lepšie vibrácie ako lacný Alu rám. To sa však prejavuje v znížení únavy po dlhších gravel jazdách a inej odozve na hrboľatý terén nerovných poľňačiek. Ale na jazdné pocity vplýva aj mnoho ďalších faktorov. Rám nemôže byť mäkký a poddajný, aby sa krútil. Ale musí tlmiť a pohlcovať vibrácie
19.02.2023 - 08:49:47
04
Mne to je jasné. Len často tu čítam také očakávania.
19.02.2023 - 08:53:34
01
Oceľové rámy nemajú taký dizajn ako lector (listové pero), že by mohol pruzit, určite rovná trubka nepruzi. Ani žiadny joklovy profil. Ak tam napriek tomu niečo "pruzi", otázka je prečo.. Asi tá trubka je tak tenkostenna že strach.
19.02.2023 - 09:27:06
00
lenze nikto necita s porozumenim zase - nepisali sme s kristinou o pruzeni ale o pohlcovani vibracii a to je rozdiel.
19.02.2023 - 10:23:50
12
peter120 napísal:
Nuž hliník a karbón je mainstream, oceľ je na ústupe.
Kedysi neboli technológie a materiály, tak bola oceľ všade. Príde mi to ako chváliť VHS, keď máme dvd...
Drahý top bajk je vždy karbón, oceľový som nevidel. :)


To ze si ty este nieco nevidel, vobec nic neznamena. 3D printed Titan, 8000 GBP frameset, cca 18000 full build.
Príloha:
Screenshot_20230219_103412.jpg
Screenshot_20230219_103412.jpg 86.19 KiB thumb_up0thumb_down

19.02.2023 - 10:38:29
02
Nemám veľa skúseností s gravelmi, ale z tých, čo mám, som aj ako úplné teliatko jasne rozoznával rozdiel medzi tuhosťou karbónových rámov. Začal som na islandskom Laufe, čo bola čistá supertuhá raketa, kde som vedel o každom kamienku, bez ohľadu na to, ako boli nafúkané kolesá - ten rám preniesol aj najmenšiu vibráciu (ako je sakra zdrobnenina od vibrácie? :-D ) Rýchly tuhý gravel, ono si to tá partia postavila čisto pre seba a podľa seba - raz som ich stretol na firemnom výjazde vo vnútrozemí a ledva som im stíhal na aute...

Potom nasledoval Trek Checkpoint, bezkonkurenčne najpohodlnejší z tých skúšaných troch. Na druhej strane odozva na šliapnutie do pedálu bola trochu blatovejšia (nie som schopný rozoznať, či to bolo rámom alebo kolesami).

Teraz jazdím na Giante Revolt AP, a ten má takmer pohodlie Treku aj s jeho filtrovaním vibrácií, na druhej strane aj takmer takú odozvu na pedál, ako Lauf. Pre mňa veľmi podarený kompromis.

Tak keď môžu byť tak obrovské rozdiely v pohodlí len medzi rámami jednej technológie (ok, minimálne ten Giant je - pokiaľ viem - karbónový kompozit, kdežto Trek je poctivejší karbón, ale aj tak), tak medzi rôznymi materiálmi musí byť ten rozdiel rovnako citeľný a ľahko rozoznateľný. Podotýkam, že nie som nijaký hnidopich ani cizelovač, navyše som ľahký a jazdím relatívne pomaly, takže rám so mnou nemá ťažkú robotu - napriek tomu všetkému tie rozdiely identifikujem naozaj ľahko.
Príloha:
Komentár súboru: Lauf Anywhere
20190722_151708.jpg
20190722_151708.jpg 433.87 KiB -21.7019,64.1222 thumb_up0thumb_down


Príloha:
Komentár súboru: Trek Checkpoint
20211017_103807.jpg
20211017_103807.jpg 579.61 KiB thumb_up1thumb_down


Príloha:
Komentár súboru: Giant Revolt Advanced Pro
20211201_135219.jpg
20211201_135219.jpg 253.5 KiB thumb_up1thumb_down

19.02.2023 - 11:03:30
03
Kristina napísal:
To je mylná predstava, že oceľový rám bude mať po nasadnutí oproti Alu pocitovo nejaký wow efekt. Ako full oproti hardtailu. Kvalitná double/triple butted oceľ tlmí lepšie vibrácie ako lacný Alu rám. To sa však prejavuje v znížení únavy po dlhších gravel jazdách a inej odozve na hrboľatý terén nerovných poľňačiek. Ale na jazdné pocity vplýva aj mnoho ďalších faktorov. Rám nemôže byť mäkký a poddajný, aby sa krútil. Ale musí tlmiť a pohlcovať vibrácie


A vedela by si takto od stola posúdiť, čo by človek mohol očakávať od zmeny karbónového rámu na titanový? Potrebujem druhý gravel a tu na ostrove sa objavil jazdený titanový rám od De Rosa za slušnú cenu, tak nad ním tuho rozmýšľam, lebo mám titan rád a som schopný kúpiť každú kravinu, pokiaľ je z titanu :-D Len sa bojím, že tie vibrácie bude pohlcovať o poznanie horšie, ako ten karbónový Giant Revolt AP, čo ho spomínam vyššie. Som vedľa?
Príloha:
B96A0296_HERA_CON_PEDALI-scaled[1].jpg
B96A0296_HERA_CON_PEDALI-scaled[1].jpg 129.75 KiB thumb_up0thumb_down

19.02.2023 - 11:18:29
02
Titan ja na tom s vlastnosťami podobne ako oceľ. Je však ľahší a nekoroduje. Konkrétne rám DEROSA na foto je stavaný na väčšie pohodlie. Sedlové vzpery sú uchytené nižšie ako vrchná trubka. Tento dizajn by mal zabezpečiť lepšie pohlcovanie vibrácií od zadného kolesa. Tuhosť pri šliapaní bude závisieť hlavne od priemeru a ovality spodnej rámovej trubky.
19.02.2023 - 11:35:08
03
peter120 napísal:
Nuž hliník a karbón je mainstream, oceľ je na ústupe.
Kedysi neboli technológie a materiály, tak bola oceľ všade. Príde mi to ako chváliť VHS, keď máme dvd...
Drahý top bajk je vždy karbón, oceľový som nevidel. :)

Oceľový Bataglin. Rámová sada začína na 8.000e
https://cdn.cycology.sk/images/0/259e961398aff8c0/2/vidlice-fox-2022-f32-29-sc100-fit4-51mm-15x110-oranzova.jpg
roadbikeaction.com
roadbikeaction.com
19.02.2023 - 11:51:28
03
keyboard_arrow_up