tmax v NB som sedel a prešiel asi 100km. Čo som si všimol rozdiel s tým, čo mám ja 1.8 88kW. Inak existuje aj MG TF, to už má klasické pružiny, nie hydragas.
MGF: pocitovo mám viac miesta. Prevodovka je za mňa v pohode, aj keď na ospevovanú prevodovku z MX asi nemá, ale tak tu je riešená cez laná. Občas treba zaradiť spiatočku na 2x, ale to je chyba všetkých tých prevodoviek. Jazdné vlastnosti sú dosť dlho neutrálne, dokonca mierne nedotáčavé, auto má motor v strede. Dá sa tomu pomôcť, keď človek v zákrute pribrzdí a zaťaží vonkajšie predné koleso, auto sa potom pekne stočí. Auto dosť dobre drží, utrhnúť sa dá len porušením fyzikálnych zákonov, alebo vlastnou blbosťou. 120 koní je málo na driftovanie, ale dá sa za mokra či keď človek chytí štrk. Pomer váhy je nejak cca 40 na predok, 60 na zadok. Takže zadná náprava má pomerne dobrú trakciu. Ak je hydragas v dobrom stave, auto je veľmi pohodlné, aj keď je pomerne tvrdé, ale tak správne tvrdé by som povedal, také správne športové na okresky. Motor neobťažuje zbytočne hlukom, má príjemný ťah, (motory K-series sa používali aj v Lotusoch). Základ auta je v MG Metro, teda zo 70 rokov, ale nevadí to. Čo môže byť problém, rázvor auta je 2375mm, čo je skoro o 9cm kratší ako u Fábie 1. generacie. Ale ako pozerám, tak MX-5 NB má 2265mm, takže pri vysokých rýchlostiach môže byť troška nervózne, myslím mimo legálnych limitov. Základné
brzdy sú podľa mňa dostačujúce, len treba na ne silnejšie dupať. ABS je také benevolentnejšie. Komu by nestačili, dajú sa kúpiť aftermarkt športovejšie, rozdiel za sadu cca 150-200€, komu by ani to nestačilo, dopredu sa dajú dať 302mm 2 priestiky (inak sú tam 240mm). Žiadna komplikovaná výmena, len sa zdemontujú strmeme a nahodia sa nové, netreba žiaden adaptér, nič. Ak by aj to bolo málo, ešte existujú aftermarket 302mm športové kotúče dopredu. Len tam už treba 16 palcové disky nestačia 15 palcové. Auto váži nejak 1050kg, teda plus mínus čo MX-5. Čo som čítal na fórach, tak MGF by malo mať lepšiu tuhosť karosérie ako MX-5, MG TF má byť o 20% tuhšie ako MGF. Tak neviem, až tak na hranu autá neženiem. Za mňa MGF je dobre čitateľné auto aj pre začiatočníka, pokiaľ vyslovene nie je blbec šofér, nehrozia nečakané šmyky, iba ak sa fakt pod plynom nabehne jedným kolesom na štrk a podobne. Nevýhodou je, že motor a prevodovka sú pred zadnou nápravou, motor v strede, ak už človek dostane šmyk, tak tie drobnejšie ešte vyberie, ale nejaký veľký, tak už veľa nenarobí toho. Pri MG je to skôr o presnosti jazdy a o dobrej stope (ako všetky autá s motorom v strede), kým taká MX-5 má ľahší zadok, motor v predu, takže dá sa trocha viac vyblázniť, také tie drifíky a tak. Servis MG podvozku (okrem Hydragasu) zvládne každý mechanik, čo vie servisovať 120 Škodovku. Náhradné diely sú, do týždňa ich vie mať človek z Anglicka.