určite sa nejaké vodičské skills asistentami vytrácajú, na druhú stranu si neviem predstaviť pri súčasnej hustote premávky a pri tom, že za volant sadajú ľudia bez absolútneho vzťahu k technike atď že by jazdili na "holých" autách... dosť sa stretávam, že majú problém prejsť 90s. zákrutou tak aby ju pekne vykrojili a aby na jej konci nevyleteli do protismeru, nie sú tam čiary, tak ani asistent nepomôže. na mojom aute keby si nevypnem v zime na zasnežené kopce ESP tak skoro nikam nevyleziem... tam je to tak debilne naladené, že pri preklze to dokonale udusí motor, stratí sa hybnosť a môžem si dať jednotku a keby sa to náhodou na nej hýbalo aj to mi ubrzdí :D
16.01.2023 - 08:24:16
00
Veľmi by pomohla normálna autoškola, kde by sa študenti učili reálne jazdiť namiesto nezmyselného prdkania po meste...
16.01.2023 - 08:44:33
00
A presne o tom ( bezpečnosť a “lahší život”) som pisal, ked som povedal ze 4x4 využívam aj v meste pri pripájaní sa z vedlajšej cesty na hlavnú - o bezpečnosti. A v Bratislave je takých spojení vedľajša + hlavná so “ šnúrou “ áut v špičke požehnane nielen Jaskáč a Kramáre. Ale hned som bol obvinený , že sa pchám pred autá ktoré idú 90 mimo mesta, jazdím ako prasa a že neviem šoferovať. Nechápem aký hejt to tu sposobilo.
Mám to šťastie že možem šoferovať dve pomerne nové autá jedno predokolka a AWD takže viem porovnať aj benefity pohonu z dennodennej praxe a nielen že “ jedna baba povedala”.

To že za dokážem bezpečne zaradiť z vedľajšej na hlavnú za akýchkoľvek podmienok bez toho aby som obmedzil šoférov na hlavnej je podľa mňa benefit 4x4. Ale hlavne je pri pripájaní 4x4 predvídateľnejšie ako predokolka kedy akú máš aktuálnu trakciu na danom mieste ,na vlhkej vozovke( pri snehu a ľade je to jasné) častokrát zistíš az keď zošliapneš plynový pedál. A v situácii keď je dopravná špička a máš medzi autami idúcimi 50-60 km/ h medzeru 50 m na tvoje pripojenie,ďaľšia takáto medzera je o dve minúty, za tebou čaká ďalších 5-10 áut - može to byť nebezpečné. Presne túto situáciu som mal na mysli.
Jasné niekde na ceste kde prejdú “dve autá” za deň je to asi jedno tam si počkám.

Z tejto diskusie a diskutujúcich mám pocit, že iba ten kto má staré auto bez technologií vie šoferovať.
Ano aj ja som kedysi (- 25 rokov) šoferoval firemný favorit bez abs a bez elektroniky a na letných gumách denne horské prechody Šturec, Čertovica ,Donovaly, Vernár……. ( tak cca 2 roky a 120 000 km) V zime kopca plyn s citom aby nedošlo k preklzu kolies a modliť sa že tam nebude skrížený kamion a oproti auto, keď budem nútený zastať, aby som sa dostal vrch, a nemusel dávať reťaze. Pomaličky na 3 ke dole kopcom a bál som sa vobec brnknút o brzdu. Zvládol som, bola to škola šoférovania.

Z dnešného pohľadu či to bolo bezpečné?
To nechám na vás a nechápem obviňovanie a hejty v tejto diskusii.
16.01.2023 - 08:52:20
05
Ano je to chyba asistencnych systemov, lebo asistencne systemy cloveku brania aj zaplatit si napriklad skolu smyku ked tak velmi tuzi nebyt glupy a vediet soferovat “analogovo” 😀 aj ta trava bola volakedy zelensia…

Suhlas s autoskolou. Robil som si vodicak sice 20 rokov dozadu, ale za ten cas som nepostrehol nejaku dramaticku zmenu v systeme vyucby. Nikdy som napriklad nepocul ze by niekoho ucili taku banalnu vec ako je pri vystupovani otvarat dvere pravou rukou. Nehovoriac o tom, ze by sa absolvovali jazdy po dialnici, kde by bolo vysvetlene ze stredny pruh nie je na to aby som v nom jazdil ked sa povazujem za prislusnika strednej triedy
16.01.2023 - 09:02:54
02
pred 20 rokmi ešte stredný pruh nebol :D ale asi ani dnes nechodia moc autoškoly na dilanicu, lebo by si museli kúpiť diaľničnú... tiež som asi 20 rokov dozadu robil a rozdiel oproti dnešku je asi len v tom, že už asi toľko nešedia počet jázd, keď je to elektronicky... ale keďže aj to je už dlhšie, tak možno už je na to systém, ako to obchádzajú... teraz majú mať nejakú novinku že ťažšie testy, viac variantov a má sa to robiť na počítači... tak tiež sa to na zo začiatku nebude dať klamať, než na to prídu... ale nemyslím si že treba posilniť zrovna tú teoretickú časť, dobre vieme aké nezmyslené chytákové otázky tam sú, čo nemajú nič s bezpečnosťou premávky a ani vodiči z povolania by ten test len tak na sucho bez prípravy nedali niekedy... aj to že sa nemá sadať za volant pod vplyvom vie každý, ešte skôr ako ide do autoškoly a veľa ľuďom to problém nerobí... takže si nemyslím, že medzi tým ,že sprísnim teoretickú časť a bezpečnosťou na cestách je nejaká priama úmera... veď sú štáty kde sa teória ani nerobí na skúškach
16.01.2023 - 09:30:14
01
Žiadna autoškola nemá šancu eliminovať arogantnost.
Keby však každý mal miesto airbagu v strede volantu vztyceny vojenský bodak, inteligentnejsi to pochopia,a ostatných nebude škoda.
16.01.2023 - 09:32:00
00
Je všade prístup na diaľnicu? Je všade prístup ku komplikovanejším križovatkám? Asi ťažko. Taký človek z Medzilaboriec sa ťažko dostane do BA, na diaľnicu vyskúšať. Tak isto človek v Bratislave nemá veľmi šancu skúšať jazdu v snehu ako ľudia na Orave, či Liptove. V zime.
16.01.2023 - 09:54:18
00
nas na dialnici v 2001 :) nechceli pustat, ze radsej sa co najviac motat po meste:) ako spravit 50 km rovno po dialnici
ale samozrejme, co by som tam z Ticom aj robil, ze ano :D
16.01.2023 - 09:56:46
00
Jano1987 napísal:
Je všade prístup na diaľnicu? Je všade prístup ku komplikovanejším križovatkám? Asi ťažko. Taký človek z Medzilaboriec sa ťažko dostane do BA, na diaľnicu vyskúšať. Tak isto človek v Bratislave nemá veľmi šancu skúšať jazdu v snehu ako ľudia na Orave, či Liptove. V zime.


dajú si celodennú jazdu a stihnú všetko :D to som mal tak ja prvú jazdu v autoškole, nejak ráno na 7 ma čakalo osobné auto rovno s prívesným vozíkom a ešte s jedným kolegom a inštruktorom sme šli z nového mesta do žiaru nad hronom do hliníkarne zháňať bočnice na nákladné auto, na ktoré sme si tiež mali robiť papiere... nejak na obed sme sa vrátili a potom sme ešte celý deň behali po okolí a zháňali a vybavovali nejaké veci okolo opravy podlahy ložnej plochy toho nákladiaku... potom už ťahalo nejak na 7 večer, celý deň som jedol tuším len jeden zlepený chleba, lebo to nám nepovedal, že to bude na celý deň... potom keď som šoféroval ja sa čosi inštruktor a ten druhý žiak chytili pri diskusii o klimatizácii :D lebo jeho takto bol kamionista a mal na to nejaký názor, ktorý sa nezhodoval s tým inštruktorovým... tak z toho vznikla nejaká total stupidná patová situácia, že som mal zastaviť na krajnici v dedine na blikačkách a ďalej sa pôjde, len keď sa ten mladý ospravedlní.... kedže sa pár minút nič nedialo a moje mediačné pokusy boli márne, tak som časom vystúpil treskol dverami a dovidenia... ešte som mal potom celkom slušnú prechádzku naspať do mesta
16.01.2023 - 10:09:14
01
JoNesbo. Neviem koľko máš rokov, ale neviem, na koľko je možné v autoškole mať ďalších ľudí. Teraz zoberú 3-4 študentov autoškoly, idú 1-5 hodín niekam, aby by niečo vyskúšali a potom zase sa rovnako vracajú? Ľudia si asi ťažko kvôli tomu budú brať dovolenku. Ak si dobre pamätám, tak 1 hodina jazdy má trvať 45 minút. Ja som robil pred 10 či koľko rokmi v BA. Ako študent vysokej školy som mal čas, takže začal som na jeseň, stihol som jazdiť po tme, na snehu, ten lepší inštruktor ma zobral na obchvat, za dažďa, jazdil som s prívesom v rannej špičke v BA, kde dokonca mali v prívese 400kg cementu, že nech viem, aké to je Spolužiak s výšky bol z Nových Zámkov. Robil autoškolu tam a v lete. Napriek tomu, že Nové Zámky sú pomerne veľké mesto, doprava bola oveľa jednoduchšia, aj križovatky a celú autoškolu absolvoval za svetla. Nedajú sa proste nasimulovať rovnaké podmienky všade. Mama robila vodičák pred 47 rokmi v Trebišove, otec pred 45 rokmi v BA. Skús si tipnúť, kto bol lepšie pripravený pre reálnu premávku.
16.01.2023 - 10:36:13
01
ddemo napísal:
wawrik... tato krizovatka co pises je velmi specificka. Cez zeleznicny most vacsinu casu na jednom mieste do toho tunela presakuje voda a ked je vsade inde sucho tak tam kvapka voda na cestu a spolahlivo ju zvlhcuje.
Ak je primrznute, robi sa tam lad...


Mýliš sa, tá križovatka žiaden ľad nepotrebuje. Aj ten priesak je v spodnej časti a kvapká na chodník.

Neviem, ako je teraz v BA, ale dám ruku do ohňa za to, že keď sa dnes tak o tretej-štvrtej postavíš k tomu výjazdu na Jaskáč, bude trvať jednotky minút, kým sa niekomu prešmyknú kolesá.

Špecifická nie je, akurát je vo svahu a frekventovaná, takže na nej k týmto situáciám dochádza často.
16.01.2023 - 10:47:06
00
jasne, na hrabacky vobec neni treba lad. uz 100kw 250nm auto segmentu C vie na 2. prevodovom stupni s prehladom "hrabat" na vlhkom asfalte, spinavom asfalte a pravdedodobne aj velmi hladkom asfalte za sucha.

volakedy ta davkovatelnost pri atmosferach bola uplne niekde inde ako je dnes pri turbomotoroch a niektore aj male turbitka maju naozaj "zbesily" nastup pri zhruba 1700 otackach. situacia kedy sa aj skuseny sofer dostane do stavu, ze nechtiac zahrabe nie je vobec vylucena -> mas auto z pozicovne na ktore si neni zvyknuty, je mokro, potrebujes sa rychlo pohnut z krizovatky, chces rychlejsie akcelerovat aby si rychlejsie splynul s okolitou premavkou

a ked sa predne kolesa pretacaju nemas standardnu smerovu ovladatelnost, preto tam trakcna kontrola je.
16.01.2023 - 11:02:52
02
Andy6 ano, musis mat uplne hole auto (idealne aj bez strechy) a vratit sa snim z okruznej jazdy svetom, aby si tu mohol prezentovat svoj nazor ako hodny uznania. Musis ist aj cez nepál a tiez preplavat suezky kanal. Samozrejme predokolka 48kW. A potom, jedine potom Ti nacapujeme polliter oroseneho :beer: a mozes si k nam prisadnut v šenku :-) :handshake:
Poslendne strany ma az oci boleli a to s pocasim na tento tyzden nevyzera bohvieako :-D :rain:
16.01.2023 - 11:06:08
02
wawrik napísal:
Skús sa na 10 minút postaviť ku podjazdu na konci Karpatskej smerom na Jaskáč kedykoľvek, keď sú zhoršené trakčné podmienky - vlhko, hmla, dážď. Každému druhému autu - ak nie častejšie - tam prešmyknú kolesá, keď sa snažia rýchlo zmiznúť na Jaskov rad, a z Koliby prichádzajú ďalšie autá, ktorým by teoreticky malo dávať prednosť. Vlastne často ani vlhko byť nemusí.

Situácií, keď počuť zúfalé prešmykovanie kolies a vzápätí frenetické trúbenie nejakého magora, je tam požehnane.

cez tu krizovatku som chodil skoro denne niekolko rokov a na starej Micre, ziadne ABS, ESP ani iny asistent a obute som mal matadorky za dvacku. Nepamatam si ze by som tam mal problem sa niekedy dostat na Jaskac.
Problem su skor necitlivi vodici ktori maju pod ritou prilis vykonu a nevedia ho pouzivat. Si myslia ze su na formule s metrovymi gumami a staci sliapnut na plyn.
16.01.2023 - 11:09:38
01
Jano1987 napísal:
JoNesbo. Neviem koľko máš rokov, ale neviem, na koľko je možné v autoškole mať ďalších ľudí. Teraz zoberú 3-4 študentov autoškoly, idú 1-5 hodín niekam, aby by niečo vyskúšali a potom zase sa rovnako vracajú? Ľudia si asi ťažko kvôli tomu budú brať dovolenku. Ak si dobre pamätám, tak 1 hodina jazdy má trvať 45 minút. Ja som robil pred 10 či koľko rokmi v BA. Ako študent vysokej školy som mal čas, takže začal som na jeseň, stihol som jazdiť po tme, na snehu, ten lepší inštruktor ma zobral na obchvat, za dažďa, jazdil som s prívesom v rannej špičke v BA, kde dokonca mali v prívese 400kg cementu, že nech viem, aké to je Spolužiak s výšky bol z Nových Zámkov. Robil autoškolu tam a v lete. Napriek tomu, že Nové Zámky sú pomerne veľké mesto, doprava bola oveľa jednoduchšia, aj križovatky a celú autoškolu absolvoval za svetla. Nedajú sa proste nasimulovať rovnaké podmienky všade. Mama robila vodičák pred 47 rokmi v Trebišove, otec pred 45 rokmi v BA. Skús si tipnúť, kto bol lepšie pripravený pre reálnu premávku.


tak ten môj príspevok bol na pobavenie a o tom ako sa nič nerobilo podľa toho ako sa malo a celé to bol jeden veľký punk... budem mať 37, na vodičák A+B+C+T som začal chodiť v 17... boli sme posledný turnus, ktorý robil vodičák ešte podľa starého, tým pádom aj tie skupiny boli ešte rozdelené ako uvádzam... celý kurz sa mi neskutočne natiahol, lebo všetci sme čakali až bude mať zrovna ten kolega z prvej jazdy 18 rokov...tam bolo dôležité aby si začal chodiť na kurz v určitom dátume, aby sa tie skúšky robili podľa starého ešte... to že tam zobrali takto mladého, bola tiež nejaká protekcia.. teóriu som absolvoval na jar, potom dlho nič, prvé jazdy s tým psycho starým majitelom na osobáku boli nejak začiatkom leta, boli asi 2 až 3 a potom som už jazdil s iným inštruktorom na nákladnom pár jázd, raz sme boli na motorke len na cvičisku medzi kužele... to bola aj súčasť záverečnej skúšky, potom som prešiel asi 5 km po rovnej okreske z jednej dediny do druhej na nákladnom a bolo vybavené ...tých jázd bolo o dosť menej ako malo byť... ale to bolo tak, keď videli že to niekomu ide tak to skracovali... samozrejme že aj záleží v akom okrese a ročnom období človek robí vodičák, ale kľúčovú úlohu hrá podľa mňa ten samotný inštruktor a jeho ochota a schopnosti...
s vodičákom čo som dostal som si rovno v 18tke mohol kúpiť najsilnejšiu motorku aká vtedy existovala a veselo jazdiť, na to ako ma na niečo také pripravila daná autoškola, si odpovie každý sám
16.01.2023 - 11:20:22
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up