Aj tak je to o tom, že väčšina ľudí má
ebike ako prvú vec v živote (na jazdenie mimo nutnej dopravy po meste) a nemajú ho s čím porovnať. Tých 8km po rovnej asfaltke do najbližšej krčmy by zvládli aj na lacnejšom a ľahšom bicykli. Druhá stránka veci je, že ak by tam ten motor nebol, tak by ich ani nenapadlo sa o jazdenie zaujímať. Stačilo by im lacno predať 15,7kg trek ecaliber 9,9, bez motora, obuť mu tenšie hladšie
plášte a dať tam falošný displej, ktorý by sa zapínal pri rozbehu a nedal by sa pri jazde vypnúť. Stále by to malo vzhľad ebiku, ale malo to 12kg. Tak by si pochvaľovali, že ich to vezie...
Aj tak na tých
ebikoch dychčia a v miernom kopčeku zosadajú. Rok predtým na klasickom
bicykli s 3x9 prevodmi a s reťazou do kríža (nemohol som sa na to pozerať) ženská dychčala po rovnej ceste a točila aspoň 110/min. Nedivím sa, že po 5km bola viac unavená než deti. Vôbec ju nenapadlo preradiť si aspoň na stredný prevodník. Mala zaradený vpredu malý, vzadu malý. To je tak, keď jazdí len 2x za rok, keď mesto robí spoločný pojazd s gulášom doprevádzaný políciou. A na to si kúpi za 3100€ 25kg ebike.
Tým že módna novinka navnadila do lesa masu necyklistov bez technickej skúsenosti a bez cykloetikety, to kazí dobré meno celej cyklistike a slušní sa snažia na to poukázať. Ebiker to však pokladá za hejt.
Keď ide rozdrapiť tučného s domrvenými kolenami, že sa mu biobikeri smejú a snaží sa presádzať ebike ako dobrú vec vieme prižmúriť oči. Nie však u tých, čo podporujú jeho prečipovanie. Už teraz je kopec nehôd na ebikoch. Dať u nás tých amerických 32km/h ako legálnych, nehôd by bolo ešte viac. V USA ich používajú na bežnú dopravu po ceste a nie v lese. V teréne tam jazdia jazdci so skúsenosťami, nie masy dôchodkýň s vnúčatami po hrádzi. To hlavne u nás je taký ebike boom a títo necyklisti naobliekaní v dresoch TdF bez prilby, sú rozlezení po celej šírke cesty a v strede trailu si robia selfíčka a žiadna slušnosť keď chce niekto prejsť okolo.
Fandím výrobcom, že sa snažia sťažiť prečipovanie, keď to naši kompetentní nepostihujú. Keď sa chce niekto vyriadiť na výkonnom stroji, nech si opatrí značky a zaplatí poistku. Aj Martin spomenul vo videu, ako ľudia preskočili cykloškolu a vidieť v Alpách ako sa boja zjazdovať a ovládať ten ebike. Do kopca tých 25km/h kľudne stačí. Že je to po asfaltke málo? Tak nech jazdí na klasickom bicykli, alebo so značkami.