Stále nechápem, ako môže niekomu vadiť, že ho ebiker obehne, alebo že je lenivý? Keď vás obehne nejaká Kawasaki, tak tiež hejtuje?
Ebike nie je bicykel, kolobežka, moped, skúter, motorka...proste je to
ebike a nič iné. A čipnutý ebike je stále ebike, na verejnej komunikácií nelegálny a to aj keď ho máte vypnutý. Dokiaľ to legislatíva nezmení. Skúste ísť na mopede popred policajta na červenú opití, tak že budete pri vypnutom zapaľovaní s plnou nádržou šliapať do pedálov. Aká bude legislatíva na
ebiky za 15 rokov, nikto povedať nevie. Písať výhovorku, že na cyklochodníku to jedným stiskom tlačítka znovu zablokuje, aby neporušoval predpisy, neobstojí. Ja si zabúdam odomknúť aj tlmič keď prídem na zjazd a určite by som vedome nerušil ani to prečipovanie, ale spoliehal sa, že rýchlosť dodržím pedálmi. Pištoľ bez nábojov, je bez zbrojáka stále nelegálna.
Na ťažkej ekolobežke s 3 promileNajväčší krikľúni benevolentní k čipovaniu, sú ľudia s poškodenými kolenami a keď niekto poukáže na legislatívu, majú strach, citujem - ("že prídu o svoju barličku, že to má ostať ako to je"), aby jazdili s pivným pupkom na mopede a ("nemuseli vystáť radu na dopravnom inšpektoráte a dodržiavať predpisy, lebo sa na ceste s autami cítia ohrození"). Ťažké telo ničí šľachy na kolenách, evolúcia nevyvinula pre 130kg ľudí kvalitnejšie nohy. Že sú telesne postihnutí, ich neoprávňuje porušovať vyhlášku. Šiel som s parťákom, on na e-biku a šup cez prechod na červenú a to mal v sebe 2 pivá. Ja žiadne, nosím si vo fľaške čaj, zosadol som a čakal na zelenú. On, že či som strachopud, že nič nejde. No a keď idú do Rakúska, pýtajú sa ako vrátiť to prečipovanie naspäť, lebo tam je to prísnejšie. V Nemecku, keď ide na ebiku niekto rýchlo, tak ho zastavia a odvezú na kontrolu a dajú veľkú pokutu za prečipovanie. Ani boltku si tam nepožičaju, ak nezadajú pri registrácií číslo vodičáku.
Nezaujímajte sa o nich a hotovo. Oni sa sekli pri kupovaní, všeliake tie tetušky a rodinky, ktorím horia brzdové platničky, odváža ich sanitka a 15 000€ v lufte. Akurát to môže spôsobiť na určitých miestach zákaz vjazdu všetkých cyklistov.
Veľa začínajúcich cyklistov si nevie vybrať vhodnú kategóriu bicykla, s nadšením kupujú full ebike a potom prosia servis o výmenu plášťov za užšie a hladšie.Jsme národ cyklistů. Jen si neumíme vybrat vhodné kolo Ľudia chcú horské, aj keď nemajú záujem jazdiť terén. Vyzerá to cool, ale narobia sa na ňom viac.
Ebikeri na Kráľovej holi? (text od 6 fotky)
Pedál: (1996). Z obsahu: Reportér sa pýta ľudí na ulici, ako rýchlo jazdia. Chlap odpovedá, že pomaly, ale vraj keby mal horský, tak by šiel aj 50kou. Asi si to pomýlil z Favoritom.
Ľudia nevedia jazdiť, 15 rokov nejazdili a idú hneď zjazdovať najťažší kopec na Slovensku. Prípad pani bez skúsenosti, ktorej musel pomôcť naň nasadnúť prevádzkovateľ požičovne a ukázať jej ako sa to ovláda. Naspäť z lesa ju odvážal vrtuľník. viz hzs. Nekúpia si prilbu za 12€, ale za ebike 3K dajú. Za 400 sa nedá kúpiť poriadny
bicykel a keď má niekto dať 1500 bez motora, tak radšej kúpi lacný ebike s horšími komponentami, ale maximálne veľkou baterkou za 3000, ktorému potom v teréne vypísalo error, vyberali s mužom
baterku a 20 minút som ich musel čakať.
Len menšia časť ebikerov sa dá skutočne nazvať ebikermi. Smutné je to, že jedna skupina začiatočníkov kúpi elektrovozidlo z nevedomosti a druhá chce zneužívať výhody mopedu, 3 dievčatá popred policajta na jednej elektrokolobežke, otec s dieťaťom bez prilieb po hlavnej ceste 50km/h na elektroskútri. Požičovňa ponúka v reklame ťažké elektroskútre a uvádza, že netreba na to vodičák, hoci to nemá ani
pedále a ide to 50km/h. Na predvádzačke prišiel k stánku na elektrokolobežke asi tak 12 ročný chlapec bez
prilby a povedal, "oci šiel som 70km/h". Motorku by mu nepožičali ale 12kw elektromotor áno.
Chlap (vôbec nie tučný), na spoločnom pojazde na city ebiku za cca 1800€, keď prišiel kopec, zosadol a tlačil a predbiehali ho decká na klasických olpránoch.
Raz sme si s jednou pani, s ktorou som sa dal do reči na spoločnom výjazde, vymenili bicykle. Ja som chcel vyskúšať aké je to ísť na e-biku. Ona si vzala môj a hneď začala žasnúť, aké je to ľahké. Asi pred e-bikom nemala žiadny poriadny bicykel. Kúsok asi 100m na to nás čakal kopec a ona že už mi ho vráť. Ja že si chcem vyskúšať
e-bike aj do kopca a čuduj sa svete, ona to prudké vyšla aj bez motora. Hneď na to začala kamoške, že Helenka, pozri ako som krásne vyšla, ani elektriku nepotrebujem. Keď som jej povedal, že to moje 10kg karbónové delo (samozrejmne nové) stálo iba 1600€ a jej 25kg ebike crussis vraj 3100€, tak dobrých 10 minút o tom s kamoškou rozoberali, že si tie motorky ani nemuseli kupovať. To našťastie ani nevedela, že ja tam mám kvalitnú sadu XT, vidlicu Fox a kolesá DT swiss. Jej tam výrobca osadil altus, alebo SX. No čo už, aj takto sa ľudia dajú nabalamútiť na motor a celú jazdu počúvajú bzukot ako niekde pri klietkach v chovprodukte. Lebo reklama - (Odporúča Jaromír Jagr a popis Špičkový e-bike s BOSCH motorom aj batériou pre dokonale vyváženú športovú jazdu! a že dojazd až 200km. Pritom v reále im stačí ledva na 40km a pýtajú sa poraďte trasu do 40km, lebo máme ebiky. Zapnú ťažký prevod, najvyšššiu prípomoc a nechajú pracovať motor koľko dá).
Alebo iný prípad. Na spoločnej jazde som si poza chrbát ženy riadne 2x prišliapol a potom som sa na
cesťáku popred ňu viezol do kopca bez šliapania. Ona na modernom
mtb točila stále a dochádzali jej sily. Potom sa ma pri pauze pýtala, že či to mám elektrický. Vyzerala na 60kg a celý pojazd bol asfalka.