čo to máte za bajk? vymeň
kazetu za niečo rozumnejšie, aspoň 46T najväčší pastorok. motor má najväčšiu účinnosť pri nejakej kadencii, podľa výrobcov sa to mierne líši, ale je to niekde medzi 80 až 100. či to je cesťák?
Ucinnost resp. otacky su v suvislosti s tym, co Scarinko riesi uplne nepodstatne - maju vplyv "len" na vydrz baterky. Dolezity je krutiaci moment a ten ma pri elektromotore priebeh priamky, ktora klesa az nad beznymi cyklo otackami (70-80rpm). To sa uz ale naraza na limit maximalneho vykonu motoru.
s14761.pcdn.coBtw. kedze vztah krutiaci moment a
vykon je jednoduchy ( Power (W) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488 ), lahko sa da medzi riadkami z prospektov vycitat aj priblizny max. vykon (80x70/9.5488= 586W). Ten vykon orientacne zodpoveda aj tomu, ze vyrobcovia deklaruju az 300%+ uroven dopomoci (
predpokladam priemernemu cyklistovi*)
Tak ano, otazka je, ako dlho tom na maximalnom vykone dokaze ist. V kazdom pripade tam vidim hodne rezervy na prekrocenie priemeru 250W za 1/2hodky lavou zadnou, na co som aj dnes uz pytal.
Zaujmava otazka je, ci maju tie motory maximalnu dopomoc definovanu ako tvrdy limit (tych cca. 300%), alebo je to len ferovo uvedena hodnota, ktoru spominany priemerny biker moze realne dosiahnut. Predpokladam skor to druhe. Lebo ak by to bol tvrdy limit, tak lahka bikerka bez kondicky (50kg, z brucha tipujem vykon 1.5W/kg , kludne ma opravte) by aj pri maximalnej dopomoci isla len 75 + 3*75 = 300W , cize velmi hlboko pod limit motora.
*potrebujem sa len pochvalit, ze som zvladol copy link to highlight ficuru