Inak zaujimavost, zakon sa odvolava na technicku normu, ktora je zrusena
(ak internety neklamu) . Chcel som si pozriet, presne co pise, ono totiz sa tam hovori o menovitom vykone 250w, co je trvalo udrzitelny max.
vykon (mozme viest polemiku co to presne je a ako dlho trva
), ale dnes ziaden
bike nema 250w menovity, ale povacsine tak 600+. Ako som raz uz spominal, ak by max. vykon bol naozaj len do 250w, tak by tieto hejty ani neboli, pretoze prevazna vacsina ludi s takym ebikom by aj tak nemala sancu v kopcoch
A celkom isto by to neslo bez slapania (turbo mod). Prevazna vacsina spominanych (nie sportovo zalozenych uzivatelov tuna) su jedinci s neoptimalnou hmotnostou, tucnymi pomalymi pneus, naobliekany v kozuchoch + tazky bike, takze len na to by padlo aspon 150w. A ten zbytok by nestacil, aby dokazali predbehnut aspon trochu trenovanych jedincov, ktori su pozitivne naladeni na ehejty.
Cela polemika sa odraza od nejakej premisy o 250w, ktora by (vyssie napisane) bola tazko povsimnutiahodna, ale realita je uplne inde, ten motor nie je dopomoc v tomto zmysle, to je realny motor (snad okrem chudaka shimana
) a preto v ramci sportovania naozaj nema zmysel vyrabat nejake sialene nocne konstrukty.
...
Ono je to trochu komplikovanejšie s tými 250W motormi ako si hore napísal. Nominálny
(v našich končinách väčšinou 36V) a koľko ampérov púšťajú elektro komponenty. Ak máš 15A okruh tak máš tzv. Peak power 540W (36x15=540).
A potom je tu ešte koľko tie motory vydržia keď sa často využíva max prípomoc. Vidím to u nás v servise.
"A motor’s nominal wattage is the maximum amount of power it can sustain for long periods of time, while the max output is the wattage a motor is capable of for a very short burst. Nominal wattage is the more important of the two and really describes what a motor will feel like for the majority of the time you’re riding it.
Max output is still a useful rating — one that gives you an idea of how hard a bike might accelerate or how it might feel on a very steep hill — but motors are only capable of reaching their max output for just a few seconds. Anything more than that, and a motor would produce so much heat it risks permanent damage."