Jaroh v tomto sa nezhodneme. V tvojom prípade vždy to skončí v tom bode, že cyklista, resp. chodec je obrazne povedane nesvojprávna osoba, neschopná sa naučiť pravidlá cestnej premávky a neschopná sa nimi riadiť a že máme akceptovať, že to je proste tak a teda musí byť chránená a zodpovednosť za to, že sa tomu cyklistovi nič nestane sa prenáša na šoféra motorového vozidla, lebo má vodičák, má predvídať alebo hocijaký iný argument aký sa ti páči. Aké opatrenia sa teda preferujú? Prebiehajú chodci na červenú, mimo prechodu a umierajú? Znížme rýchlosť v mestách z 50 na 30km/h aby umieralo menej chodcov. Sorry, to je riešenie? Pri nehode autobusu v Polomke s vlakom ako umrelo 13 ľudí či koľko, bolo z toho haló, že treba mať všade svetelnú signalizáciu a závory, inak by sa to nestalo. Kvôli nepozornosti? Blbosti jedného človeka. Neviem čo sa to stalo pri tej nehode. Potom si pozrieme reportáže a napriek tomu, že máme železničné priecestia opatrené semaforom a závorami, tak či už autá, cyklisti alebo chodci tade prebehujú. Reálne, v cyklisti to robia častejšie ako šoféri auta a chodci jednoznačne vedú. Čo viac sa môže spraviť, aby potom neboli nehody? Áno, môžeme vybudovať podchody, či nadchody. Kto sa o ne bude starať? Kto ich zaplatí? Sám razíš to, že podchody, či nadchody nemajú byť, lebo chodci ich nemajú radi. Tak čo potom? Ideme stavať železnicu v estakáde? Alebo cyklisti sa sťažujú, že majú zlú infraštruktúru. Áno, môže byť lepšia. Napriek tomu bežne stretávam cyklistov medzi Rusovcami a Petržalkou na ceste, pritom tam je rovnobežná cyklotrasa, bezpečná, široká, keďže časť z nej je bývalá cesta, Pritom takých úsekov je pomerne dosť a nie je v Bratislave. Chodci plačú, že nemajú sa ako bezpečne dostať na električku da Dúbravskú radiálu. Skoro všade je svetelný prechod, sú tam vybudované podchody, napriek tomu sú tam pravidelne problémy s chodcami. Čo viac sa dá spraviť? Zrušiť cestu? Zakopať ju pod zem? Dať ju na estakádu? Prečo? Lebo istej skupine tolerujeme jej nezodpovedné správanie sa? V lete som niekoľkokrát išiel medzi Jahodnou a Dunajskou Stredou. Cyklisti tam majú vybudovanú oddelenú cyklotrasu rovnobežnú s okreskou pár metrov od cesty, napriek tomu väčšina jazdila po okreske. Dokonca aj po zotmení bez svetiel a reflexných prvkov. Aj keď som sa pýtal chlapíka, čo má požičovňou kanoe a cestu Jahodná - Nová Dedinka dáva v lete niekedy aj 3x za deň, povedal to isté, väčšina cyklistov tam jazdí po ceste. Čo viac sa môže spraviť v tom konkrétnom prípade? Zakázať jazdu autám po okreske? Dať tam 30km/h, lebo cyklista má IQ húpacieho koníka?
Hovoríš tu niečo o nedodržiavaní zákonov. Keď pochybí šofér, si jeden z prvých, čo ho idú lynčovať. Hneď zákazy, príkazy, také a onaké opatrenia pre šoférov. Pochybí cyklista? Chodec? Máme s tým rátať, lebo to sa stáva. To je chodec, či cyklista, máme sa s tým zmieriť, predvídať. Nikde som nevidel od teba žiaden návrh na elimináciu, alebo zmiernenie následkov, čo by sa priamo dotklo chodcov, čo cyklistov. Maximálne tak, že vybudovať oddelené komunikácie pre nich. Inak je to zakaždým o obmedzovaní a perzekuovaní vodičov. Nižšie rýchlosti, všade retardéri, zužovanie ciest, zákazy vjazdu, všade kamery, radary atď. Nedávno som na Instagrame zachytil informáciu, neviem na koľko je pravdivá, že z posledných 150 cyklistov, čo umrelo na cestách v ČR, tak v 109 prípadoch za to mohli samotní cyklisti (v roku 2020 to bolo 36 cyklistov, v 27 prípadoch bol vinníkom cyklista). Cyklisti dlhodobo majú cca 60-65% mieru zavinenia nehôd na cestách v ČR, Nemecku, Anglicku. Na Slovensku to je plus mínus rovnaké % a cca rovnaký pomer vzhľadom k počtu obyvateľov. Čo sa teda spravilo, aby cyklisti neumierali toľko na cestách? A nemali toľko nehôd? Dotkli sa ich nejaké zmeny? Prísnejšie pravidlá? Nie, nič sa nezmenilo, len dostali ešte väčšie práva a šoféri vozidiel dostali ešte viac povinností ku vzťahu k cyklistom. Sorry, ale toto je čistý alibizmus a vykrikovanie, fuj, fuj, zlí šoféri, umierajú cyklisti či chodci pod kolesami áut a musíme nájsť riešenie, aby autá zabíjali menej cyklistov a chodcov. Teda riešme šoférov. Lebo oni sú ten problém. 60-65% nehodovosť cyklistov? Nepodstatné. Umreli 3 chodci na ceste, keď prechádzali mimo prechodu pre chodcov, na červenú, opitý atď? Keby išli autá 30 a nie 50, tak by mali šancu 89% že prežijú (číslo je fiktívne). Že za nehody môžu chodci? Nepodstatné. Alebo toď nedávno, pandémia. Mali percentuálne asi najviac chorých v EU. V médiách, noste rúška, atď. Neeee, hrdý slovák nie je ovca, on to nosiť nebude. A keď skončí v nemocnici, tak on za to predsa nemôže. To ostatní mali nosiť rúška. Oni mali chrániť jeho, nie on seba. Ostatní sa mali mať rúška, mali sa dať očkovať, atď, mali spraviť všetko preto, aby on bol v bezpečí. Čo spravil hrdý slovák, čo nie je ovca, aby sa ochránil? Akurát tak veľké hovno a ukazoval na všetkých naokolo. A toto razíš ty.
Velmi pekne zhrnute. Ale kudne by som to napisal vseobecne
je len obat brainwashingu ako miliony dalsich.
Aby som neopakoval to iste do nekoncena dnes skusim z ineho uhlu. Sledujem velmi pekny youtube kanal
Odporucam pre edukaciu aj pobavenie. Ale ak sa niekomu nechce tu je posolstvo. Po kazdom incidente nastupi vysetrovanie, zisti priciny. Ak je zavinenie cisto pilotmi tak sa zistuje preco to nevedeli preco urobili chybu. Neskonci to pri ich potrestani. Nasledne sa urobia opatrenia pre vsetkych pilotov, ako viac hodin manualnej pilotaze, prepisu sa ucebnice, prestylizuje manual.... Nie ako v automobilovejh doprave. Niekto prejde niekho na totalne neprehladnej ceste s nevyhovujucim znacenim, ked je ozraty a riesenie, Zavrime ho. A to vyriesi co do buducna? To ako sa riadi automobilova doprava nie je o prevencii nie je o odstranopvani chyb dodatocne, je len o represii, ktora nic nezlepsi. To je ten rozdiel mediz snahou o bezpecnejsiu dopravu a snahou o upalenie "vinnika" ktory je casto tiez len obat.
Tiez riesia incidenty ale tam nie je ziadna statna kontrola ziadne zakony. Tam sa reguluju potapaci dobrovolne podla asociacie kde su clenom. Nepotrebuju zakon nelez pod vodu bez vzduchu, nepotrebuju zakon obmedzujuci max hlbku ponoru, vsetko to stoji na edukacii. Precoi ked to zvladne potapac nezvladne to cyklista, motorista alebo chodec?
Do tretice. Aj moja macka sa naucila, ze ked davam pozor kam sliapnem, kam sadam, tak moze lezat cez cely gauc a nikto ju nezasadne, alebo na schodoch na priec a nikto jej nesliapne na chvost labu. Neurobila ani naznak snahy uhnut, ked videla, ze ides. Ale stacilo raz aby jej niekto sliapol na chvost a uz ju na schodoch lezat nenajdete.
Kym budeme cyklistov a chodcov manazovat ako chraneny zivocisny druh ktoremu prejde vsetko, prerastu nam cez hlavu. A potom co ? Regulacny odstrel ?