Chodec je pomalý a zraniteľný. Čokoľvek na
kolesách je potenciálne rýchle a nebezpečné....
Fyzika ZS. Co zastavi alebo zmeni smer lahsie a tym padom bezpecnejsie pre vsetkych? Nieco pomale alebo nieco co je rychle a potencialne nebezpecne ?
Kolko zranei chodcov si videl pri zmene smeru alebo brzdeni ?
Aka je podla teba priemerna rychlost cyklistu na uzkom singlaci a aka na asfaltovej komunikacii? Kde sa chodec a cyklista obidu bezpecnejsie pre oboch ? Pomocka kolko ludi sa zabilo, alebo vazne zranilo na singloch v MLBA a kolko na tej asfaltke? Kolko bolo chodcov a kolko cyklistov?
Uplne uprimne ako cyklista aj chodec mi ches povedat, ze ti je prijemnejsie zvonit, brzdit a vyhybat sa chodcom na asfaltke, ako keby si sa mal ako chodec uhnut pomly iducemu
biku na traily, krok mimo trail ? Naozaj ?
Tak uz priznaj, ze to nie je o bezpecnosti, o com to teda sakra je ? Pozitivna diskriminacia? Ochrana prav vacsin proti mensinam ? Hon na carodejnice ?
edit:
Ja sa nesnažím segregovať chodcov. Ja hovorím, že tú červenú značku robili na segregáciu cyklistov.
Cital som to 3x ale aj tak neviem aky je rozdiel mediz segregovanim chodcov a segregaciou chodcov. Nie je segregacia len priebehova forma slova segregovat ?
Segregácia (z lat.segregatio = oddelenie < segregare = oddeliť (napr. od stáda) < se = pre seba, roz- + grex = stádo, kŕdeľ; sociologický význam však pochádza z angl. segregation) môže byť:
všeobecne:
oddeľovanie, odlučovanie, vylučovanie
rozdeľovanie predmetov na skupiny podľa určitých kritérií, najmä podľa veľkosti
Cize ak je nieco urobene na segregaciu chodcov, myslim ze to znamena ze je to na ich oddelenie.
Preto kladiem otazku, aky zmysel ma budovat nieco na odelenie chodcov ked ich nechas hybat sa kdekolvek?
A tiez preco ked tvrdis, ze je nebezpecne pre chodcov a aby sa minali s bikerom na singli, nevolas po segregovani chodcov zo singlov ? Kde je logika ?