Dakujem za vycerpavajucu odpoved
Takze by sa to dalo zhrnut skor k charakteru samotneho ramu, priebehu pruzenia, nastavenia posedu, ako k samotnym komponentom?
Presne to mam na mysli, ci trebars pri uvolnenejsom posede a “hrubsich” komponentoch na skor xc-ckovom dc
biku sa da porovnatelne jazdit a “blbnut” aj s centi mensim zdvihom obdobne to, co na rovnako vybavenom, charakterovo viac trail-dc biku a nebude ten maly rozdiel zdvihu uz takou prekazkou. Alebo naopak, ci pri light komponentoch na biku typu ripley nebude prekazkou pri xc style jazdy ten viac uvolneny a funny charakter ramu, jeho o dost vyssia hmotnost... Co skor.
Charakter bajku IMHO robí hlavne rám. Aspoň v tomto prípade plnohodnotný trail
bajk z Epic Evo nebude nikdy. Ani keď ho "ohodíš" heavy-duty komponentami. Ale zábavu na flow trailoch, a XCO tratiach si s ním užiješ. Mám na ňom na niektorých pomalších a točivejších flow pasážach z kopca rýchlejšie času ako na Ripley. Setup so zdvihmi 120/110mm s tuhšou vidlou F34SC je cítiť oproti fullom so zdvihmi 100/100mm a vidlicou s 32mm nohami.
Nový Ripley je však už iná "šálka kávy". Rám je pocitovo oveľa tuhší. Neviem presne ako to opísať, ale spovedala by som, že v rozbitom teréne a pri skokoch sa tak Ripleyová nerozvibruje ako ultralajt Epic Evo. A ten "vychválený" DW link naozaj funguje a je neporovnateľne lepší v porovnaní s jednočapom hoci na oboch bajkoch používam totožný tlmič.
V minulosti som vlastnila Ripley V2. Mala som ju postavenú na 120mm vidlici ako maratónsky full. Absolvovala som na ňom aj Salzku "strecke C". Vedela by som si aj terajšiu verziu V4 predstaviť ako taký BC (British Columbia) maratónsky full. V Kanade sú také bajky na maratónoch dosť bežné. V Mont Sainte Anne sme s kamarátom na HTčkach vypadali ako z inej planéty
Tam boli takto Heavy duty fully medzi hobíkmi pomerne hodne zastúpené.