Pridam svoje pozorovania. Jazdim na 2 skoro ronakych ebikoch. Oba maju bosch gen4 motor, rozdiel je v baterii. Prvy ma 625wh a druhy 750wh. Kupene boli v rovnakom case, takmer totozna vybava az na male rozdiely a hmotnost maju rozdielnu len o kilo. Geometria trailova,
plaste 2.6 palcove balony.
Dlhe vyjazdy nerobim, ale predsa som mal moznost dost dobre otestovat vydrz
baterie v roznych podmienkach.
Ani jeden motor nie je cipnuty, pripadne upravena pripomoc - ten
bike s 750wh bateriou ma novy bosch smart system.
750wh:
1/ Takmer uplna rovina:
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1077735/elektrobicykel-18-08-2022.htmlZacnem rovinou. Tu jazdim na hranici ked motor uplne odpaja pripomoc. Priblizne 40km znamenalo 20% baterie. Teda asi 1% baterie na 2 km jazdy. Rezim bol prakticky cely cas turbo. Pri hranicnej rychlosti, ked sa pripomoc vypina, nema podla mojho pozorovania velky vplyv ci je rezim eco alebo turbo. Dopomoc je tu uz minimalna a tiez pri castom prekroceni uplneho vypnutia pripomoci je spotreba elektrickej energie nulova. V tychto podmienkach, teda rovina, rychlost okolo 25 (ale boli aj pomalsie pasaze, takze priemer len okolo 20), dojazd do mrtva 200km.
2/ poriadny kopec
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/881424/elektrobicykel-25-02-2022-.htmlhttps://www.mtbiker.sk/vyjazdy/882224/elektrobicykel-26-02-2022-.htmlDva dni po sebe som siel uplne rovnaku trasu na Martinske hole. Rezim pripomoci bol mix. Prvy den som prvu cast zacinal na turbe a pokial som siel asfalt tak som to tlacil co najviac k 20km/h. Ked mi v kopci zacali ubudat percenta tak som zvolnil na tour+ a nasledne na eco. Druhy den som siel opacne. Zacinal som na eco, aby som po prechode na serpentiny siel na tour+ alebo turbo. Bol koniec februara, takze na serpentinach bol spociatku roztopeny sneh, neskor zamrznuty sneh a "asfaltka" k chate bol ujazdeny sneh. Druhy den bolo ovela teplejsie takze roztopeneho snehu bolo ovela viac a trasa mi trvala dlhsie. Oba vyjazdy som napriek rozdielnym podmienkam, inemu sposobu volby dopomoci dal na 40% baterie. Prvy den som siel z necelych 50% na asi 9-10% a druhy den som zacinal na 100%. Teda trasu by som v pohode zvladol na jedno nabitie a este by ostalo. Teda dojazd okolo 40km a 1700vm. Podotykam ze v zime, teda minusove teploty a podklad bol sneh. Najma ten roztopeny bola hotova katastrofa - kazde rozbehnutie, napr pre uvolenie cesty chodcom bol boj. Tiez som v tejto dobe jazdil na
bicykli nieco viac ako mesiac a pol, teda kondicia mizerna a skusenosti tiez male.
625wh:
1/ kopcovita hodinovka v rezime tour
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1053312/elektrobicykel-ride.htmlRovno napisem, ze je to 18km po cestickach medzi Devinom, Kobylou, DNV, Dubravkou a Dlhacmi, 50 minut a 530vm. Spotreba baterie priblizne 20-25%. Nepoznacil som si presne cislo, kedze na tour velmi nejazdim. Ale tu som testoval, ci by som na tour rezime zvladol 50km s prevysenim 1300vm. Podla tohto by to malo v pohode vyjst.
Velku spotrebu totiz maju caste vylety k 25km/h, najma na turbe a bez adekvatneho tlacenia do pedalov (sak naco, ved motor pomoze). Pokial do toho clovek poriadne slape, tak ani tour/turbo (teda silnejsie rezimy dopomoci) nemaju extremnu spotrebu. Bosch apka mi k vyjazdom pridava udaje o kadencii a mojom vykone, a aj tu som mal kadenciu a
vykon rovnake ako mavam pri jazdeni na pohodu v eco mode. Zvycajne je pre mna tour/turbo viac motivujuce a vidim to na vykone, ktory mam pri nich vyssi ako ked idem eco. Preto u mna zmena rezimu z eca na tour/turbo znamena prakticky len to, ze jazdim rychlejsie do kopca a teda prejdem viac km.
2/ podobna trasa ako vyssie ale v rezime eco
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1064949/elektrobicykel-ride.htmlKilometrovo okolo 12-13 (niekedy 11 az 14), okolo 400-450vm, cas do 1 hodiny. Takyto vyjazd zozerie 10 az 15% baterie. Teoreticky je to okolo 80km, 2500vm. Pri trasach ake jazdim - teda skoro ziadna rovinka, len hore a dole. Taketo trasy jazdim tu v okoli vzdy ked mozem. Teda pocas obednej prestavky, takze presne viem parametre. Ako sa zlepsujem tak spotreba mi postupne klesa a bezne tieto vyjazdy robim za priblizne 13% baterie, niekedy k 10%. Teda zlepsenie kondicie ma obrovsky vplyv na dojazd. Na zaklade tohto pozorovania si myslim, ze tych 3000vm na jedno nabitie baterie by nemuselo byt nerealnych.
3/ rovina
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1056946/elektrobicykel-ride.htmlsnazil som na ist co najviac nad 27km/h, kde je primomoc neaktivna. A tiez preto aby som tych 26km stihol pod hodinu. To sa mi aj podarilo, kedze priemerku som mal 26km/h. Z baterie som minul 7%. Teda takyto asfaltovy masaker na 2.6 palca sirokych plastoch by znamenal dojazd cez 350km. V praxi nepotrebne, ale chcel som si to vyskusat.