Píšete, že retiazku pred meraním je strašne dôležité vyčistiť. T.j. priviesť po odjazdení x km retiazku zo stavu vhodná do stavu nevhodná. Ale vy predsa bicyklujete s retiazkou nie vyčistenou ale namazanou. Či pri bicyklovaní je retiazka v skutočnosti nevhodná, potom kam sa mazivo podeje z priestoru medzi pinom a okom článku ? pri dobicyklovaní a zoskočení sa retiazka zmrští a dostane sa do stavu vhodná - t.j. mazivo sa vráti tam, kde pri bicyklovaní nebolo a spraví retiazku so správnou mierou. Len tak uvažujem, čo za procesy sa tam dejú.
Uvazujes logicky, ale chybaju ti informacie aby to bolo aj spravne.
1. proces co spomina
danyH je meranie opotrebenia nema nic s vhodnostou alebo nevhodnostou retaze. Uz sa tak nejako stalo ze pre nedostaok lepsich metod ako zistit opotrebenie sa ustalila metoda merania predlzenia.
Dolezite je pochopit ze meriame predlzenie = opotrebenie. Aby sme dokazli zmerat opotrebenie presne nesmie nam v tom branit necistota alebo nieco ine.
2. Cokolvek je v retazi okrem maziva je problem. Tipicky je to mazivo zmiesane s prachom a jemnym peiskom o velkosti zrn v mikrometroch. To je vlastne definicia brusnej pasty. Taka zmes nemaze ale obraba material. To tam nechces a prave ta zmes robi
retaz na jazdenie nevhodnou.
3. chapem ze si myslis, ze ked mas v retazi nieco (brusnu pastu) tak je na prevadzku vhodnejsia ako vycistena odmastena. Z pohladu opotebenia prevodnikov a pastorkov mozno aj ano. Ale je to je jedno lebo cielom je mat retaz bezpecnu a taka retaz sa moze kedykolvek roztrhat bez ohladu na to ze vdaka spine v retazi nenamerias prilisne opotrebenie.
4. mazivo sa pod tlakom vytlaca, to je spravne ale spat sa nevrati lebo okolo je material ktory sa tam dostane prvy. Ten material je vzduch. A ten nesie zo sebou prach. Cize zatazenim mazivo ide von a prach so vzduchom dnu. Jedina metoda ako dostat mazivo spat je opat tam naliat mazivo dostatocne riedke aby zatielko tam, kde je uz len prach a vzduch. U kavpkania skoro nemozne, urcite viskko vzlinave oleje to zvladaju, ale vo vseobecnosti to vyriesi iba ponorenie celej
retaze do tekuteho maziva.
edit: stylizacia