OK opravujem sa sam. Autrobus moze predchadzat cez vedlajsi jazdny pruh. Dokonmca za istych okolnosti aj osobne auto moze predchadzat cez autobusovy. Cize ta znacka by asi nemala byt okruhla ale skor hrantata informativna. Totiz zakon: Vodiči vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh určený, sú povinní vyhradený jazdný pruh použiť prednostne.
Slovo "prednostne" neznamená "výlučne".
Aj tak sa tu podľa mňa rieši situácia, ktorá v praxi nenastáva, resp. ak aj niekedy áno, tak tak zriedka, že to nerobí problém.
Najviac autobusov vstupuje do Štefánikovej zo Staromestskej, cyklistov naopak najmenej. Ak by aj išli spolu, autobus zastavuje za križovatkou a za tento čas prejde cyklista značný kus cesty.
Naopak najviac cyklistov ide od Hurbanovho námestia, odkiaľ autobusy neprichádzajú. Po tejto fáze ide tuším smer od Námestia 1. mája, ale trolejbusy by prípadného pomalého cyklistu dobehli tiež až ďalej za začiatkom úseku.
Ja po Štefánikovej občas jazdím (poobede) a ani raz sa mi nestalo, že by som MHD blokoval. Väčšinou dokonca autobus/trolejbus ani nestretnem, keďže ak stojí v zastávke, tak počkám, nech ide predo mňa a ak prichádza do zastávky tesne za mnou, tak ma nedobehne. Ani pri jazde autobusom sa mi ešte nestalo, že by sme sa vliekli za cyklistom.
Čo sa mi ale stalo aj na bicykli, aj pri jazde autobusom, bolo, že nás blokoval taxikár, ktorý pruh síce môže používať, ale ktorému nebolo jasné, že sa vo vyhradenom jazdnom pruhu má riadiť signálmi pre tento pruh (
https://goo.gl/maps/YKB6e6uBFhaTxQzN7) - teda na StreetView nie červenou ale dvoma guľami nad sebou
Debatu by do konštruktívnej roviny posunuli dáta z dopravného podniku, z ktorých by bolo aspoň trochu jasné, či na úseku dochádza k zdržaniu a ak áno, akého charakteru (či je to jazda rýchlosťou 15 km/h, alebo státie kvôli prekážke v jazdom pruhu).