Vlastnim doma 2x CTM a tak som oslovil tuto znacku, ci je mozne reklamovat bicykel u najblizsieho auorizovaneho predajcui a nie u toho, kde som bicykel zohnal. V dnesnej dobe je mozne, ze si vysnivany bicykel donesite z druheho konca republiky, alebo dokonca z CR napriklad. Ja som svoj zohnal 50km od miesta mojho bydliska, aj ked CTM predajnu mam priamo v meste.
Odpoved bola nie, reklamovat mam tam, kde som zakupil, co dost zrazilo znacku CTM v mojich ociach.
Otazka znie, ci je toto bezna prax aj u inych znaciek, pretoze v inych segmentoch byva bezne, ze ak je raz vybudovana znackova retaz servisov/predajcov danej znacky je uplne normalne servisovat vyrobok kdekolvek a nie tam, kde som ho kupil.
Nehovoriac o tom, ze castokrat predajca aj tak posle ten bicykel vyrobcovi na servis.
Mne to pride ako buzeracia ak znacka trva na takychto podmienkach, ze ja sa mam kvoli reklamacii trepat mozno stovky kilometrov niekam kvoli takymto neprozakaznickym podmienkam.
Ak by sa ukazalo, ze ina znacka taketo podmienky nema a naopak vychadza zakaznikovi v ustrety bol by to pre mna silny argument kupit bicykel prave takejto znacky.
07.06.2022 - 08:44:34
00
Toto je úplne bežné. Vži sa do role predajcu, nepredal som danú vec, čiže nemám žiadnu maržu a mám riešiť reklamáciu, čo ma stojí čas a peniaze. Ty by si chodil do práce zadarmo alebo by si musel ešte doniesť z domu?
07.06.2022 - 08:59:07
01
flegko, ty ale nemozes porovnavat siet predajni NAY (alebo datart alebo akukolvek inu maloobchodnu siet) s individualnym predajcom bicyklov. To, ze viacero predajcov predava bicykle znacky CTM predsa neznamena, ze ti predajcovia budu riesit reklamaciu bicykla, ktory si u nich nekupil. Ak ale zoberies predajcu bicyklov, ktory ma 2 a viac predajni (pobociek), tak tam by nebol problem reklamovat v ktorejkolvek predajni, ak si bicykel kupil v inej predajni ich siete.
07.06.2022 - 09:08:58
00
Ešte pre kompletnosť - to čo sa pýtaš by bolo pri predajni jednej značky. Keď kúpim niečo v Mtbikeri , tak to budem reklamovať v Mtbikeri a tam by nemalo vadiť či v Bratislave alebo Hrádku, keďže si to kúpil u toho istého obchodníka.

Ale reklamovať tovar od iného obchodníka je samozrejme blbosť - ty máš nejaký vzťah s tým prvým a nie tým lokálnym

Clxno ma predbehol.
07.06.2022 - 09:10:29
00
flegko napísal:
Mne to pride ako buzeracia ak znacka trva na takychto podmienkach, ze ja sa mam kvoli reklamacii trepat mozno stovky kilometrov niekam kvoli takymto neprozakaznickym podmienkam.

Nechapem ludi, co kupia nieco na druhom konci republiky/sveta a potom vyplakavaju, ze nemaju lokalnu podporu. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.
Btw. podla zakona reklamaciu neriesi vyrobca, ale vyhradne predajca.
https://www.mtbiker.sk/forum/post775466.html#p775466
Znacku zaujmaju nielen zakazanici, ale aj predajcovia. Ked ma svoju siet, nebude podporovat jej vzajomny kanibalizmus.
07.06.2022 - 09:57:34
00
Hosi,ale vy nechapete, ze ja netvrdim, ze toto je problem predajcov...toto je jednoznacne vina vyrobcu, pretoze ak chce vyrobca pridat priadnu hodnotu k svojmu vyrobku ma svoju siet autorizovanych dealerov/servisov, ktore riesia taketo veci.
Samozrejme, ze dealer ma nejake naklady s tym spojene, ale tieto naklady ma osetrene zmluvou prave s predajcom.
Ako vravim je to bezne u hocijakych komodit, napriklad v IT mozete vyuzit siet znackovych servisov HP, ci Canon a nie ste viazany na predajcu, funguje to tak aj u automobilov, domacich spotrebicov a pod.
Nerozumiem preco by to nemohlo fungovat aj u bicyklov hlavne teraz v postcovidovej dobe, kde je clovek stastny, ze dany vyrobok zozenie.
Btw ja som kupoval som 2x nove auto a vzdy mi stahovali mi od ineho predajcu, pretoze lokalny ho nemal v showroome. Aj toto je jedna z veci, ktore by vyrobca dokazal zabezpecit v sieti svojich dealerov.
07.06.2022 - 10:06:59
00
flegko, ty ale nemozes porovnavat siet predajni NAY (alebo datart alebo akukolvek inu maloobchodnu siet) s individualnym predajcom bicyklov. To, ze viacero predajcov predava bicykle znacky CTM predsa neznamena, ze ti predajcovia budu riesit reklamaciu bicykla, ktory si u nich nekupil. Ak ale zoberies predajcu bicyklov, ktory ma 2 a viac predajni (pobociek), tak tam by nebol problem reklamovat v ktorejkolvek predajni, ak si bicykel kupil v inej predajni ich siete

Neporovnavam to so sietou NAY a pod, porovnavam to s inymi odvetviami, ktore som vymenoval, kde si to vyrobca vie zabezpecit bud centralnym servisom, ale sietou autorizovanych predajcov. Ja som na to relativne zvyknuty zinych odvetvi a pride mi to normalne.
Nenormalne mi pride skor to, co tu predvadzaju niektori jedinci a nechapu, ze ked si raz kupim "znackovy" bicyke ltak chcem k tomu aj znackovy servis.
Staci sa pozrie na obraty a zisky slovenskych vyrobcov, podla mna sa az tak zle nemaju a odlisit sa napriklad servisom od zahranicnych, ci menej znamych/rozsirenych by bolo prijemnym bonusom pri rozhodovani.

Dokonca som zazil uz aj vyrobcov, ktorym stacilo nieco nafotit, popisat zavadu a do par dni som mal nahradny diel, ci novy vyrobok dokonca doma.
Nepotesi ta taketo spravanie k zakaznikovi a nekupis si aj nabuduce vyrobok prave od takehoto vyrobcu?
07.06.2022 - 10:15:49
00
Podla mna porovnavas neporovnatelne. Ak chces riesit problem / reklamaciu CTM bicykla, tak to musis riesit s predajcom, kde si bike kupil alebo (ako sam pises) v autorizovanom stredisku/servise CTM. Neviem ci a kolko takych stredisk CTM ma, ale podla mna to mozes riesit priamo s CTM. Urcite to nemozes tiesit s nejakym dalsim predajcom, co ma v ponuke CTM bicykle. Ja ked som riesil reklamaciu e13 kolesa, mal som dve moznosti, bud to riesit cez predajcu (YT) alebo priamo cez e13 (riesil som to priamo, nebol s tym jediny problem). Takisto, ked som riesil problem s tlmicom FOX, mohol som to riesit s predajcom alebo autorizovanym strediskom FOX u nas (vyuzil som druhu moznost a tiez bez problemov). Cize to, co spominas, funguje aj pri bicykloch, len ta "siet" je daleko mensia (alebo ziadna, zalezi od vyrobcu).
07.06.2022 - 10:27:29
00
Sice chalana spravne usmernujete v dnesnej realite, on ma ale na mysli iny model. Osobne mam skusenost s Yamaha skutrom ktory som ako lenivec najvacsi kupil v predajni pod domom a nasledne po prvej servisnej prehliadke som zistil ze su to mantaci najvacsi na svete ku ktorym uz nikdy nechcem ist. Cuduj sa svete nebol ziaden problem dohodnut sa na uplatneni zaruky v uplne inej predajni znacky Yamaha, napriek tomu ze z prvotneho dealu ako takeho nemali nic ...

Cim skor takyto model postupi aj do bajkoveho sveta, tym lepsie pre nas ako zakaznikov.
07.06.2022 - 10:38:54
00
flegko napísal:
...
Ako vravim je to bezne u hocijakych komodit, napriklad v IT mozete vyuzit siet znackovych servisov HP, ci Canon a nie ste viazany na predajcu, funguje to tak aj u automobilov, domacich spotrebicov a pod.
....


To sa mi nezda, ze kupis tlaciaren u jedneho predajcu a vratis (reklamujes) u ineho. Pokial ide o servis , bike si mozes dat opravit do ktorejkolvek predajne. To funguje aj teraz, len naklady spojene s opravou pocas zaruky idu z tvojej penazenky.
07.06.2022 - 10:43:52
00
Ano v IT je to poriesene sietou autorizovanych servisov, takze to nebolo presne oznacenie, v kazdom pripade pointa je rovnaka, kupis niekde a reklamujes hocikde, kde to umozni vyrobca a neobmedzuje zakaznika na miesto predaja.
Nehovoriac o tom, ze bicykle (najme elektro) atakuju cenami uz nove auta a nebavime sa o susnoch z pohladu penazi.
07.06.2022 - 10:51:06
00
flegko napísal:
Ako vravim je to bezne u hocijakych komodit, napriklad v IT mozete vyuzit siet znackovych servisov HP, ci Canon a nie ste viazany na predajcu, funguje to tak aj u automobilov, domacich spotrebicov a pod.

Tak napr. aj preto, ze znackovy servis je v mnohych tychto pripadoch nezavisly subjekt, ktory nerobi zaroven predaj. V cyklo biznise je to spravidla spojene - predajca robi aj servis.

ivast neviem ako ma moto svet riesenie naklady na pracu (napr. vymena dielu) pri reklamaciach. Zrejme to vyrobca preplaca? Vsak napiste niekto ked viete. Pri cyklo to ale bude v cene vyrobku. Takze pri moto moze byt predajca (spojeny so servisom) viac motivovany. Plus priamo predajca moze v tebe vidiet buduceho spokojneho zakaznika, co u neho nakupi.


Naposledy upravil Palo TT dňa 07.06.2022 - 10:55:25, celkovo upravené 1 krát.

07.06.2022 - 10:53:51
00
problem tu je ze bike predajne a servisy nemaju autorizaciu danej znacky na servis cize im nikto neplati ked spravia zarucnu opravu tak ako to maju IT alebo auto servisy.
Ak by MTbiker reportoval CTMku zarucne opravy bikov ktore ci uz predali alebo aj nepredali oni a CTM by im za tieto servisy platil tak by to fungovalo ale v takom svete nezijeme bohuzial
07.06.2022 - 10:55:16
00
Sice chalana spravne usmernujete v dnesnej realite, on ma ale na mysli iny model. Osobne mam skusenost s Yamaha skutrom ktory som ako lenivec najvacsi kupil v predajni pod domom a nasledne po prvej servisnej prehliadke som zistil ze su to mantaci najvacsi na svete ku ktorym uz nikdy nechcem ist. Cuduj sa svete nebol ziaden problem dohodnut sa na uplatneni zaruky v uplne inej predajni znacky Yamaha, napriek tomu ze z prvotneho dealu ako takeho nemali nic ...

Cim skor takyto model postupi aj do bajkoveho sveta, tym lepsie pre nas ako zakaznikov.


To nie je cuduj sa svete, ja som na naozaj pri urcitych komoditach na taketo spravanie zvyknuty a trosku sa divim, ze to (asi) neponuka ziaden vyrobca u nas a co sa divim este viac, ze ludom to pride normalne.
Pri dnesnych cenach bicyklov mi naopak pride normalne, ze vyrobca zabezpecuje, co najlepsi servis v prospech zakaznika, ale evidentne je tu prilis mala kokurencia, aby sa o nieco take miestne firmy snazili.
Klasicky pristup predat a zabudnut....a viac nas uz zakaznik nezaujima.
Smutne.
No mozno este smutnejsie je, ze zakaznikom podla reakcii tu to pride evidetne v poriadku a nestazuju sa.
07.06.2022 - 10:57:22
00
aby som este doplnil svoj pribeh, tak obe predajne boli autorizovanych Yama delaerov a skuter bol lacnejsi ako Spectral co som kupoval tuto jar ;-]
07.06.2022 - 11:00:21
00
keyboard_arrow_up