Presne tak, pretoze vsetci vieme, ze menovity staly vykon motora nesmie prekrocit 250W, ze motor sa musi vypnut pri dosiahnuti 25km/h a ze ked to obides porusujes zakon....atd.
Ale mna zacalo zaujimat, kde sa to pise a ako su tie
bicykle vlastne rozdelene podla nasich zakonov.
Smernica EU ma aky taky zavazny charakter pre nas parlamanet/vladu, kedze ju musia do 2 rokov zapracovat do nasej legislativy a cuduj sa svete neviem sa dopatrat k nejakym smerodatnym vysledkom.
Aby toho nebolo malo tak napriklad u Zakon c. 106/2018 Z.z som nasiel verziu platnu od 31.12.2021 do 05.07.2022.
Co sa udeje po 5.7.2022? Je nejaka novela uz?
Dalej v zakone mas definovany klasicky elektrobajk v § 4 odsek 8c, kde je napisane:
bicykle s pomocným motorčekom – bicykle iné ako vozidlá kategórie L, pričom na pohon okrem ľudskej sily slúži aj pomocný motorček,
Mame tu teda este vyhlasku 134/2018 Z. z. s nizsou pravnou silou, kde sa uvadza:
§ 31
Bicykel s pomocným motorčekom
(1) Bicykel s pomocným motorčekom musí spĺňať technické požiadavky podľa § 30 a technické požiadavky na konštrukciu
bicyklov na elektrický pohon podľa technickej normy49) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami.
(2) Montáž pohonného systému, ako sú najmä motor alebo akumulátor, nesmie vyžadovať zásah do nosných konštrukcií bicykla.
(3) Najväčší menovitý
výkon pomocného motorčeka nesmie presiahnuť 0,25 kW, jeho výkon sa progresívne musí znižovať a nakoniec prerušiť vtedy, keď
bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km · h-1 alebo aj skôr, ak cyklista prestane šliapať do pedálov.
(4) Za bicykel s pomocným motorčekom sa nepovažuje vozidlo, ktoré je možné zaradiť do kategórie L.
§ 30 nie je podstatny, zaujimavy je odkaz na technicku normu STN EN 15194+A1, ktora je od 30.4.2019 zrusena!
Nahradza ju norma STN EN 15194, co vsak nasi zakonodarci zabudli opravit a tak je tato cast zakona neplatna? Ci co si mame predstavit pod vagnym pojom obdobna technicka specifikacia?
Takze, co mame? Mame tych 250W a 25km/h s tym, ze ked to porusime ideme z V kategorie do L kategorie.
Zaujimave je clenenie v samotnej L kategorii, kedze v zakone nie je clenene a rozne pdfka sa odvolavaju na europsku smernicu...ktora vsak nema pravnu zavaznost pre nas.
Mame tu S-PEDELEC, ktory som v nasich pravnych upravach takisto nenasiel.
Proste su tam stale nejake nejasnosti.