dám také malé zhrnutie ohľadom klasickeho vosku, varenie v nádobe. Po dvoch rokoch maximálna spokojnosť. Používam granulát,
reťaz stocená do slimáka v hrnci par minút povarím, následne vytiahnem pár sekúnd odkvapkáť a zotriem handrou povrch tak, že ťahám po reťazi tak , že ju lámem, aby sa hneď trošku rozhýbala,čím viac sa ňou takto hýbe, menej treba ju potom po stuhnutí rozhýbavať. Rozhýbanie robím cez dve kladky z ramienka prehadzovačky. V zime boli reťaze tuhé, ale tomu som pomohol tým, že pri likvidácii zvyškov z okrasných vianočných sviec som použil zvyšky vosku, ktorý bol masnejší a reťaz po ochladnutí bola menej tuhá.Teraz uvažujem o tom, že do čistého granulovaného parafínu pridám kúsok z vosku z ozdobných sviečok. Najlepšia je reťaz po treťom voskovaní. Novú reťaz ( točím dve reťaze na troch bicykloch) čistím zbežne iba a prvý krát ich dám do vosku ktorý chcem vyhodiť, v ňom sa dočistia. Pri prvom varení možno pozorovať drobné bublinky vzduchu vychádzajúce z článkov, keď to prestane, reťaz má zaplnené voľné miesto vo valčekoch, je pripravená. Pohon iba zbežne čistievam vzduchom kompresorom,
kazetu tiež, iba medzeru medzi najmenšími pastorkami (tu sa natlačí vosk na teleso medzery) po prvej jazde kuskom zašpicateného drievka . Reťaz pred ďalším voskovaním iba vyfúkam.Kazetu čistím parným čističom asi raz za 2000km.. Nečistoty zostanú na dne nádoby, keď vidím že vosk je ešte dobrý a na dne je veľa nečistoy, tak tuhy vosk vyklepnem von z nádoby a nožom zrežiem, zoškrabem zo dna usadené mechanické drobné nečistoty... voskujem asi po 200-300 km. veľa ľudom sa to môže zdať pracné, alebo nejako inak zaťažujúce, ale ja s tým nemám problém, mám na to priestor. Predlžuje to životnosť pohonu, neviem presne o koľko, neznačím si to, ale na dva
bicykle už mám prichystanú rok kazetu na výmenu, lebo som čakal po založení reťaze že už budú strieľať, ale nestalo sa tak, idú ďalej. Reťaze dojazdievam na zimáku a tam si vedú veľmi dobre, dorážam ich na kazetách ktoré boli vyradené mnou,alebo kolegami..