cokupit Tie strany sú určené v cestnom zákone. Keď to zjednoduším, tak značenie určuje cestný správny orgán a obec a záväzne sa vyjadruje správca komunikácie a dopravný inšpektorát. A áno, presne tak to funguje a má fungovať: "natlacme toho do zakona co najviac a potom nechajme na na CSO a obec v hornej dolnej, co si z neho vyberie a aplikuje a DI a správcu komunikácie, aby sa zaväzne vyjadrili". Inak sa to riešiť ani nedá, prípadov sú desaťtisíce, to nijako nevtesnáš do zákona či vyhlášky.
Dopravné inšpektoráty nemajú čo byť "naklonené autám", majú byť naklonené doprave. A je čisto na projektantovi, obci či cestnom správnom orgáne že akú dopravu chcú na danej komunikácii preferovať alebo naopak zakázať a ako majú tie dopravné módy navzájom interagovať. Oni chcú a určia (na základe mnohých kritérií), že tu bude cyklopruh, priechod pre cyklistov, zákaz vjazdu motorovým vozidlá, cesta 1. triedy a pod. Bohužiaľ, v zákone je ešte stále uvedený aj DI, ale to je prežitok, ministerstvo dopravy už avizuje, že stanovisko DI bude síce povinné. ale nie zaväzné. Buď si istý, že projektant, obec či cestný správny orgán má oveľa vyššiu kvalifikáciu na to, aby vedel posúdiť, čo je dobré a čo je zlé, než policajt. Ten na to nemá ani vzdelanie (čo projektant má) a ani skúsenosti či znalosti. A bohužiaľ ani kapacitu, je ich málo a žiadostí je obrovské množstvo. A samozrejme je jasné, že sa nebavíme o cyklopruhoch na diaľniciach a pod., je jasné, že kde majú byť autá dominantné, nech sú dominantné. Ale policajti bežne zamietajú aj napríklad tebou uvedené pešie či obytné zóny či iné regulácie a upokojovania dopravy a to aj napriek tomu, že ich tam chce obec alebo obyvatelia.
Mimochodom, len pre pobavenie, dopravný inšpektorát sa dnes musí záväzne vyjadriť aj ku každému jednému cyklostojanu ...