Prečo by tam mala byť 40tka? Je tu predsa ten "vymodlený" hyper zákon. Tak načo rozširovať? Načo ochranné pruhy? Už teraz cyklista zaberá viac priestoru na šírku ako autobus koľkokrát na ceste.
21.03.2022 - 14:13:29
01
Vysoka hladina Dunaja tieto problemy s krajnicou riesi :D
21.03.2022 - 14:23:24
01
Jano1987 napísal:
Prečo by tam mala byť 40tka? Je tu predsa ten "vymodlený" hyper zákon. Tak načo rozširovať? Načo ochranné pruhy? Už teraz cyklista zaberá viac priestoru na šírku ako autobus koľkokrát na ceste.

Čítal si si to. Tá 40tka je návrh v miestach, kde sa nedá rozšíriť krajnica cesty na Devínskej ceste a to je v úseku popri karloveskom ramene, skalnatých zárezoch a v tej zastavanej časti v polovici Devínskej cesty. Potom ako sú už iba záhradky a kameňolom skoro až pred Devín je dosť miesta na záber po stranách. Len to by nesmeli všetci 12 rokov prešľapovať na mieste aj s Vallom, ale urobiť kompromisné riešenie. Áno nie je to segregované, ale táto cyklotrasa má hlavne slúžiť na rýchly a ako tak bezpečný presun na Devín. Nie je dôvod aby to bola rekreačná cesta s deťmi na odrážadlách.
21.03.2022 - 14:45:06
01
zažil som kdečo na cestách, ale paradoxne ani na devínskej ceste a ani na ceste medzi dnv a hornbachom ma asi ešte niekto nikdy neohrozil
21.03.2022 - 14:47:09
00
medzi dnv a hornbachom? :o taky mlady, a uz tak odvazny :lol:
21.03.2022 - 14:50:55
00
JOLI je to jednoduché. Máme tu 1m odstup do rýchlosti 50km/h od cyklistu. Načo potom ochranný pruh? Však ten už definoval zákon.

Ten priestor? Prosím, choďte a vykúpte pozemky pod budúcou rozšírenou cestou a dajte ju mestu. Tá Devínska cesta je jediná cesta do centra z Devína. Či čakáte, že ľudia, čo budú sa potrebovať dostať do centra to zoberú cez Devínsku a odtiaľ cez Dúbravku do centra? Z cca 7km ku Vodárenskému múzeu to je po Devínskej ceste, cez Devínsku je to cca 18km, 8 minút cesty vs 22 minút cesty v čase bez dopravných zápch.

Už len otázka, aké rozšírenie očakávate? Teraz má cesta asi 6,5m na šírku, aspoň čo som zmeral podľa Google maps. Teda cesta C6,5 asi najskôr. Ak chcete plnohodnotný cyklopruh, tak treba ju rozšíriť minimálne o 2,5m celkovo, reálnejšie to bude, že by to celé malo 10m na šírku.

Ak chcete len ochranný pruh, prosím, k nemu sa tiež vzťahuje 1m odstup od cyklistu. Čo znamená, že autá aj tak nebudú môcť predbehnúť cyklistu za hustejšie premávky. Teda budovať ochranný pruh je ešte väčšia blbosť ako vybudovať cyklopruh.

Tá cesta slúži všetkým občanom. Cyklista je rovnaký účastník premávky ako vodič auta.
21.03.2022 - 15:19:21
01
obcas tade idem ale nic moc, krajnica ziadna a vsetci tam lietaju ako po dialnici
Jano1987 ta cesta je jedina pristupova cesta pre cyklistu aj s mensimi detmi. V zivote by som tam s deckom nesiel lebo by som sa o neho bal.
21.03.2022 - 15:19:25
03
Jazdím tade pravidelne a ešte som zo šoférmi problém nemal. O tom, čo tam stvárajú cyklisti radšej pomlčím.

scarinko prosím, podľa mapy.cz existujú aj alternatívne trasy ako sa dostať na Devín a sú to dokonca segregované terasy po väčšine svojej dĺžky, ak sa človek bojí ísť po Devínskej ceste.
21.03.2022 - 15:42:02
00
No schvalne daj. Cez karlovesky kopec? Alebo cez rakusko? Alebo kade.
21.03.2022 - 15:44:28
00
asi mysli obchadzku okolo celeho kopca DK, tj Dubravka -> Bory -> DNV (popri Mlake, nie po ceste) -> Devin.
Ano to sa da, a fakt su tam vacsinou cyklotrasy, ale oproti dlzke BA-Devin je to skutocne velmi velka obchadzka, cize nonsens


Naposledy upravil iron.hide dňa 21.03.2022 - 15:55:27, celkovo upravené 2 krát.

21.03.2022 - 15:50:50
01
Asi myslí tú MTB trasu popod Kobylu z konečnej 32-jky, pričom predtým si ešte vyšlapeš ulicu Dlhé diely II alebo III s príjemným sklonom pre masochistov.
21.03.2022 - 15:53:20
00
Asi nevie citat ze som pisal s deckom. Ani ja sam by som neobchadzal pol bratislavy koli tomu
21.03.2022 - 16:06:01
01
JOLI napísal:
Čítal si si to. Tá 40tka je návrh v miestach, kde sa nedá rozšíriť krajnica cesty na Devínskej ceste a to je v úseku popri karloveskom ramene, skalnatých zárezoch a v tej zastavanej časti v polovici Devínskej cesty. Potom ako sú už iba záhradky a kameňolom skoro až pred Devín je dosť miesta na záber po stranách. Len to by nesmeli všetci 12 rokov prešľapovať na mieste aj s Vallom, ale urobiť kompromisné riešenie. Áno nie je to segregované, ale táto cyklotrasa má hlavne slúžiť na rýchly a ako tak bezpečný presun na Devín. Nie je dôvod aby to bola rekreačná cesta s deťmi na odrážadlách.

Vidim to podobne. Namiesto snivania o segregovanej trase pre voziky s detmi by mohli aspon sanovat samotnu cestu ako taku, t.j. novy povrch a hlavne uprava krajnice/svahu do takej miery, aby bolo mozne realne jazdit po krajnici a efektivne vyuzit celu sirku vozovky. Aktualne je to hazard - bud ide clovek v nanosoch blata a piesku, kamennych sutinach, alebo to schyta do hlavy nejakym neorezanym krikom - a to nespominam obcasne parkovanie aut v zastavanej casti.
Na viac toto mesto a stat zjavne nema, resp. vaham ci vobec ma na rekonstrukciu, kedze dlhodobo sa neriesi ani zuzenie tesne pred Devinom, pravdepodobne sposobene zosuvmi...
21.03.2022 - 16:47:18
01
Ako som písal, pozeral som mapy.cz a ukázalo mi to aj iné trasy. Bráni niečo človeku napríklad odviesť sa MHD do Záhorskej a po tej cyklotrase ísť na Devín? Alebo ísť do Stupavy a podľa mapy.cz po Stupavskej a Záhoráckej magistrále do Devína? Určite to máte všetci lepšie prejazdené ako ja. Čo je to decko? 2 roky? 17 rokov? Na oboje sa dá aplikovať pojem decko. Ak sa ma to človek necíti, nech tam nejde. Je ďalších XY destinácií, kam človek môže ísť bez toho, aby tam stretol auto.

Všetci tu oslavovali, že je zákon o 1.0/1.5m odstupe. Prosím máte ho, tak jazdite. Však je odsúhlasený väčší odstup ako keby tam bol cyklopruh súčasťou cesty. Vkuse počúvam neviem, nedá sa, nie sú podmienky, oškrem si 300€ karbónové tretry, je tam kamienok, a chvíľu na to tí istí ľudia jazdia po stavenisku, do rôznych zákazov, prehadzujú biky cez ploty, jazdia v chránených oblastiach atď. V Rakúsku na 25c plášťoch cez pole nie je problém po blate, na Slovensku po ceste, kde sú nejaké praskliny, tak treba 170mm zdvihy a 2,8 palcové plášte. Spúšťať sa 60+km/h dole z Bieleho kríža a míňať o pár cm ostatných chodcov a cyklistov, to áno. Tak isto jazdiť v balíku na hrádzi po celej šírke, však v protismere uhnú, není problém, letieť po nábreží 40+km/h medzi chodcami není problém, to isté zmiešaný chodník pri Chorvátskom ramene. Ale ísť na cestu s tým, že auto ma musí minút minimálne o 1.0m a môže ísť max 50tkou, to už nie, toho sa bojíme. Teraz cez víkend som bol bikom na Devíne a vracal som sa už za tmy. Naschvál som to rátal. Len 3 z 26 cyklistov, čo som za tmy na Devínskej ceste stretol mali svetlá. To že niektorí jazdil v trojici vedľa seba ma už ani nevzrušuje. Ale zlý bude ten šofér, čo na nich nebude brať ohľad a nemá vešteckú guľu, lebo však ma predvídať.

Kľudne ma zhejtujte za moje názory, ale taká je realita.
21.03.2022 - 18:55:23
02
Nemohol by si napr ist na ine forum? Tiez riesenie co by vela ludom pomohlo 😉
21.03.2022 - 19:10:27
011
keyboard_arrow_up