1. Offtopic to nie je, keďže aj cyklista je šofér, ale prosím, ak je to problém...
2. Áno dával som si pozor, opatrne som brzdil, zľahla som tlačil do pedálov. Preto som zobral XC a nie môj bežný commuter s 23c plášťami. Nevyhováram sa na to, aká bola cesta, ale keby som nemusel prudšie zabrzdiť, tak sa to nestane, žiaľ mal som smolu, že som chytil v tom momente namrznutú ľadovú plochu a všetko ostatné bolo len mokré. Nebyť toho brzdenia, jednoducho tade prejdem. To je celé. Preto som šiel tak okolo 15km/h celý čas a nie bežných 25-30km/h, čo chodím za sucha.
3. Streda 12. januára, okolo 6:20. Reálne nečakám, že sa niekto prihlási či nájde. Prečo by to robil? Keď nezastavili vtedy, prečo by sa zrazu prihlásili?
Jediné čo ma štve, keďže som zároveň aj šofér, že tu je dvojaký meter. Robí sa tu hon na šoférov, ale katastrofálne správanie sa chodcov a cyklistov sa ignoruje. To je všetko. Žiaľ veľkej časti cyklistickej či pešej verejnosti sa to nepáči, stačí si prečítať komentáre všade. Ľudia, čo tvrdia, že autá idúce 31km/h na 30tke sú životu nebezpečné pre cyklistov a chodcov, ale to, že za teplého počasia v noci má
svetlo tak 1 cyklista z 10 ich už netrápi. To je fakt, stačí si prečítať útoky Cyklokoalície ako kvázi najväčšej organizácie združujúcej cyklo ľudí na západnom Slovensku určite na Políciu a šoférov všeobecne. Zrazilo auto chodca na ceste v noci a za dažďa na Gagarinovej? Problém šoféra, lebo však chodec nemusí používať len prechod pre chodcov, čo na tom, že ho zrazilo 20m od svetelnej križovatky, kde bol prechod pre chodcov. Zrazilo auto cyklistu na prechode pre cyklistov na Šafku? Hajzel vodič, dokedy to budeme trpieť. O 2 hodiny na to update, cyklista si to dal pekne na červenú a šofér nemal šancu zareagovať. Ticho. Žiadne ospravedlnenie. Tento týždeň zabilo na cestách 3 neosvetlených chodcov, z čoho 1 mal tak 5m od cesty chodník, ďalší išli div že nie 1m od kraja cesty v pruhu chrbtom k prichádzajúcim autám. Polícia SR každý týždeň robí preventívne akcie, aby ľudia mali reflexné prvky, každý týždeň post na FB, vkuse na to upozorňujú. Tak idú spraviť akciu zameranú na chodcov a cyklistov bez svetiel a reflexných prvkov. Podľa Cyklokoalície a komentov ak si to prečítate nie sú problém neosvetlený a pravidlá nedodržiavajúci chodci a cyklisti, ale šoféri. Šofér musí, šofér je zodpovedný. Šofér má mať vešteckú guľu. Cyklista a chodec nič nemusí. To nájdete všade, či už pod Cyklokoalíciou, Políciou komenty v podobnom duchu. Cyklokoalície by mala byť prvá, čo kričí, že ľudia nebuďte idioti a používajte reflexné prvky a svetlá. Ale to nerobí. Je prvá, čo kričí, že ako si dovoľuje Polícia vôbec kontrolovať a robiť akciu zameranú na chodcov a cyklistov, že tam má ísť radšej merať rýchlosť. Polícia SR vydá video, kde ODPORÚČA nosiť prilby. Aká je reakcia Cyklokoalície? Policajt vás nemôže pokutovať za nenosenie prilby, lebo zákon ju neprikazuje nosiť, teda ju nemusíte mať na hlave. Skúste hádať, kto bol ako prvý proti noseniu prilieb, lebo ľudia že vraj prestanú bicyklovať? Kto za to loboval a považoval to za víťazstvo rozumu? Ozaj teda ide o bezpečnosť chodcov a cyklistov? Alebo len o presúvanie zodpovednosti na druhých.
Keď som bol v 2012 v Londýne 3 mesiace cez leto, napriek tomu, že tam nie sú povinné prilby, tak vkuse bežali niekde reklamy a upozornenia na to, že mali by ste nosiť
prilbu a používať reflexné prvky. Mohli ste tak vidieť ľudí, čo to hovorili ako Chris Hoy, Richard Hammond (mimochodom vášnivý cyklista) z Top Gearu, kde si z cyklistov robili srandu, Petr Čech, nejaký triatlonisti, cyklisti atď, že noste to. A neboli to aktivity polície či štátu. Ale organizácií ako Cyklokoalície. Už si nepamätám toho chlapíka ako sa volal, bol to nejaký Ind, či Pakistanec, bol šéf cykloorganizácie pre Londýn, keď som tam bol na workshope a dostal otázku, že či nemá problém s tým, že polícia robí akcie zamerané na cyklistov, tak povedal, že nie, dokonca to podporuje, keďže časť verejnosti inak ako represiami nedonútia k zodpovednosti. Ako by mohol tolerovať jazdu cyklostov na červenú, ak mu vadí jazda áut na červenú? Bol by pokrytec. Vytiahol tam vtedy aj štatistiky, nejak skoro 50% nehôd zavinených cyklistom bolo pod vplyvom alkoholu od 1,5% hore. Zvyšok bol nedodržanie pravidiel cestnej premávky. Za cca 60% nehôd cyklista-auto boli zodpovedný cyklisti. Podobné čísla majú v Nemecku, alebo aj v susednom Česku. Na 1 zrazeného chodca autom pripadá 1 cyklista čo zrazil chodca a to sú len prípady, čo sa nahlásili. V skutočnosti to číslo v prípade cyklistov bude oveľa vyššie a z príchodom e-bikov, kolobežiek a "e-bikov" to číslo začína rapídne rásť. To sú ich vyjadrenia z 2017. A to má Londýn obrovské zóny, kde je 20mph. Policajt nemá problém zastaviť tam cyklistu a dať mu pokutu za rýchlosť, nedanie prednosti atď. Pre nich to rozdiel nie je. Cyklista ako vodič. Na Slovensku? Pred policajtami chodci a cyklisti veselo chodia na červenú beztrestne. To je žiaľ smutná realita. Aký signál to vysiela potom? Ide nám ako spoločnosti reálne o bezpečnosti chodcov a cyklistov, alebo len o populistickú bezpečnosť, kedy sa všetko hádže na "zlých" šoférov? Že oni za to môžu a cyklisti a chodci sú len nevinné obete, pritom sa podporuje ich nezodpovedné správanie sa.