tr3mp bude to dlhšie, kto nechce, nemusí čítať.
Starý most:
Nie je až tak problém. Je tam síce cyklopruh, ale stále to má profil promenády, teda treba trpezlivosť a zbytočne nepretekať. Ešte nikdy sa mi nestalo, že by som sa tam za niekým zdržal viac ako pár sekúnd. Keby tam bol širší cyklopruh, tak zase pôjdu 2 cyklisti vedľa seba, zákon to umožňuje, navyše stačí sa pozrieť vedľa na hrádzu, teda reálne by sa tým nič nevyriešilo. Nejaké stavebné oddelenie načo? Ozaj chcem mať všetko oddelené? Už vidím ako by Cyklokoalícia a podobne kvičali, keby sa tam dal obrubník, že aké to je nebezpečné + nedalo by sa predbiehať. Náhodné a neúmyslené vbehnutie neexistuje, aj keby bol farboslepý, musí si to všimnúť. Navyše, na Štúrovej to tak je spravené a nepomáha to. Zase nemiešajme autá z cyklistami, je to niečo úplne iné. Jeden z dôvodov, prečo to tak aj je, chodník aj samotná cesta sú spádované k sebe, keď prší, aby tam voda stekala a preto sú tam kanále, nech to má ako odtekať (osobne som za prerobenie vpustov na štýl ako majú v USA, ten oceľový dekel, či betónový je menej problematický ako súčasť chodníka, než ako súčasť cesty, aj pre cyklistov. V Londýne sa napríklad vo veľkom prechádza na to, že cesta aj chodník sú v rovnakej výške z dôvodu bezpečnosti, je tam len nakreslená čiara. Používa sa to hlavne v obytných zónach. Na jednej strane to učí chodcov držať sa na svojej strane cesty a pre šoférov je to psychologická brzda. Znie to ako blbosť, ale reálne to funguje. Preto napríklad aj na veľa cestách nemajú vyznačenú stredovú čiaru. Ak vidíte auto v protismere, automaticky sa viac posuniete na svoju stranu, zároveň je to psychologická brzda, že podvedome ste obozretnejší. Vidno to bolo napríklad pri Prístavnom moste, pri tej "nešťastnej" trafostanici, alebo čo to je. Kým tam nebola stredová čiara, ľudia tade jazdili opatrnejšie, je tam stredová čiara, jazdia rýchlejšie, lebo vidia, že toto je môj pruh a nemá tam kto robiť. Podobných situácií ako šofér auta je obrovské množstvo, že poriadne nevidíte do zákruty. Teda musíte spomaliť, to isté platí aj pre cyklistov, od toho tam tie
brzdy sú. Či sa to niekomu páči, alebo nie.
Čo sa týka tej časti pri Umelke, zase je to o nedisciplinovasti ľudí, nič viac, nič menej. Pravidlá ako sa prechádza cez prechod sú dané zákonom dokonca. Či je, lebo nie je Štúrova úzka na 1 strane je irelevantné. Reálne to je len problém len pár dní do roka aj to len na krátky čas. Je to možno nepríjemné, ale ulice nie sú nafukovacie. Je to len o ohľadlplnosti.
TPD/pri hrádzi
Mala, tam byť čiarka. Časť od Chorvátskeho ramena po TPD a hore na Starý most je to vyriešené asi najlepšie ako sa dá. Ale proste ľudia to ignorujú. Zase sme pri neznalosti/ignorácii. Chýba ohľadlplnosť.
Cesta mládeže:
Chodník je dosť široký, aby vedeli ísť pohodlne 2 ľudia vedľa seba. Problém je ten, že sa nerešpektuje nejaký smer, každý si chodí po strane ako sa im chce. Keby sa chodilo len po pravej strane, je problémov menej. Navyše všade okolo sú desiatky lesných cestičiek okolo, aj rovnobežných s tou cestou a nemusia vôbec prísť do styku s autom, či cyklistom. Aj tá asfaltová cykločasť je dosť široká pre 1 cyklistu. Netreba zabúdať, že v dolnej časti je to stále cesta a chodia tade autobusy. Ak cyklista pôjde po tom svojom asfalte, tak vďaka kockám počuje prichádzajúce vozidlo vďaka tomu tomu ich môže vozidlo bezpečne obehnúť stredom, aj keď by išli v oboch smeroch cyklisti. Je to len po bufet Železná studnička, teda v mieste, kade sa hýbe najviac ľudí. Je to len nejak cca 2,1km. Plní to teda aj ochrannú a upokojujúcu funkciu.