No ja nosievam duo HAC 5 a Vistu, a Colorado nie je už od Visty oveľa väčšie.
Keďže robím geocaching, tak potrebujem pri final approachu magnetický kompas, a to Edge nemá - aj tak by ho dosť rušili oceľové časti
biku (čo je na Viste pekne vidieť). Pokiaľ ideš dostatočne rýchlo, tak samozrejme môžeš nechať počítať smer z 2 po sebe zameraných pozícií aj bez mag. kompasu, ale čo ak stojíš alebo ideš pešo? Preto som pri peších a podobne pomalých aktivitách za magnetický kompas. (Garmin odporúča pre určenie smeru z
GPS merania rýchlosť nad 15 km/h.) Ako som vyššie písal, nemať už HAC, tak by som na
bike - po porovnaní ceny - kúpil Edge (aj so všetkými senzormi), ale to preto, lebo už iný, plne vybavený GPS prijímač mám. A ak by som išiel hľadať cache alebo pozameriavať jaskyne, tak tých pár gramov sa v cameli stratí. Inak by som asi volil combo Colorado + HR + CAD/SPD.
Colorado, ba ani GPSMAP trieda nie sú "profesionálne" prístroje. To by sme sa museli baviť o geodetic grade, v cenách rádove 100 KSk, pričom platíš aj za používanie, nielen pri kúpe... Celkom užitočná je aj quad helix anténka na 60kovej a Colorado rade, podstatne citlivejšia ako patch v etrex rade a u týchto cyklo/fitness... ako hovoria rádiotechnici, dobrá anténa je najlepší zosilovač.
Čo sa týka toho nuvi na biku a pod. ... mne príde napr. geocaching s PDAčkom ako nepraktický (a pre prístroj dosť rizikový), ale možno 1/3 cacherov to tak robí... magnetický kompas nikde, odolnosť prístroja nikde, výdrž
batérie nikde... to je fakt tak že vystúpim z auta (bleee) a idem 10 m...
A teraz k využitiu CAD senzoru... ja som si tiež myslel, že žiadna významná informácia z neho nebude, ale som sa holt sekol - je celkom fajn vedieť, ako sa ti menia "obľúbené otáčky" od začiatku jazdenia po nadobudnutie akej-takej kondičky (väčšina ľudí ktorí začnú jazdiť najprv točí dosť pomaly a vysoké otáčky ani nevydrží) a kde máš svoje optimum, kde šliapeš najefektívnejšie (porovnanie závislosti HR na CAD pre rôzne typy terénu, super by tam ešte malo mať odpamätané prevody). Celkom užitočné na vypracovanie taktiky jazdy. Z takého CADu aký je k HACu či Polaru či Edgu však štatistiku šliapania jednotlivých nôh nedostaneš, ako píšeš vyššie, na to by si potreboval "niečo lepšie".