Nazgul mne skôr prišlo divne, že v krajskom meste nie je komerčná požičovňa bicyklov. Viem, že TN nie je Mallorca ani Girona, ale snáď jedna mala požičovňa by sa uživila.
Neuzivila, nedavno som to pocital.
Je nutne si uvedomit, ze su tieto zakladne skupiny zakaznikov:
1/ commuter - chce sa previezt z bodu A do bodu B - v kazdom vacsom meste ma na ulici za nula korun kolobezku alebo
bajk - nepotrebuje drahu pozicovnu
2/ sportovec/dovolenkar, ktory chce jazdit - ma svoj bajk, pokial nelieta lietadlom (tvoj priklad Malorca), tak si ho berie vzdy so sebou - nepotrebuje drahu pozicovnu
3/ tester - pozicia si zadarmo testovaci model v predajni - nepotrebuje drahu pozicovnu
4/ ostatni - tych je tak malo, ze to nedava ekonomicky zmysel, (pripadne vynimocne dava, aj to iba v sezone, pri dovolenkovych destinaciach, no urcite nie v mestach), no tych musia byt tisice za sezonu, aby som mal pri mnozstve bajkov navratnost, pricom bajk musi rotovat kazde 2-3 roky, lebo poziciavam stale aktualne moderny model. O nakladoch na
servis a skodach pri prevadzke nevraviac.
Este doplnim, samzrejme pozicovne funguju v urcitych produktoch, napr.:
- motorky - tam je zvyseny naklad na garazovanie, poistky, servis
- lyze - poskytuju prevazne vyrobcovia, aj to iba v strediskach
Share-ovana ekonomika ma podla mna velku buducnost, chcem vlastnit a starat sa o co najmenej haraburd doma, kupujem len to, co pouzivam kazdy den. Vsetko ostatne ma zmysel si prenajat. To len na objasnenie mojho postoja.