Sú tam 2 paralelné cesty, každá na jednom brehu, človek si môže vybrať, kade pôjde.
Teoreticky:
Ak sa bavíme o tom, že má to byť čisto chodník, makadam je plne postačujúci pre chodcov.
Ak sa bavíme o zmiešanej komunikácii chodec-cyklista, makadam je tiež postačujúci, keďže ten makadam môže prinútiť príliš veľkých pretekárov spomaliť, niečo ako keď sa na ceste použijú užšie pruhy.
Ak sa bavíme cyklotrase, makadam je jedna z možností.
Nerád by som, aby to zase skĺzlo na štýl mám 300€ karbónové
tretry a nechcem si ich poškriabať. Kopa ľudí tu jazdí na MTB, keď jazdia v Karpatoch či niekde inde, tam už nevadia kamienky ale na cyklotrase vadia? Ak vadia, dajú sa kúpiť ochranné fólie, či kryty na rám, dajú sa podomácky vyrobiť, minule som pozeral, ako chlapík ukazoval, že ochrana spodnej rámovej rúrky, zobral starú pneumatiku, čo chcel vyhodiť rozrezal, dal ju na spodnú časť rámovej rúrky až pokiaľ potreboval, zvyšok odrezal, na 3-4 miestach to stiahol elektrikáraskymi páskami a ohrana na svete, alebo ochrana teleskopickej sedlovky, rozrezaná duša, jedna čas prichytená pod uchytením sedlovku, druhá o hornú časť
sedlovky pod sedlom. Síce štýl Mad Max, ale účel to isto splní. Existujú blatníky, dá sa ísť pomalšie. Nemám rád také, že kúpil som si 8000€ bike, mám tam pneu hrubé 0,74mm, lebo ušetrím 23 gramov a každý kamienok ich môže prepichnúť, mám 500€ karbón-keramické tretry atď. Nikto nehovorí, že si to ten človek nemôže kúpiť, len zase sa vraciame k tomu, že je to ako keď si človek kúpi Ferrari a zistí, že s ním nevie prejsť retardér, alebo ísť do podzemnej garáže. Ja mu verím, určite je to auto úžasné na pretekárskej trati, ale žijeme v reálnom svete na reálnych cestách, čo nemajú veľa spoločného s pretekárskou dráhou. Ten človek si môže kúpiť to Ferrari, či bicykel, ale musí rátať s tým, že tu budú isté obmedzenia pre neho.