Kenai práve o tom som hovoril, čo si spomínal, že väčšina cyklistov očakáva cyklotrasu/pretekársku dráhu. Ty tiež očakávaš že cyklotrasa bude kvalitou ako superhladký profi povrch. Žiaľ to sa nedá.
Žijeme v meste, ak teda chceme efektívne cyklotrasy, tak väčšina by kopírovala súčasné cesty, preto som spomínal tie cyklopruhy na cestách. Šírka takého pruhu je 1,25m, takže aj keby mal
bike 80cm
riaditka a išiel v strete toho pruhu a auto išlo v strede 2,75m pruhu (šírka auta zo zrkadlami cca 2m), tak od auta bude vzdialený 50cm. Pri rýchlosti áut 30/50km/h a rýchlosti cyklistu medzi 15-30km/h (už beriem aj
ebiky do úvahy) ten rozdiel nebude veľký. Dokonca sa hovorí o tom, že v mestách by bola len 30km/h. Tak či tak keďže žijeme v meste, tak križovatkám sa vyhnúť nedá, či už to bude kríženie cyklotrás, alebo s chodníkom, či cestou, takže cyklista bude musieť zastaviť, či spomaliť. Je nereálne, aby som sa dostal cez mesto bez toho, aby som križoval nejakú komunikáciu.
Samozrejme, môžeme poukázať na objektívne prekážky, napríklad stĺpik uprostred chodníka, ale aj ako na cestách, tiež si nemôžem vytiahnuť F1 na cesty, keďže by nedopadla veľmi dobre, aj keby ju odsúhlasili do premávky. Alebo nemusíme ísť do takého extrému, stačí nejaké Ferrari, Lambo, ktoré sú úžasné na trati, ale po meste s tým človek ozaj nechce jazdiť. Tak to bude aj s bicyklami. Môžem tu jazdiť s dráhovým bikom, ale musím s rátať s tým, že to bude nepohodlné. Samozrejme netreba zabúdať, že zákon definuje isté technické parametre bicyklov, čo majú spĺňať, ako 2 na sebe nezávislé brzdy, reflexné prvky, svetlá.