Problém je aj na druhej strane, podľa zákona, cyklista má mať na bicykli svetlá, ktoré majú byť viditeľné na vzdialenosť 150m a je povinný ich používať za zníženej viditeľnosti. Majú vedieť svietiť minimálne 90 minút. Teda predné
svetlo by malo byť dostatočne silné, aby videl samotný cyklista čo je pred ním. Taktiež je povinný prispôsobiť rýchlosť stavu a povahe vozovky/cyklotrasy a svojim schopnostiam. Povinné sú tiež aj reflexné prvky, minimálne červená odrazka zozadu, biela vpredu a v každom kolese aspoň 1 oranžová. Alebo je možné to nahradiť reflexnými prvkami na oblečení.
Potom by sa nestávali situácie ako v zime, kedy si istý cyklista nevšimol padnutý konár na zemi v tme, tak spravil salto a rozbil si hlavu. Samozrejme padali sťažnosti zo všetkých strán cyklistov. Cyklista tvrdil, že má
svetlá aj prilbu a nepomohlo to. Podľa svedkov síce mal svetlá, ale žiadne nesvietilo a prilbu mal zavesenú na riaditkách a počas jazdy pozeral do mobilu. Za všetko mohol konár a to, že daná časť nebola osvetlená, cyklista nespravil podľa väčšiny ľudí žiadnu chybu.