no to by bolo fakt šťastie, keby si zdvihol, nič nepocítil a nakoniec aj zničil rám
Síce moja reakcia je po pár rokoch, ale k veci ??
Ak je rám konštruovaný napr na 120mm a ty tam dáš 140mm tak v tom nevidím problém, sériovo osadená vidla má pri zamknutom stave pevných 120mm a 140mm vidla po nasadnuti tiež cca 120mm, jednoducho sag..
A ak rám vydrží 120mm bez pruženia
vidlice tak určite vydrží 140mm kde reálna dĺžka je vďaka sagu 120mm a čím vyšší zdvih tým % väčší sag a tým na úvod mäkši chod, samozrejme tým nechcem povedať, že to znesie akúkoľvek dĺžku.
reálne.. výrobca nerobí
rámy pri rôznych modeloch z úplne odlišného materiálu, áno dôležité sú spoje, ale vo veľa prípadoch sú spoje a materiál rovnaké, navyše u vyšších zdvihov mávajú rámy položenejší uhol, ktorý v podstate v spojení s vysokým zdvihom viac námaha materiál rámu ako strmší.
A ďalšia vec váha..
Ak je rám konštruovaný do 120kg
A jazdec má napr 80kg tak vyšší zdvih síce pôsobí negatívne na rám pri hlavovej trubke ako väčšia páka, ale 2cm rozdiel zdvihu je zanedbateľný keďže limit váhy je ďalších 40kg