Joe
Na rovine s elektromotorom 25km/h ty 100W elektromotor 100W, ty sa nepretrhneš, elektromotor sa nepretrhne, na pohodu... Ten tvoj elektromotor Yamaha PW-ST patri tak ku slabšiemu priemeru ale rovinky zvládne v pohode, jeho max
výkon je 400W tak že rezerva na rovine velika, ale taký bosh 4 generácie ma 750W to už je o inom, ale ten je už iná liga.
Ono to nie je až tak ťažké pochopiť spotrebu ebike, obič
bike bez motora proti vetru ktorý fuka 15-25km/h na rovine, som rad keď proti nemu šliapem 20, pri bezvetrí šliapem cca 30 a keď mam vietor v chrbte tak si šliapem 40.
To je normálne kludne šliapanie o výkone do 300W vlastne tuky. Vyšportovaný amatér vie šliapať do pedálov 400W, profesionál dokáže do pedálov tlačiť 500W. Potom to je už o hmotnosti valivom odpore a aerodynamike. Proste 60kg chlapík v elasťakoch na žiletke o tlakoch na 7 atmosférach ide rýchlejšie ako 90kg chlapík v šušťakoch na horskom s 2,5“ kolesami a tlakmi 1,8 atmosféry
Tiež nie je elektro bicykel ako elektro bicykel.
Elektromotory delím do troch kategórii ako každý ma nominálny výkon podľa zákona 250W
ale špičkový a Nm to je iná.
Prvá kategória sú úsporne čo majú špičku 350W a 30-60Nm tie aj po odblokovaní vedia ísť po rovine max 30km/h do toho sa vôbec neoplatí šiahať, po odblokovaní nezískame prakticky nič, dodávajú výkon rekreačného cyklistu.
Druha kategória sú výkonne čo majú špičku 550-800W a 70-120Nm, tie dokážu horskému
ebiku so širokými kolesami dodať rýchlosť po odblokovani profi cyklistu na žiletke, tie na rovine vedia ísť bez problémov 50km/h.
Tretia kategória je moped čo vyzerá ako elektro bicykel s výkonom 1,6-30kW od 160Nm Aj keď to vyzerá ako ebike ale nemám s nim nič spoločne hlavne keď to zrýchľuje s 0 na 100 za 6s