Cyklisti boli už predtým zo zákona zodpovední - boli povinní neohroziť chodcov. Z právne hľadiska sa na režime zmenilo len to, že chodci už nie sú povinní neohroziť cyklistov, ako to bolo doteraz
(6) Ak je zriadená cestička pre chodcov a cyklistov označená príslušnou dopravnou značkou, cyklista nesmie ohroziť chodca. Ak cestička pre chodcov a cyklistov má oddelené pruhy pre chodcov a cyklistov, sú chodci a cyklisti povinní použiť len pruh pre nich určený; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, pri vchádzaní na cestičku pre chodcov a cyklistov a vychádzaní z nej, pričom sa nesmú vzájomne ohroziť.
Mne ako cyklistovi nerobilo ani doteraz problém ísť tak, aby som nikoho neohrozil ani ak by spravil nejakú úplnú hlúposť
A myslím, že ani väčšine ľudí. A myslím, že tí, čo jazdili ako blázni doteraz, budú tak jazdiť aj naďalej - akurát nie po vyznačenom páse, ale po celej šírke promenády.
Ako chodcovi sa mi zmena páči menej. Doteraz jazdili cyklisti pomerne disciplinovane vo svojom páse a keď som šiel mimo neho, išlo sa celkom ok. Uvidíme, ako to bude po novom, či budem slúžiť ako slalomová tyčka pre cyklistov.
Skôr sa obávam, že ide o salámovú metódu, s cieľom cyklistov (a možno aj neplatiacich chodcov) čo najviac vytlačiť preč. Konflikt chodci - cyklisti je umelo vyvolaný dizajnom priestoru. Na mieste River Parku bolo voľakedy dosť miesta, avšak po jeho výstavbe je polovica promenády zabraná terasami a do toho reklamné panely a pod. Niečo podobné je v pláne spraviť aj na ďalšej časti nábrežia, takže šírka promenády bude len zlomkom pôvodnej. Nie je možné mať na limitovanej ploche čo najviac metrov štvorcových budov, letné terasy na maxime a ešte aj bezpečný a komfortný pohyb chodcov a cyklistov. Niečo treba obetovať, tu to bol verejný záujem