scarinko v ktorom mieste a za akych okolnosti ti ten ram praskol? vies urcit?

toto je tvoj bike, ze?
01.02.2018 - 11:06:01
00
kimlo, zasadne s tebou nesuhlasim... :) najvacsi expert na karbon tu je jednoznacne AdMich!
Ja som len taky garazovy, karbonovo zavisly uchylak... :)
Ono problem este byva aj v tom, ze znackovy vyrobca nahana hmotnost, stensuje a stensuje az nakoniec su steny ako z papiera, kdezto cinan velakrat nesetri, navala tam radsej o dve tri vrstvy viacej a ram je sice tazsi ale zase moze byt odolnejsi pri nejakom naraze. Paradoxne pevnejsi (ale krehkejsi) moze byt prave ten znackovy, lebo tkanina je tam kladena velmi precizne a v jasne definovanych smeroch... cim je v stene viac vlakien a menej zivice, tym je pevnejsia a lahsia.
scarinko... a prasknuty pod zadkom znamena ze pri nejakom skoku? lebo nechce sa mi verit ze idem na karbonovm rame po hladkej ceste a on si zrazu povie ze dost....
01.02.2018 - 11:06:53
01
sak to, ze je rozdiel vyrobna a vada a zanedbanie napr utahovacieho momentu, alebo pretazenie ci pouzitie na ucel, na ktory nieje urceny...
01.02.2018 - 11:11:39
00
kimlo napísal:
ale na cinskom mobile neletis dole kopcom 70-80tkou...


Zle navrhnuty mobil, pripadne ak sa nedodrziavaju normy pri vyrobe mobilu, vedia vo vysledku sposobit rovnaku skodu.
Zopar prikladov:
- Bateria v mobile, ktory mas v prednom vrecku na dzinsoch, exploduje. V lepsom pripade budes mat popaleniny, v horsom svoje geny dalej nerozsiris, ....atd.
- Explozia baterie v mobile ked ho ma tvoj potomok pred ocami. Moze prist o zrak alebo o prsty.
- Ides na chatu a nechas si mobil v noci nabijat. Vklude moze vzblknut a s nim vsetko naokolo a s chatou aj jej obyvatelia.
- Pri nedodrziavani noriem moze mobil vyzarovat viac ako je zdraviu nezavadne, a skoncis s rakovinou.

Dalo by sa pokracovat.
01.02.2018 - 11:19:30
00
Ked sa uz tak tabuizuje alebo ako to nazvat...
http://road.cc/content/forum/156230-planet-x-viner-mitus-aka-chinese-fm-066
http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?p=19731973
http://forum.tour-magazin.de/showthread.php?357431-Viner-Mitus-0-6

A o karbonovych rafikoch ani nevravim. Napriklad taky https://www.huntbikewheels.com/. Zacali s vydarenymi alu semiaero tubeless kolesami (rafiky Kinlin) a pokracuju karbonmi. No odkial asi maju matros? Naposledy mi do oka padlo toto http://www.tandellbikes.com/c/road_0118.

Ceresnicka: aero spice - cnSPOKE

Ci by som siel do Planet X ramu alebo Hunt kolies? Nevidim problem, zrejme ako mnoho inych. A bez nalepiek? Tie by mi nechybali :D
01.02.2018 - 11:21:23
00
Vy teda poniektorí máte fóbiu z číny (alebo je to pohrdanie? ) .

Pre tých ktorí sa boja karbónu, nech jazdia na Hliníku.
Kto sa bojí , nesmie do lesa.

Ono to že karbón sa pri páde rozletí ako sklo (nevydrží rázové sily pri páde ktoré na neho pôsobia z iného smeru než na ktorý bol projektovaný) , nieje jeho CHYBA ale jeho fyzikálna VLASTNOSŤ, na rozdiel od Hliníku alebo Oceli, ktorí vydržia aj všelijaké pády bez poškodenia. V tom je ich hlavná výhoda oproti karbónu.

A je jedno či je to značkový PINARELLO alebo no name z Číny. Chris Froome mal svoj original pinarello bike na dva kusy už viac krát po pádoch či kolíziách s inými jazdcami v pelotóne.

Keď kupujem Karbónový rám za 400 Eur, tak kašlem na záruku a v prípade pádu kúpim druhý nový za 400 Eur a vybavené, seriem na nejaké "lepenie" a "opravovanie". Ja zas tak často nepadám, ( nejazdím na "hrane" a nejazdím súťažne preteky), na moju hrádzu mi to určite stačí.

A mimochodom , Kimlo, mal som "značkový" FELT (Istý čas jazdili tie biky aj vo World Tour tíme ARGOS-SHIMANO), a vieš čo som mal napísané na ráme? "MADE IN TAIWAN".

Felt má výrobu v Číne, len "vývoj" má v Nemecku.
A tak to robí veľa "značkových" firiem.
01.02.2018 - 11:26:23
00
63 097 - pár drobných

http://www.pinarello.com/en/genuine-pinarello-dealers-2013-put-a-face-to-the-name-4-rules-to-detect-a-false-pinarello
01.02.2018 - 11:27:16
00
kimlo napísal:
scarinko v ktorom mieste a za akych okolnosti ti ten ram praskol? vies urcit?

toto je tvoj bike, ze?

vzadu na lavej hornej vzpere cca v strede tej trubky ktora je tenka ako malicek
daval som to do demolacii tu

init ten ram zvazujem ze kupim a ohadzem na to veci z prveho cestaku co mi ostali a mal by som zatial nieco do zalohy pripadne by som ho neskor predal ako celok

MartinD myslim ze by som sa s nimi bavil po anglicky tak ako teraz s tymi v UK alebo vobec a kupil by som za tu cenu druhy ram pripadne ho dal spravit
01.02.2018 - 11:33:24
00
uid napísal:
Zle navrhnuty mobil, pripadne ak sa nedodrziavaju normy pri vyrobe mobilu, vedia vo vysledku sposobit rovnaku skodu.
Zopar prikladov:
- Bateria v mobile, ktory mas v prednom vrecku na dzinsoch, exploduje. V lepsom pripade budes mat popaleniny, v horsom svoje geny dalej nerozsiris, ....atd.
- Explozia baterie v mobile ked ho ma tvoj potomok pred ocami. Moze prist o zrak alebo o prsty.
- Ides na chatu a nechas si mobil v noci nabijat. Vklude moze vzblknut a s nim vsetko naokolo a s chatou aj jej obyvatelia.
- Pri nedodrziavani noriem moze mobil vyzarovat viac ako je zdraviu nezavadne, a skoncis s rakovinou.

Dalo by sa pokracovat.


preco to ale pises mne? :)
01.02.2018 - 11:44:31
00
desertfremen napísal:
Vy teda poniektorí máte fóbiu z číny (alebo je to pohrdanie? ) .
Keď kupujem Karbónový rám za 400 Eur, tak kašlem na záruku a v prípade pádu kúpim druhý nový za 400 Eur a vybavené, seriem na nejaké "lepenie" a "opravovanie". Ja zas tak často nepadám, ( nejazdím na "hrane" a nejazdím súťažne preteky), na moju hrádzu mi to určite stačí.


len aby si po tom pade este bol schopny nieco kupit :)

a ja uz sa nejdem vyjadrovat, zle ma chapete, asi sneviem dobre formulovat myslienky.
mne tu nejde o nejake hadanie sa alebo tlacenie mojho nazoru niekomu.

chcel som len slusne napisat, ze JA neverim lacnemu cinskemu (aliexpresovemu) karbonu, neviem ci je to bohuzial alebo bohudik... ale to je moj problem
este raz, aj cinania vedia robit veci kvalitne... aj elektroniku, aj ramy, aj vsetko ostatne... ked chcu a dostanu za to zaplatene.
ale kupovat na Ali bicykel/ram (len preto, ze vyzera ako ten na ktorom jazdi napr. froome alebo cavendish) na ktorom sa viem v pripade poskodenia zabit nieje nic pre mna. tolko k tomu... (ano, zabit sa viem aj na drahom, ale v hlave ma nebude prenasledovat ten pocit ze kedy to uz pride....)

btw, tiez mam taiwanske bicykle.. i ked, vlastne uz ani nie.. ale to je skor nahoda, nie zamer.
01.02.2018 - 11:51:03
04
nabeh na darwinovu cenu v praxi...
01.02.2018 - 11:55:28
00
kimlo Z tvojho prispevku vyplyvalo, ze mat nekvalitny ram je vacsim rizikom ako mat nekvalitny mobil, len preto, ze sa na bikeu rutis dole kopcom velkou rychlostou.
Len som vyjadril nazor, ze to tak nie je a riziko je rovnake (rychlost zjazdu je irelevantna) a uviedol som zopar prikladov. :)
01.02.2018 - 12:11:08
00
chcel som napisat ze ved ja nemam cinsky mobil... a teraz pozeram, ze by som klamal :)
Apple made in china :)
01.02.2018 - 12:13:04
00
Pozor aj na jablcka :D
01.02.2018 - 12:20:49
01
desertfremen napísal:
Pre tých ktorí sa boja karbónu, nech jazdia na Hliníku.

Velmi dobry argumentom, preco nejazdit karbon, je napr. aj dopad na zivotne prostredie: https://polebicycles.com/why-arent-we-going-for-carbon-frames/

Cena za karbon je daleko vacsia nez len nejake smiesne eura, ktore za to zaplatime.
01.02.2018 - 12:47:50
01
keyboard_arrow_up