Hosť napísal:
tieto argumenty bojkov ma naozaj vždy pobavia :D presne ako píše janovarga tým že ste stiahnutý ku krajnici vás vodiči lížu oveľa tesnejšie ako keby jazdíte kúsok v pruhu :)

akonáhle za vami ide auto nieje problém uhnúť sa viac ku kraju.. čím jemu umožníte okolo vás prejsť ale pre vás to znamená že máte situáciu stále pod kontrolou....

zatiaľ čo keď idete stále uhnutý v riti na krajnici jasné že sa vám tam každý pichne a bude vás míňať natesno...

a to je to o čom som hovoril.. váš vlastný strach vám v podstate škodí ešte viac ako samotní vodiči


To čo píšeš platí pre malo frekventované cesty, kde nie je takmer žiadna krajnica. To kde sa rozhodneš jazdiť pruh/krajnica sa odvíja aj od ďalších parametrov: šírka jazdného pruhu, intenzita premávky, podiel TNV, jazdna rýchlosť vozidiel. Ci máš únikovú zónu mimo vozovku a pod. Lepšie by bolo podeliť sa o skúsenosti. ;-) . Mam nějaké studie zo zahraničia keď nájdem link nem to sem.
01.08.2017 - 19:27:29
00
Po prvé vidno že poniektorý si z môjho príspevku vyberajú len to čo sa im hodí.....

krista pána veď ja nehovorím že tak máte jazdiť stále / neuhnúť ani za svet /, niekto tu spomínal že vodič ho síce obehol pekne ale následne sa začal zaraďovať ešte na jeho úrovni.. no a práve to že si bol ďalej od krajnice ti v tej chvíli dáva možnosť a priestor na manávrovanie a môžeš autu uhnúť....a tak isto s tým kamiónom.. ja netvrdím že máš zostať v pruhu a zavadzať kamiónu nech sa za tebou kilometre vezie 30km/h...akonáhle sa dá uhnúť tak uhneš a v pohode ťa obíde...

na ceste som najazdil naozaj hodne dosť kilometrov a zhodou okolností v BA kraji (kde jazdí aj iron.hide) cesty PK-budmerice-TT, PK-sv.Jur-BA atď... čiže aj menej frekventované cesty aj frekventované 2 a 4 prúdovky... sranda že problém s lízaním natesno som mal len v prípade že som ostal dlhšie pri krajnici a začali ma olizovať natesno bez vybočenia z pruhu....

akonáhle sa človek vystrčí 30-40cm od krajnice už je viditelnou prekážkou a hneď som sa ovela viac pokoja pri jazde :)

a pre negramotných ešte raz opakujem... akonáhle sa dá / je bezpečné uhnúť ku krajnici tak uhnem a autám kývnem rukou že môžu ísť (typický príklad je nie zrovna najširšia cesta Vinosady-Modra) akonáhle je možnosť že sa dá bezpečne uhnúť až na krajnicu tak tam uhnem a autá za sebou pustím...

a pre iron.hide-a kludne si ďalej jazdi nalepený na krajnicu bez toho že by si aspoň vyskúšal iný spôsob a plačkaj ako na teba všetci serú a skoro ťa ošuchujú speťákmi....komu niet rady, tomu niet pomoci......
01.08.2017 - 21:44:02
00
Tento tvoj spôsob jazdy je prejavom bezohľadnosti, lebo jednak tvoríš nezmyselnú prekážkou cestnej premávky a jednak vyvolávaš nenávisť voči cyklistom, ktorú si psychopati za volantom potom vybíjajú aj na nevinných cyklistoch. A nehovor, že ľudia jazdia na krajnici kvôli strachu, jazdia tam kvôli súdnosti a ohľaduplnosti. V skutočnosti je to práve strach, ktorý ťa tlačí do stredu cesty.

Keby to bolo na mne, tak šoférom za bezohľadné "líznutie" cyklistov beriem vodičáky a cyklistom, ktorí jazdia týmto štýlom, by som zabavoval bicykle.

Na cestách by po odstránení týchto rušivých elementov nastal mier.
01.08.2017 - 21:53:44
04
Pali nehaj uz tak, je to marne.
---

a pre iron.hide-a kludne si ďalej jazdi nalepený na krajnicu bez toho že by si aspoň vyskúšal iný spôsob a plačkaj ako na teba všetci serú a skoro ťa ošuchujú speťákmi....komu niet rady, tomu niet pomoci.....


a to som kde pisal ze sa stazujem ako na mna vsetci seru? :^) fakt sa ti uz sniva?? nikde som nic take nenapisal, na cestach som zatial nemal ziadny vazny konflikt.
ale ty mas tusim uz vodicak (to ako fakt? :^) ), takze sa "tesim" na stret
01.08.2017 - 21:57:23
00
Pali65 napísal:
Tento tvoj spôsob jazdy je prejavom bezohľadnosti, lebo jednak tvoríš nezmyselnú prekážkou cestnej premávky

Takže dbať na vlastnú bezpečnosť je nezmyselné? Ako keď krajnica nie je pol metra široká, ale len pár desiatok cm a obieha ťa kamión tou takou 90, tak to je niekedy naozaj fasa ustáť ten nápor vetra do chrbta, aby si nepadol pod kolesá autu, čo ide za ním...
02.08.2017 - 00:45:04
00
Ak krajnica nemá pol metra, pôjdeš 5cm vpravo od čiary, rajdami budeš zasahovať do jazdného pruhu a kamión, ktorý ide 90 ťa musí obiehať najmenej v polovici pruhu v protismere, inak je to potenciálny vrah. Na takej ceste ťa bez pribrzdenia môže obiehať v prípade premávky v protismere iba motorkár. Kde je krajnica úzka a žiadna, tam nie je čo špekulovať a nikto súdny sa nad cyklistom nebude pozastavovať. Jazdím po takých cestách bežne. 98% šoférov zabrzdí a vôbec mi nevadí, že sa v rýchlosti 45km/h napchajú do pruhu vedľa mňa (hovorím o bežnom osobáku). Keď je rozdiel rýchlosti malý, je to v pohode.

Ale na cestách stretávam cyklistov, ktorí majú metrovú krajnicu a oni idú 3/4 metra v jazdnom pruhu, lebo je to "in". Týmto by som bral bicykle.
02.08.2017 - 06:32:42
03
mate tu riadnu diskusiu...co tak jazdit tak, ako to predpisuje vyhlaska, snazit sa to dostat "do krvi", nielen u cyklistov, ale i soferov? V NL je to zabehnute a myslim si, ze by to mohlo (casom) fungovat aj u nas ...ale to uz budem asi pod zulovym kamenom :-)
02.08.2017 - 08:34:20
00
Bratislavský "beusák" ma dnes znovu utvrdil v mojom presvedčení, že v ich radoch sú najväčšie hovadá na bratislavských cestách. V Lamači tesne pred zastávkou ma obehol a s dlhým kĺbovým busom ma zavrel do zastávky. Do otvoreného okienka som mu potom zakričal čo si o ňom myslím ale tváril sa ako mŕtvy chrobák.
02.08.2017 - 08:36:35
03
Hosť napísal:
mate tu riadnu diskusiu...co tak jazdit tak, ako to predpisuje vyhlaska, snazit sa to dostat "do krvi", nielen u cyklistov, ale i soferov? V NL je to zabehnute a myslim si, ze by to mohlo (casom) fungovat aj u nas ...ale to uz budem asi pod zulovym kamenom :-)


Zial, na SK na to nie su podmienky. Skoda, ze nemam kameru. By som ti natocil ako kazdy den musim porusit x predpisov aby som sa dostal do prace a kolko vodicov ma ohrozi lebo a) ma chcu vychovavat b) nevedia ako maju ist.
02.08.2017 - 08:48:40
00
pekna pipka :P
https://www.cas.sk/clanok/578442/michaela-vpalila-na-dialnici-do-policajta-jozefa-48-mladu-vodicku-vyjde-osudny-okamih-draho/
ale dva az pat rokov je strasne malo :(
02.08.2017 - 08:49:56
00
Tento tvoj spôsob jazdy je prejavom bezohľadnosti, lebo jednak tvoríš nezmyselnú prekážkou cestnej premávky

čo to je za žvást že tvorí prekážku cestnej premávky??? je normálny plnohodnotný účastník akurát je pomalší (tak ako napr traktor, kombajn či konský povoz)!
vyhláška hovorí jasne:
§ 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.

ak to pritiahnem za vlasy je úplne jedno či idem 5cm od krajnice, 30cm, 50cm alebo aj meter.. auto sa somnou do jedného štandardného pruhu proste bezpečne nevlezie! takže inú legálnu možnosť ako spomaliť na moju rýchlosť pri protiidúcom vozidle nemá a bodka.. pri traktoroch a kombajnoch to všetci chápu a tolerujú lebo neni priestor, ale pri cyklistoch to skúšajú stále lebo "veď sa zmestím"
02.08.2017 - 08:50:58
014
iron.hide napísal:


Strasne malo za co?Niekoho zmrzacia na diskoteke vagabundi a dostanu podmienky.A ona spravila jednu chybu-ano zabila cloveka - a ma ist sediet na 10?Myslis,ze niekomu by to pomohlo?Alebo ona by vysla z basy ako lepsi clovek a vodic?Uz len ten pocit viny musi byt riadny trest!
02.08.2017 - 08:53:33
03
inac, k tej 25r vodicke - takychto mladych "pipiniek" so smartfonom v ruke pribuda a to ma desi! :-(
02.08.2017 - 08:56:37
00
Pali65 napísal:
Ale na cestách stretávam cyklistov, ktorí majú metrovú krajnicu a oni idú 3/4 metra v jazdnom pruhu, lebo je to "in". Týmto by som bral bicykle.

Nie Pali, to nie je in. Krajnica je v drvivej väčšine prípadov nepoužiteľná. Buď je deravá ako ústa starej ženy alebo plná bordelu, na ktorom si ako cyklista koleduješ minimálne o defekt. Sám jazdím takmer denne do/z práce v rámci Bratislavy a musím súhlasiť s Mišom, hoc ako neohrabane interpretuje svoje myšlienky. Na cestách jednoducho musím byť správne drzý, musím sa vodičom ukázať, že "aha, ja som tu, registruj ma!" a nie defenzívne sa tlačiť na krajnicu, prípadne do jarku. Áno, aj za cenu toho, že bude nadávať a bude musieť spomaliť. CraObs to už napísal, cyklista je plnohodnotný účastník cestnej premávky a musí byť rovnako rešpektovaný. Áno, je zraniteľnejší ale keď sa bude nechávať utláčať (na krajnicu) len si to zhorší lebo ho nikto rešpektovať nebude. A nie, nie je prekážkou cestnej premávky, preboha ako takú hlúposť môžeš napísať?!
02.08.2017 - 09:04:41
06
iron.hide napísal:
https://www.cas.sk/clanok/578442/michaela-vpalila-na-dialnici-do-policajta-jozefa-48-mladu-vodicku-vyjde-osudny-okamih-draho/

Mna by hlavne zaujimalo ako sa to naozaj stalo. Opisane je to uplne nezmyselne. Ale co cakat od debilnych pisalkov co ledva zvladnu strednu skolu...

"Policajt viedol dopravu z ľavého pruhu do pravého, stál za služobným autom VW Passat so zapnutým svetelným výstražným zariadením, mal na sebe reflexnú vestu a držal zastavovací terčík. Do policajta z doposiaľ nezistených príčin narazila vodička jazdiaca v pravom pruhu na osobnom vozidle Opel Astra. Vodička po zrážke prešla cez pravý jazdný pruh a krajnicu, kde narazila do zvodidiel."

Cize v lavom pruhu bolo odstavene policajne auto s majakom, ZA nim stal policajt a usmernoval dopravu do praveho pruhu. Naco stal za autom a koho tam usmernoval? Ved cez to auto by uz niekto tazko pokracoval v lavom pruhu dalej. Cize urcite stal PRED autom. No a potom dalsia vec - ako donho mohla teda narazit vodicka iduca v pravom pruhu, ked on stal v lavom? No a dalsia otazka este je, ze preco sa skuseny policajt postavi na dialnici do laveho pruhu pred odstavene auto a caka, kym ho niekto sunda, ked neumiestni aspon 200 metrov spät vystrahu o tom, ze je na ceste problem? Resp. preco to auto s majakom nepostavil tych 200 metrov spät? Asi az taky skuseny nebol. Darwin vsetko zariadi...
02.08.2017 - 09:06:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up