100 nevyrobíš. Možno 30...
14.12.2016 - 12:33:37
00
takze to bude este lacnejsie?
14.12.2016 - 12:34:03
00
Pokial vsetkych tych 10000ks predas, tak nie. :-)
14.12.2016 - 12:34:45
00
tak uz ste ma uplne zblbli

ked vyrobim 30 ramov z formy za 1000e tak mam naklady 33e na ram ked vyrobim 10000 ramov z formy za 20000e tak mam naklady 2e na ram

a zaroven!

ax-lightness ma mensie naklady lebo vyraba malo ramov
14.12.2016 - 12:42:00
00
vopred sa ospravedlňujem, že vám kazím debatu :)

Prílohy:

5010_black_hero_web.png
5010_black_hero_web.png 1.06 MiB thumb_up3thumb_down

14.12.2016 - 12:44:22
020
ale ja to chcem pochopit!
14.12.2016 - 12:55:03
00
Nechceš to pochopiť....vytrhávaš si informácie z kontextu

Keď vyrábaš tri rámy - kúpiš 15 kg živice, kde 1kg=16eur
vs
Keď vyrábaš 30 000 rámov - kúpiš 15 ton živice, kde 1kg=8 eur
Jedná sa o tú istú živicu.

Keď ideš kúpiť tkaninu, na tri rámy potrebuješ koľko 50 metrov = dajme tomu 600 eur
vs
Keď kupuješ na 30 000 dáš za to 400 eur.

Keď robíš formu na pár kusov = 900 eur
vs
Keď na 30 000 kusov = 20 000 eur vo väčšine si prirátaj vstupné náklady na viac modelov.

Zaplať 1-2 ľudí, čo jeden deň ukladajú prepregy, do jednej formy
vs
Zaplať 3000-5000 ľudí, čo robia aj keď za rovnakú mzdu (lebo zrovnávame čínu a nemecko, čo je odveci), ale chŕlia 1000ks denne.

Predaj 3 bicykle, alebo 10, ktoré robíš na objednávku
vs
Predaj 100 000 bicyklov jednej značky po celom svete

Logistika u malého výrobcu
vs
Logistika u veľkého výrobcu

Administratíva u malého výrobcu
vs
Administratíva u veľkého výrobcu

Aby som nezabudol...robiť noname vs robiť značku.


Naposledy upravil AdMich dňa 14.12.2016 - 13:03:15, celkovo upravené 1 krát.

14.12.2016 - 12:58:12
00
takze z toho vyplyva ze seriova vyroba je lacnejsia alebo drahsia?
lebo mne sa z tvojich argumentov zda ze by mala byt lacnejsia a tym padom nechapem preco ich pouzivas ked tvrdis, ze je drahsia

a preco zrovnavame cinu a nemecko?
nepisal si nahodou, ze time je vyrobeny v EU?


Naposledy upravil marecej dňa 14.12.2016 - 13:06:02, celkovo upravené 1 krát.

14.12.2016 - 13:01:58
00
Nechcete zalozit vlastnu temu? Clovek si tu chce pozriet nejake bajky a diskutovat K VECI, nie sledovat par ludi ako tu masturbuju na gramoch.
14.12.2016 - 13:05:47
05
ak som dobre pochopil, tak tá veľkovýroba s drahšou technológiou je vlastne lacnejšia ako kusová s lacnou technológiou a pochybným materiálom .... prečo je potom ten rám time tak drahý ako ten pochybný šmejd?
14.12.2016 - 13:08:11
00
Aby si pochopil rozdiel medzi veľkovýrobou a na kolene a už dosť. Ak sme sa nepochopili doteraz, tak už neviem....

lapaloma Škoda vs Bentley ... platíš aj exkluzivitu.
14.12.2016 - 13:13:29
00
imro1 napísal:
vopred sa ospravedlňujem, že vám kazím debatu :)

konečne porádny bicigeľ - to asi nebude 29-ka, čo?
14.12.2016 - 13:15:41
00
AdMich napísal:
Aby si pochopil rozdiel medzi veľkovýrobou a na kolene a už dosť. Ak sme sa nepochopili doteraz, tak už neviem....

lapaloma Škoda vs Bentley ... platíš aj exkluzivitu.


ale to ma vobec nezaujima

moja otazka bola ako je mozne, ze ram time vyrobeny technologiou rtm, ktory by mal podla tvojich slov byt lahsi ako ram z prepregu, lebo by to inak nikto nekupil, stoji rovnako ako ram ax-lightness z prepregu a je o dve tretiny tazsi ako ram ax-lightness z prepregu

na to si sa ma spytal ako viem, ze pouzili kvalitne vlakna a zivice
na to som ti odpovedal, ze robia pre f1 a zhodli sme sa (dufam), ze kvalitne materialy maju

potom si napisal, ze ax-lightness ma mensie naklady lebo vyraba malo ramov

v tomto momente som prestal chapat a poziadal som o vysvetlenie tohoto ekonomickeho javu
na podporu svojho tvrdenia si napisal prispevok kde porovnavas naklady na kupu materialu z ktoreho vyplyva, ze to vychadza lacnejsie ked ho kupis vela
takze stale nechapem ako je mozne mat nizsie naklady na vyrobu menej ramov ked jednotka materialu je lacnejsa cim viac ho kupis, naklady na jeden kus na formu su 10 krat nizsie a praca na jeden ram stoji cca stejne v nemecku aj francuizsku

a stale nechapem ako to suvisi s tym, ze ram time vyrobeny technologiou rtm vazi o dve tretiny viac ako ram z prepregu, napriek tomu ze tvrdis, ze rtm ramy nie su 'super heavy' ale ze 'odbornik' sa len boji napisat, ze na to nemaju, lebo podla mna ak ram vazi o dve tretiny viac tak sa da s kludom oznacit ako 'super heavy'

jedine co som chcel bolo aby si dolozil svoje tvrdenie, ze rtm nie je 'super heavy' nejakym realnym prikladom
14.12.2016 - 13:34:52
06
kým sa to nevyjasní, zatiaľ to nedávajte do témy o predražených bicykloch...
14.12.2016 - 13:47:42
04
*môj príspevok reaguje na admichov ktorý medzitým zmazal
pointa je, že marečej sa pýtal na niečo iné ako si ty začal riešiť a druhá pointa je, že technológia výroby zjavne nie je relevantná pre váhu, pevnosť, ... vysledného rámu
a zvyšok bol už len výsmech z jednej strany a snaha nestratiť pozíciu zo strany druhej ... často to vídame na všetkých možných poradách v prácovi
14.12.2016 - 13:58:01
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up