no ale ja som sa pytal na priklad lahkeho rtm ramu nie na opis technologie, lebo co sa divam na time tak vazia kilo a to zrovna lahke nie je
14.12.2016 - 10:12:30
00
AdMich Tento tvoj príspevok ešte pls nakopíruj do témy o "predražených bajkoch" ;)
14.12.2016 - 10:29:28
05
marecej Tak som ťa zle pochopil...ale zas keď kilo nie je pre teba ľahké, tak neviem no :-)

Kristina No v Číne je iná situácia...prepregy pre specialized a ďalších robí 3000 číňanov za 3doláre mesačne, ďalších 3000 ich ukladá do foriem....preto nemusia investovať do technológie, keďže z troch predaných karbónových Stumpjumperov za 3K zaplatia 3000 robošov :-)

A ešte taká pikoška z TIME - vyrábajú veľa XXS a XS rámov pre číňanov. Čínske tímy nechcú moc jazdiť na bikoch, ktoré vyrábajú u nich, radšej kupujú drahšie, tuhšie z EU...ale uniká mi ten dôvod, prečo... :-)


Naposledy upravil AdMich dňa 14.12.2016 - 10:54:47, celkovo upravené 1 krát.

14.12.2016 - 10:47:03
00
tak napriklad Cannondale S6Evo vazia o cca stvrtinu az tretinu menej a 3K nestoja ani zdaleka
14.12.2016 - 10:53:48
00
ale tu nejde o to ci je to lahke pre mna
ja nerozumiem ako je mozne, ze ram vyrobeny v EU touto uzasnou technologiou, ktora vyraba veci lahsie ako prepregy, lebo by to inak nikto nekupil stoji 4000e a vazi 1000g (Time)
a ram vyrobeny v EU doma na kolene z prepregu stoji 4000e a vazi 600g (Ax-Lightness)
14.12.2016 - 10:56:37
00
Lebo presne pre to "rám vyrobený na kolene z prepregu." Ako vieš, že ten prepreg je kvalitný? Tkanina je odkiaľ? Akou živicou je naimpregnovaný? Hejtuje sa tu, keď niekto kúpi rám z Číny, alebo nejakú kópiu...ako vieš, že toto je kvlaitnejšie? Lebo je to Španielsko?
Hlavne pri MTB by som bol s tým opatrný....a možno sa mýlim, chlapci z UNNO sú v podstate charita, alebo sociálny podnik, robia biky pre ľudí.
14.12.2016 - 11:07:05
00
marecej napísal:
a ram vyrobeny v EU doma na kolene z prepregu stoji 4000e a vazi 600g (Ax-Lightness)


870g, to rovno mozu robit z olova :lol:
14.12.2016 - 11:11:39
00
tak este raz
time - rtm (je to lahsie inak by to nerobili) - 4000e - 1000g
ax-lightness - prepreg - 4000e - 600g

na toto sa pytam, nie na unno
(ale aby si bol spokojny tak ti odpoviem - neviem ci je unno kvalitnejsie ako ram z ciny, mne sa len paci)
a aby si sa nemusel pytat ako viem, ze ax-lightness je kvalitnejsi ako ram z ciny - Ax-Lightness currently supplies three Formula 1 teams. Our components are also used in the Le Mans LMP1 and the DTM.

ako je to teda mozne?
14.12.2016 - 11:17:47
00
"Ax-Lightness currently supplies three Formula 1 teams. Our components are also used in the Le Mans LMP1 and the DTM" - toto má v reklame, každá druhá firma, ktorá robí kompozity v Nemecku. Chodievam každý rok na výstavy JEC do Paríža a Composite Europe Stuttgart/Duseldorf. V Nemecku je celkom bežné, že študenti vyrábajú v rámci praxe, vývoja diely pre F1, lietadlá, bicykle....tak sa ani nečudujem, že je tam kopec šikovných vizionárov a fungujú tam firmy inak- resp. hlavne vývojové centrá.
Druhá vec a veľmi podstatná, keď to takto porovnávame - chcel by som vedieť, aká bola pracnosť, na tak ľahkom ráme, koľko stál materiál.....ono vyrobiť raz za čas pár rámov na objednávku, sa dá lacnejšie. Preto možno iba 4000 eur. Ak by však mali vyrábať sériovo, napríklad ako TIME, 6 rámov denne, alebo ešte lepší príklad, ako Giant, ktorý je schopný vyrobiť 500 carbonových rámov denne (zdroj tu: https://cyclingtips.com/2015/02/a-tour-of-giants-taichung-factory/ ) tak aká by asi bola cena, keby to robili sériovo v Nemecku? Ešte pri takej mušej váhe?
Ja obdivujem, že to dokážu - technológie sú z roka na rok vymakanejšie, vlákna pevnejšie a ľahšie. No je rozdiel - dokázať, že vieme vyrobiť a naozaj sériovo vyrábať!!! Preto ten rozdiel v cene.
14.12.2016 - 11:44:30
00
takze sme sa este dozvedeli, ze seriova vyroba je drahsia ako kusova
to chudak henry ford asi dost *****
14.12.2016 - 11:46:12
03
to zalezi samozrejme od vstupnych nakladoch a objemu produkcie, to fakt ani tie najzakladnejsie ekonomicke poucky zo strednej skoly neovladas ?

tu mas tahak: http://referaty.aktuality.sk/naklady-podniku/referat-1874
14.12.2016 - 11:54:46
00
marecej choď si kúpiť 2kg živice, rôzne druhy tkanín, vypočítaj skladbu tkanín, urob testy tuhosti, aby si splnil normy, vyrob si prototyp, z neho formy, potom vyrob jeden kus, všetko si to porátaj na hodiny (kľudne za hodinovú, za ktorú robíš) + náklady za materiál, technológie. Daj si to dokopy. Potom si to porovnaj s rámom kúpeným v obchode, či to vyšlo rovnako.
Henry to nedo*ebal...len ty si to nedomyslel ;)
14.12.2016 - 12:07:43
00
no podla tvojej teorie z predosleho prispevku by to malo byt takto lacnejsie
14.12.2016 - 12:10:29
00
Firma, ktorú si sem postol vyrába kopec iných vecí a technológie poznajú. Majú skúsenosť a výroba sa zviezla popri tých formuliach a DTM...
Okrem toho, platíš aj za značku. Formu na pár kusov ti viem naceniť na cca 700-1000€, kdežto do veľkej výroby forma musí vydržať 10 000ks, preto to na vstupných nákladoch robí taký rozdiel. Nehovoriac o ďalších nákladoch v porovnaní experiment a sériová výroba.
14.12.2016 - 12:14:43
00
takze ked vyrobim z formy za 1000e 100 kusov tak to bude lacnejsie ako ked vyrobim z formy za 20000e 10000 kusov?
chapem to spravne?
14.12.2016 - 12:24:21
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up