"Ax-Lightness currently supplies three Formula 1 teams. Our components are also used in the Le Mans LMP1 and the DTM" - toto má v reklame, každá druhá firma, ktorá robí kompozity v Nemecku. Chodievam každý rok na výstavy JEC do Paríža a Composite Europe Stuttgart/Duseldorf. V Nemecku je celkom bežné, že študenti vyrábajú v rámci praxe, vývoja diely pre F1, lietadlá, bicykle....tak sa ani nečudujem, že je tam kopec šikovných vizionárov a fungujú tam firmy inak- resp. hlavne vývojové centrá.
Druhá vec a veľmi podstatná, keď to takto porovnávame - chcel by som vedieť, aká bola pracnosť, na tak ľahkom ráme, koľko stál materiál.....ono vyrobiť raz za čas pár rámov na objednávku, sa dá lacnejšie. Preto možno iba 4000 eur. Ak by však mali vyrábať sériovo, napríklad ako TIME, 6 rámov denne, alebo ešte lepší príklad, ako Giant, ktorý je schopný vyrobiť
500 carbonových rámov denne (zdroj tu:
https://cyclingtips.com/2015/02/a-tour-of-giants-taichung-factory/ ) tak aká by asi bola cena, keby to robili sériovo v Nemecku? Ešte pri takej mušej váhe?
Ja obdivujem, že to dokážu - technológie sú z roka na rok vymakanejšie, vlákna pevnejšie a ľahšie. No je rozdiel - dokázať, že
vieme vyrobiť a naozaj
sériovo vyrábať!!! Preto ten rozdiel v cene.