Na mojom VW 2.0 TDi menim
olej po cca 20 000 km aj napriek "longlifeu" a medzi vymenami nemusim nic dolievat. Najazdenych mam cca 70 000km. Stale som medzi max -min. ryskami.
Od zavedenia DPF a uz spomenutych lahkobeznych low saps olejov so znizenou HTHS viskozitou sa uz na toto pri dieseloch spoliehat neda. Ubytok oleja nahradza nespalena nafta. To je taky extra dieselovy "bonus" tykajuci sa motorov, ktore nemaju pre regeneraciu DPF trysku vo vyfukovom potrubi, ale ju riesia klasicky zvysenim davkovania nafty do valcov a upravou spalovania tak, aby jej cast odchadzala nespalena do vyfuku. Takze zostava len dufat, ze motor ani turbo ten olej velmi nezeru, kedze sa to zistuje velmi tazko hlavne pri autach pouzivanych na kratsich trasach s castejsou regeneraciou.
Ďalšou nevýhodou je aj postupné nasycovanie motorového oleja nespálenou naftou, ktoré spôsobuje zvýšená dávka paliva do spaľovacieho priestoru. Olej tak paradoxne neubúda, ale drží sa na konštantnej úrovni resp. sa jeho objem zvyšuje. Riziko zvýšenej kontaminácie oleja nespálenou naftou je hlavne pri vozidlách jazdiacich kratšie (mestské) trasy, kde proces aktívnej regenerácie je neraz prerušený, resp. prebieha častejšie. Preto sú mnohé motory vybavené olejovou mierkou s písmenom X. Pokiaľ je hladina blízko tejto rysky, treba olej urýchlene vymeniť. Z tohto dôvodu sa odporúča občas pozrieť mierku oleja a zbytočne nenaťahovať výmenné intervaly.