Kristina napísal:
Osobne vždy používam jarový roztok. Na sucho si nahadzovanie plášťov pumpou neviem predstaviť. Používam roztok aj pri nahadzovaní plášťov s dušou. Patky plášťa oveľa ľahšie zaskočia a plášť netreba potom ručne vyrovnávať.

posledná šanca pred dušami
použil som na každe koleso 200ml neriedenej jari ,asi hodinu roboty a podarilo sa to nahodiť s velkou pumpou, patky sa vyrovnali okamžite....
WTB/beaver drát.
zadne s Ikonom TR už bolo lepšie, obe jazdenky s tmelom.... všetko zasrate ja tiež ale kolesa držia.... dik za tip :muscle: :y:
keby to boli nove plaste a bez tmelu bolo by to hned.
ale do buducnosti poriešim kompresorik do dielne...
06.02.2016 - 14:20:20
01
4 deci koncentrovaneho saponatu? A ako presne si to pouzil? Lebo mi to pride sialene vela.
06.02.2016 - 21:09:32
02
TO TEDA.kebz si to videl.tak ta picne.komplet patky obe strany.:-)
06.02.2016 - 21:16:37
00
Akoze si to natvrdo vylial na pätky? :) Teraz nesmies s tymi kolesami jazdit v dazdi, lebo budes nechavat bublinkove stopy. :D
06.02.2016 - 21:38:05
05
Skor by som sa bal ze sa posunu patky pri intenzivnom brzdeni, aby sa nestalo ze to bude tak namydlene ze pri zabrzdeni zastane koleso a plast pojde dalej :D Koncentrovany saponat totiz zostava mazlavy aj ked vyschne, staci ze sa pri intenzivnom brzdeni posunie patka, dostane sa tam tmel a uz ides :D
07.02.2016 - 17:59:39
02
jumbobr33 napísal:
ZTR RAPID + maxis breaver a nahodiť ani za nič.

skusal si dusu na plast ?
mne pomohlo az to ked som nahadzoval beaver na ztr flow ex
07.02.2016 - 23:41:36
00
Kedze je zima tak je cas aj na nejaku diskusiu takze chcel by som sa opytat
1 - v akom casovom horizonte preventivne kontrolujete mlieko v plasti a kolko popripade dolievate /plis napiste ci mate 26" 27,5" 29"/ Ide mi o to ze z minuleho roku mam taku skusenost ze po 2mesiacoch od doliatia mi to uz nezalepilo lebo nebolo cim cele mlieko bolo pricapene na plasti. Bol som nastaveny tak ze cca raz za 3mesiace to kuknem no uz bolo neskoro. Je mi jasne ze aj pocet defektov hra rolu ale skusme to brat ze neviete o defektoch.
2 - Je rozdiel ked je plast obyc kevlar alebo TLR? myslim ci sa nejako rozdielne sprava mlieko v plasti ci sa nejak nalepuje alebo kde vydrzi viac v tekutom stave je v tom rozdiel?
3 - ked dostanete defekt a spustu sa koleso date dole plast a podla zbytku dolejete? alebo dolejete tak od oka a kolko?

sorry pre niekoho to budu hlupe otazky teoriu ovladame vsetci no zaujimal by ma nazor ludi ktory maju s tym viac /caste/ skusenosti. Bezdusami som zacal minuly rok a mal som obyc kevlar plaste a iba jednu pataliu na ktoru som doplatil takze berem sa ze nemam vela skusenosti iba to co tu citam. Teraz mam uz TR takze to bude pre mna co sa tohoto tyka nove.
09.02.2016 - 21:34:13
00
Na tvoje otázky sa nedá jednoznačne odpovedať. Napr. Svajble sa vyrábajú v rôznych verziách a prevedeniach.
LiteSkin - maximálne odľahčená verzia s tenkými bočnicami. Je to pretekárska verzia. Dá sa síce použiť ako bezdušová verzia ale tmel " treba kontrolovať a dolievať cca. každý mesiac. (moja skúsenosť - na originál TLR ráfikoch bez nutnosti používať tesniacu vložku po dvoch mesiacoch takmer bez tmelu)
SnakeSkin a Double DefenseTL Easy - vhodné na bezdušové použitie.Ich bočnice majú o jednu vrstvu viac. Táto "bezpečnostná" vrstva zaručuje už zmenšený únik tmelu. Pri týchto je potrebné tmel kontrolovať a dolievať cca. každé dva mesiace. (podľa výrobcu výdrž tmelu 2-4 mesiace pri ich tmele) Pri CafeLatexe mám oosbnú skúsenosť, že je to omnoho menej. Teda záleží aj na druhu tmelu ktorý je použitý.
SnakeSkin vo verzii TL-Ready - výrobcom priamo určená na bezdušové použitie. V tejto by mal tmel vydržiať podľa výrobcu 6-12 mesiacov. S touto nemám osobnú skúsenosť.
Tubelles verziu som tento rok už u výrobcu nevidel v ponuke. Táto verzia mala vnútornú stranu plášťa pokrytú vrstvou gumy. Táto svojim spôsobom nahrádzala funkčne dušu. Verzia Tubelles bola preto aj ťažšia. V tejto mal tmel vydržať 1-2 roky. Ja som ich na začiatku každej sezóny kontroloval a trocha aj dolieval. Výborne zacelovali drobné defekty s minimálnym únikom tlaku v pneumatike. Moja a nie len moja nedobrá skúsenosť s nimi bola, že po 2-3 rokoch sa vnútorná vrstva nejak narušila a tmel natlačilo medzi jednotlivé vrstvy a urobil sa tam hrboľ. Týmto spôsobom boli už ďalej nepoužiteľné. S dušou však cez zimu ešte niečo odjazdili.
Zatiaľ som popisoval len kvalitnejšie verzie - Evolution Line.
Verzie Performance Line nie sú určené na bezdušové použitie. Boli však borci čo to dokázali. Ako im to však slúžilo sa ja neviem vyjadriť. Ja osobne by som to ani neskúšal.
Podobne s verziami je na tom aj Continental.
Rozoberať verzie pneumatík ďalších výrobcov z mojej strany by však bolo už nad rámec bežného príspevku.

Výdrž tmelu závisí, okrem verzie pneumatiky aj od:
- jeho množstva, ktoré ostane po utesnení novej pneumatiky (niečo unikne pri upchávaní mikroskopický trhlín a prípadne nerovností v "zámku" ráfiku (odporúčam pri nových pneumatikách dať ho radšej viacej ako odporúča výrobca tmelu)
- kvality úpravy ráfiku na TLR
- druhu použitého tmelu
- tlaku v pneumatike
- vystavovanie pneumatiky účinkom slnka a tepla
- veku pneumatiky
- množstva drobných defektov (napr. pokles tlaku v pneumatike môže signalizovať, že k defektu mohlo dôjsť)
- ďalšie, vplyvy ale už menej významné

Pri väčšom úniku tmelu, napr. väčší defekt je vhodné tmel doliať. Pýtaš sa koľko? No predsa to isté množstvo ako uniklo. Keď dolejem podľa odhadu, nemusím sa trafiť. Keď chcem mať istotu, odchlipnem kúsok bočnice plášťa a vizuálne odkontrolujem množstvo tmelu a dolejem podľa potreby.
10.02.2016 - 01:13:59
02
Doteraz som jazdila iba verzie Lite Skin. Celoročne, t.j. aj v zime. Tmel stačilo "doplniť" raz za sezónu po cca 4 - 5 miesiacoch. Väčšinou som však plášť "otvárala" iba preto aby som vybrala prípadného "ježka".
Ak máš po 2 - 3 mesiacoch vo vnútri sucho tak si na začiatku nalial málo.
10.02.2016 - 08:55:11
00
Ako som uviedol na výdrž množstva tmelu vplýva viacero faktorov. V lete spravím za tie 2-3 mesiace viac než 2.000 km a úbytok je cca 50%. (LiteSkin) Mimo sezónu mám kolesá zavesené v chladnej garáži a po zime (2-3mesiace) je úbytok nebadateľný. (príležitostne s nimi zatrepem, aby nebol tmel dlhodobe stečený na tom istom mieste) Stvrdnutý zhluk tmelu (ježka) som osobne ešte nezaznamenal. Kristina nepíšeš, aký tmel používaš. Moje osobné šesťročné skúsenosti s výdržou tmelu v Švajbloch zhruba zodpovedajú aj údajom výrobcu. Zásadne používam CafeLatex. Čom som mal kedysi originál Schwalbe, výrobca uvádzal účinnosť po naliatí 1/2 roka a bol aj dosť drahý. (Kafíčko - 1 rok)
Množstvo tmelu som vždy udržiaval podľa údajov výrobcu.
Výdrž množstva tmelu u mňa závisí aj od ročného obdobia. Na jar zvyknem niekedy "pozbierať" aj 3-4 tŕne na jeden výjazd. (už som po výjazde našiel toľko vlhkých miest na plášti)
10.02.2016 - 09:35:22
00
Doteraz som používala tmel Notubes. Prepichnutie plášťa tŕňom nespôsobí IMHO žiadny merateľný úbytok tmelu. Žiadny vodotrysk sa v takomto prípade nekoná :) Notubes zacelí prakticky okamžite.
10.02.2016 - 09:46:47
00
Keď ti to vydrží dvojnásobok, ako uvádza výrobca pneumatík, bude v tom niekde :devil: zahrabaný!
10.02.2016 - 10:15:55
00
Huraaa nahodene.Mlieko plus pet flasa a je to.
10.02.2016 - 12:48:17
00
sa uz patrilo :)
:y:
10.02.2016 - 15:30:17
00
priatelia ,jazdil som caffelatex ,asi nebudem jediny ked napišem že som nebol spokojny...ale,chcem skusit teraz Wtb tcs mlieko ,ake s tym mate skusenosti ,resp možno nejaku alternatvu?dik!
10.02.2016 - 19:15:16
00
keyboard_arrow_up