na zadne kolo si mohol dat (aspon od kazety) radsej race-ky. tie su citelne tuhsie. ale ved uvidis.
19.01.2016 - 17:19:05
01
Pevnosť v ťahu je jedna vec a pružnosť double-butted špicov druhá. Udávané hodnoty sa však týkajú pevnosti. Bohužiaľ 1,5mm špice v ťahu síce viac vydržia, ale sa aj viac naťahujú. Takže koleso nebude až také tuhé do strán a v zábere ako napr. s modelom Race. Race má síce menšiu pevnosť v ťahu ako Laser, ale vďaka svojmu profilu aj sa menej naťahuje. Napríklad top model Sapim CX Super Spoke 1,8-1,5-1,8mm má ešte vyššiu pevnosť v ťahu ako Laser aj ako CX Ray (2900Nm vs 1500Nm vs 1600Nn). Ale pri objednávaní Sapim upozorňuje, že dĺžku špice máš objednávať o 1mm kratšiu ako ti výjde v kalkulačke pretože špice sa pri doťahovaní natiahnu. Chvíľu som nad nimi uvažovala na nové kolesá. naskôr na obe, potom že aspoň na predok, ale nakoniec som uprednostnila funkčnosť pred gramami. Cena je astronomická
19.01.2016 - 18:04:38
00
GaliPet napísal:
No ja som vyťahal na zadnom aj CX RAY 262 mm (26 kolá). Niple zapieklo a museli sa špice vystrihať. Idem nahodiť Lasery. Ak sa budú musieť po dvoch sezónach aj tie strihať, nebude to cenove až tak bolestivé ako pri CX RAY. (váha je totožná a v ťahu sú len o máličko slabšie) Na aero efekt CX RAYov sa pri MTB môžem vybodnúť.
CX RAY - Strength on middle section: 1600 N/mm2
LASER - Strength on middle section: 1500 N/mm2

To že sa ti zapiekli Alu niple je chyba buď "no name" niplov, alebo staviteľa kolies, ktorý nedostatočne namazal závity proti zadretiu.
19.01.2016 - 18:07:24
01
Že by v TUFO pracovali soudruzi z NDR? (kolesá Tufo Colibri)
19.01.2016 - 20:09:57
00
GaliPet napísal:
Že by v TUFO pracovali soudruzi z NDR? (kolesá Tufo Colibri)

Nech sa "súdruhovia" z Tufa na mňa nehnevajú, ale vyrobiť galuskové kolesá s vnútornými niplami je IMHO najväčšia hlúposť akú mohli vyrobiť. Zo servisného hľadiska totálny nezmysel.
19.01.2016 - 20:30:08
00
Z jednej strany servisné komplikácie a z druhej uzavreté, vlhké prostredie pôsobiace na niple. (po jazde v daždi ...)
19.01.2016 - 20:48:14
00
To akože do ráfka v mokrom prostredí alebo pri prejazde brodom či kalužou nenatečie? :) Tie špice sú v dierach vodotesne utesnené? Zaoxidovali ti predsa po 2 rokoch, nie? Asi od vlhka v ráfku.
A navyše keď potrebuješ vymeniť špic je potrebné odlepiť galusku...
19.01.2016 - 21:38:58
00
Veď som písal: "uzavreté, vlhké prostredie pôsobiace na niple"

Prílohy:

100_1487a.jpg
100_1487a.jpg 69.9 KiB thumb_up0thumb_down

19.01.2016 - 23:26:48
00
Aha. Moja chyba. Špatne som prečítala a pochopila obsah. Ja som pred časom tiež kúpila pár lacných karbonových galuskových MTB ráfkov. Nepochopiteľne boli navrhnuté na vnútorné niple. Tak mi ich kamarát čo mi robí dvorného vyplietača upravil vŕtačkou. A už sú na klasické vonkajšie niple. Karbonová stena tam bola cca 7mm hrubá. Akurát je potreba použiť dlhšie niple. Vysvetlil mi, že je nemysliteľné, aby zakaždým keď budem chcieť čo i len docentrovať koleso, alebo dotiahnuť výplet odliepal celú galusku. Inak sa totiž k vnútorným niplom nedostane.
20.01.2016 - 08:51:32
00
Dnes konečne dorazili aj ráfky. 29er. Katalógová hmotnosť 330g +-15g. Jeden vážil 345g a druhý 333g. Tubeless ready. Vnútorná šírka ráfka 24,5mm.

Prílohy:

rims_Duke_Lucky_Jack_29er.jpg
rims_Duke_Lucky_Jack_29er.jpg 67.8 KiB thumb_up1thumb_down

valve_Duke_Alu_red.jpg
valve_Duke_Alu_red.jpg 74.23 KiB thumb_up0thumb_down

21.01.2016 - 14:48:36
06
Co by ma vysli take kolesa, co skladas, keby som chcel tiez? :-)
21.01.2016 - 16:13:39
00
Kristina co su to za rafiky?
21.01.2016 - 16:47:21
00
zeby tieto? https://r2-bike.com/DUKE-Rim-29-Lucky-Jack-Carbon-3K-tubeless-ready
21.01.2016 - 16:56:06
00
no ked uz vieme ake rafiky to su, mozes si vyratat kolko by ta take kolesa vysli tu mudrc :D
21.01.2016 - 17:02:12
00
Neviem vyplet aky tam ide. Ci to uz ty tiez bolo?
21.01.2016 - 17:09:49
00
keyboard_arrow_up