Tie kotucovky nie su taka tragedia len sa to musi viac implementovat aby si na to vsetci zvykli. Vyvoj je vo vsetkom a netreba byt proti vsetkemu novemu inac by sme stale jazdili na drevenych dvojkolkach. Doba pojde stale dopredu.
18.01.2016 - 08:49:04
00
Pochopiteľne, že mechanická kotúčovka je na cesťáku špatne. Keď tak jedine hydraulika :)
18.01.2016 - 08:51:11
08
Len by ma zaujímalo, že prečo sa nezačali používať hneď, ako boli k dispozícii na MTB
18.01.2016 - 08:51:32
00
lebo to určite skritizovali nejaký "estéti"
18.01.2016 - 09:04:05
00
Dôvodov môže byť niekoľko. V čase keď sa začali kotúčové brzdy jazdiť na MTB tak väčšina zapletených kolies mali Alu ráfky, ktoré brzdia slušne aj vo vode. Väčším rozšírením karbonu sa potreba zmeniť spôsob brzdenia stala aktuálnejšou. Vyskúšaj niekedy jazdu v ďaždi s karbónovými ráfkami :) Ďalším dôvodom môže byť, že väčšina hobíkov nejazdí galusky, ale plášte. Vyrobiť dobrý karbonový plášťový ráfik, ktorý by navyše aj dobre brzdil nie je jednoduché.
Toto sú iba niektoré dôvody, ktoré ma napadli, ale môžu byť iné alebo ich je oveľa viac. MTB sa však s cestou nedá porovnávať doslovne. Ani na MTB sa napr. ešte nejazdí elektrika a na ceste už veľká väčšina volí elektriku.
18.01.2016 - 09:07:48
00
Kristina napísal:
Pochopiteľne, že mechanická kotúčovka je na cesťáku špatne. Keď tak jedine hydraulika :)


podla mna maju diskove brzdy, a najma tie hydry, prilis velku ucinnost vzhladom na uzky plast ci galusku, tak mozno preto boli dlho mimo cestnej cyklistiky. Vsak uvidime, ako to bude vyzerat tuto sezonu a co na to budu hovorit profi jazdci, jednak ti co to budu jazdit, a jednak ti co nebudu. Z toho nepomeru budu vznikat nebezpecne situacie. Ked uz, tak rovno vsetci v pelotone by mali jazdit disky.
18.01.2016 - 09:51:42
00
Aj s rafikovymi brzdami vies na cestaku kedykolvek dosiahnut brzdy ucinok vyssi, nez je schopny preniest plast/galuska na cestu, takze argument, ze su kotucovky ucinnejsie, a preto nebezpecne, je nezmysel. Proste aj rafikove brzdy su prilis ucinne, takze sa zavedenim kotucoviek v tomto nic nemeni. Naopak vyhoda kotucoviek (ak su dobre navrhnute) je lepsia modulacia ich brzdneho ucinku, takze hlavne na mokre a pod. bude vediet jazdec brzdit presnejsie a ten na rafikovych to lahko posle do smyku. Cize nebezpecne su z tohto pohladu rafikove. Ale ten zvyseny aerodynamicky odpor co spomenula Kristina je fakt fail a pre casovky, uniky a pod. su tym padom kotuce uplne nevyhovujuce.
18.01.2016 - 10:08:03
03
na časovke asi kotúčové brzdy nebudú, neviem si to predstaviť na disku namontovaný kotúč + prasa na koze aby sa to celé tvárilo aero.. ale možno už taký paskvil niekto pustil do sveta, ak to už niekto videl, dajte obrázok pre zaujímavosť
18.01.2016 - 10:13:20
00
iron.hide napísal:
podla mna maju diskove brzdy, a najma tie hydry, prilis velku ucinnost vzhladom na uzky plast ci galusku, tak mozno preto boli dlho mimo cestnej cyklistiky. Vsak uvidime, ako to bude vyzerat tuto sezonu a co na to budu hovorit profi jazdci, jednak ti co to budu jazdit, a jednak ti co nebudu. Z toho nepomeru budu vznikat nebezpecne situacie. Ked uz, tak rovno vsetci v pelotone by mali jazdit disky.

Toto sú presne názory tých čo nikdy neskúsili :) Aj v súčasnom pelotóne je veľký nepomer k brzdnému účinku ráfkových bŕzd. na klasikách v špatnom počasí carbonové ráfky verzus klasika Alu. A nikto sa nesťažuje. Práve že tým ako sú kotúčové brzdy účinné za každých podmienok sú bezpečnejšie.
Napr. na cyklokrose sa jazdia canti a aj kotúče. Ten nepomer je oveľa vyšší. Canti na CX prakticky nebrzdia, iba spomaľujú :)
18.01.2016 - 10:16:57
02
Neviem, ako je to s hmontosťou profi-kotúčoviek teraz, ale pred 2-3 rokmi sa S. Nys (cyklokrosové eso) vyjadril, že ich nevozí, lebo sú príliš ťažké - vraj taká hmotnosť navyše, ako keby viezol jeden plný bidón s vodou. Teraz možno vidieť na pretekoch v stúpaniach jazdcov, ako si nielen vylievajú vodu z fliaš, ale z vreciek si vyhadzujú papieriky od cukríkov a odrobinky z desiaty, aby ich to nedajbože neťahalo dole kopcom . Alebo iné šialené prejavy gramárenia. Takí asi kotúčovky voziť nebudú...
18.01.2016 - 10:20:05
00
tina - ok.
sam-xyz - ked im to sponzori prikazu, tak budu. Aj tak vozia v sedlovkach zavazia naviac, tak ich proste daju prec.
18.01.2016 - 10:22:10
00
irond.hide: s tym prikazom od sponzorov si dovolim nesuhlasit.. ak ide o bezpecnostny prvok (a tym brzda urcite je) tak ti nemoze sponzor nanutit co mas pouzivat (aspon si teda myslim :) ) jednu starnu do zadu som to tu pisal, ze Orica Green Edge odmietla kotucove brzdy pre 2016.
18.01.2016 - 10:43:32
00
ano, ale oni ich odmietli ako celok, nie ako jednotlivec v time
18.01.2016 - 10:47:33
00
sam-xyz napísal:
Neviem, ako je to s hmontosťou profi-kotúčoviek teraz, ale pred 2-3 rokmi sa S. Nys (cyklokrosové eso) vyjadril, že ich nevozí, lebo sú príliš ťažké - vraj taká hmotnosť navyše, ako keby viezol jeden plný bidón s vodou. Teraz možno vidieť na pretekoch v stúpaniach jazdcov, ako si nielen vylievajú vodu z fliaš, ale z vreciek si vyhadzujú papieriky od cukríkov a odrobinky z desiaty, aby ich to nedajbože neťahalo dole kopcom . Alebo iné šialené prejavy gramárenia. Takí asi kotúčovky voziť nebudú...



Swenov bike: http://www.bikerumor.com/2016/01/13/119032/
18.01.2016 - 11:06:29
00
iron.hide napísal:
ano, ale oni ich odmietli ako celok, nie ako jednotlivec v time


ak jednotlivec ich napr odmietol Cancellara a este niekto, uz neviem kto...
18.01.2016 - 11:10:19
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
cron
keyboard_arrow_up