Jezus napísal:
Niektori zjavne nerozumiete, preco sa disky presadzuju. Plynulejsia modulacia brzdnej sily je hlavna vyhoda kotucovych brzd. V zjazde v zakrute na vode, ked je kazdy dosrany z toho, ze mu blokne koleso pri brzdeni s rafikovou klasikou, to bude bezpecnejsie. A o tom to je.



A ja ze je to hlavne o peniazoch a presvedceni ludi, ze vsetko ostatne je horsie, treba kupit nove :)
01.12.2015 - 15:18:51
02
ptrstrelec napísal:
Ako to bude pri výmene kolies z neutrálnych mechanických vozov? Tie kotúče a brzdy budú rovnaké?


no to je ten problem, ze nebudu hehe, pretoze ani len pre zadny naboj nie je prakticky nejaky jednoznacny standard :) takze bud bude mat mechanicak z kazdeho typu kus alebo budu mat chlapci smolu...
01.12.2015 - 15:44:26
01
Ked vrcholila era hlinikovych rafikov, tak okolo roku 2000,bola podobna dilema vtedy medzi shimanom a campou; shimano vtedy maximalizovalo silu brzdenia a campa spravila opacny krok, umyselne spravila konstrukciu brzd tak, ze zoslabila ucinok, aby nedochadzalo pri reflexnych situaciach k lahkemu bloknutiu kolies (a zostrelenu par ludi okolo seba). Karbonove kolesa brzdia slabsie tak sa na taketo dilemy zabudlo. A teraz je to tu zas. v jednom cisle 53x11 sa k tomu vyjadrovali kompetentni, teda jazdci a mechanici a ak si odmyslim ze sponzori sa nekritizuju, tak z ich nazorov vypnula obava z toho, co tu nezaznelo a co je v pretechoch zasadne. ako sa budu spravat mixnute systemy v baliku, kde su centimetrove rozostupy, kde sa ide na hranu rizika a kde su extremne dlhe zjazdy, ktore sa jazdia na maximum. Vtedy nebude cas na striedave brzdenie, ani ine zarucene rady solo jazdcov. Kto z vas jazdil 20km zjazdy v baliku s kotucmi bike na biku? kolko vobec jazdilo v skupine v takych zjazdoch, zazili ste to? Ja ano a vtedy teorie vyssie pisane su trosku srandovne. Neustale sledujete trejektorie ludi pred vami a okolo vas, pocitate s tym, ze je urcite niekto za vami. Vtedy urcite nepotrebujem zastavit za kazdu cenu na fleku, nemam ani s rafikovymi brzdami problem dostatocne zabrzdit (ak neprekrocim brzdny bod co sa kazdy snazi priblizit), naopak skor sa obavam, aby sa mi neblokli kolesa, lebo potom leti dole cela skupina... skratka zaklad je v predvidatelnosti brzd (vadnutie) a v dostatocne odolnosti voci zaflekovaniu. No a prave toto je najvacsia loteria u kotucov (a to nie je hejtovanie). Ak k tomu sa v mixe doda este rozlicna brzdna draha (ucinnejsie kotuce vs rafikove brzdy) tak o hromadne pady nebude nudza. Plus sa poukazovalo na to, ze pri hromadnych padoch v rychlostiach kotuce mozu posobit ako noze, moze prist k reznym poraneniam. Nehovoriac o kompatibilite a pod. Mozno raz bude tato technologia vyspela a tieto otazky budu pase, ale dnes to tak este nie je. Preto u mna tie demo videa o efektivnosti kotucov su skor demo o vyssom riziku, kedze sa brzdna sila prena sa na ploche eurovej mince a nie kazde brzdenie sa musi skoncit uplnym zastavenim. A debaty o brzdnej drahe su tiez v urcitom kontexte odveci pretoze nech by bola hoc aj 90cm dlha, pretekari budu brzdit na 89cm;) takze sa aj tak neodstrani problem s hranicnym brzdenim, len sa zanesu dalsie premenne. Podla mna je fail davat neodladenu technologiu do top podujati, bohuzial biznis to chce. A hlavne potom to treba nanutit nekritickym obdivovatelom v dave... aby radi nakupili nove, nekompatibilne, ale trendy.
01.12.2015 - 17:37:34
03
keď je v pádoch nebezpečný kotúč, mala by byť oveľa nebezpečnejšia veľká píla, mali ju už dávno zakázať..
01.12.2015 - 17:48:16
00
tato uvaha bola v 53x11: 7/2015 strana 126, ale mas pravdu v tom ze velka pila sa podiela na vela zraneniach pri hromadnych padoch.
01.12.2015 - 18:01:33
00
ono s tými kotúčmi to je ako s počasím, môžeme nadávať koľko chceme ale aj tak to nijak neovplyvníme. treba to brať pozitívne, možno ako diváci zažijeme aj nejaké vtipné chvíľky, keď jazdec stlačí nechtiac brzdu pri výmene kolesa a nové tam nepôjde nasadiť, samozrejme za predpokladu použitia hydraulických bŕzd
01.12.2015 - 18:20:12
00
ako cestu nejazdím, ale mám pocit, že argument typu brzdili ste už niekto v 20 km zjazde je dosť mimo...nikto vám predsa tie brzdy nenúti, ale mám pocit, že sa ich bojíte ako čert kríža...
01.12.2015 - 18:29:50
02
Ja som kotucakom daval poriadne zabrat na ceste. Ci uz na cestaku alebo ma MTB. Ja som silno za kotucaky na ceste. Brzdil som s nimi uz ine haluze. Zo 70km/h na takmer zastavenie, tiahle klesania nebrzdim. Naco? Kto to robi? Ak je niekto predomnou tak obieham, ak som prvy idem kolko da. Oproti rafikovym je obrovske + modulacia.

Kompatibilita: Jedine nekompatibilne je velkost kotuca, ale ako pozeram preferuje sa 140mm rozmer. Nic viac netreba riesit. Rovnako ako pri rafikovych, vytiahnes, vlozis druhe ides dalej. Dokonca nemusis ani rozopinat brzdy ako je to pri niektorych sirsich plastoch.

Zatial mi ostava zahadou ake kotucaky sa budu pouzivat. Hydrauliku na mechanickom radeni ma zatial len Sram Red a Shimano 105 ale to je dost nizka rada do profi pelotonu. Di2 neprichadza do uvahy.
01.12.2015 - 18:58:05
00
No tak skus napchat kotucove koleso s rychloupinakom do ramu ktory ma pevnu osku :) a naopak hehe
http://www.bikeradar.com/road/gear/article/bend-in-the-road-road-disc-axle-shuffle-42937/

ale tak lady sa asi hybu, UCI by to chcela tak nejak standardizovat aj co sa tyka velkosti kotuca aj systemu upnutia (pre profi samozrejme), otazka je ako to dopadne, kedze vyrobcovia sa zatial vybrali roznymi cestami....
01.12.2015 - 19:32:12
00
Mas pravdu, oska mi nenapadla. Ale nie je to nejaky velky problem. Tim ma bicykle jednej znacky a tie maju zvycajne jeden system upinania. Terajsia sezona bude kriticka a buducu sa to vykrystalizuje
01.12.2015 - 19:37:06
00
110mat110 napísal:
Zatial mi ostava zahadou ake kotucaky sa budu pouzivat. Hydrauliku na mechanickom radeni ma zatial len Sram Red a Shimano 105 ale to je dost nizka rada do profi pelotonu. Di2 neprichadza do uvahy.

Shimák má na hi-end bicykle zatiaľ ST-R785 Di2 Hydraulic STI Lever & Disc Brake Caliper Set
asi tak 700 dolcov, cenu v € som ešte nevidel.
Je to approx. level Dura/Ultegra.
Prečo by akože Di2 neprichádzala do úvahy?
01.12.2015 - 20:52:48
00
Lebo Di2 sa nemoze pouzivat v pro tour
01.12.2015 - 20:59:01
00
Kde žiješ?
http://road.cc/content/feature/156398-bikes-2015-tour-de-france
dokonca aj sramácky wireless išiel TdF
01.12.2015 - 21:05:17
00
Ci boha. Vazne som zaspal dobu...
01.12.2015 - 21:11:21
00
Pár rokov, to už vyzerá na hibernáciu :)
01.12.2015 - 21:14:15
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up