Uz som to pisal viackrat - najbezpecnejsie je jazdit stredom bus pruhu. Stredom preto, aby cyklistu neohrozovali zmrdi vodici osobnych aut, ktorym sa nechce cakat v standardnom pruhu a obiehaju ostatnych cez bus pruh. Takto tam ani nevojdu, lebo im je jasne, ze "cesta zarubana".
A jazda v bus pruhu nie je ziadny problem, staci sledovat dianie za sebou a ked sa nahodou raz za cas nejaky bus priblizuje, tak sa v predstihu uhnut dolava do standardneho pruhu. Ale s ohladom na dlzku väcsiny bus pruhov v BA a rychlost cyklistu dajme tomu 30 km/h naozaj nie je velmi caste, ze sa treba uhybat, kedze cely bus pruh prejde cyklista väcsinou skor, ako sa nejaky bus ukaze. Asi len na Prazskej a Brnianskej su busy vyrazne rychlejsie ako cyklista.
Nie je to bezpečné riešenie pendlovať od okraja do stredného pruhu, ktorý je akurát plný áut aj keď ideš 30 km/h a viac. A hlavne v meste, kde je prvom rade na nezaplatenie sa hlavne pozerať pred seba čo sa deje, lebo stačí okamih, keď sa budeš stále obzerať za seba, či sa na teba nevalí nejaký trolejbus a zatiaľ ti niekto vybehne z bočnej, alebo skríži cestu pri odbočovaní zo stredného pruhu. Navyše tieto buspruhy využívajú neoprávnene aj linky z horných-dolných, ktoré nestoja na všetkých zastávkach MHD. Neoprávnene preto, lebo je to vyslovene vyhradený pruh pre MHD a nie SADky a iných dopravcov.
Napr. pred dvomi dňami sa v tomto pruhu snažil predbehnúť, všetky pomaly idúce autá na Prievozskej, autobus SAD DS. V úseku od Miletičovej po Bajkalskú nemal aj tak možnosť ma míňať. A pritom som mu vôbec nezavadzal v tom buspruhu. Najprv sa tam motala socka s káričkou plnou šrotu, rovno po ceste pri obrubníku, potom tam šiel "bicyklista" asi 15 km rýchlosťou, potom mu tam vystrčil predok auta šofér, ktorý sa snažil dostať z parkoviska do plného stredného jazdného pruhu a potom ho pribrzdil zase típek, ktorý sa snažil dostať na vedľajšiu cestu tak mu musel križovať pruh. Aj kvôli takýmto situáciám je lepšie jazdiť mimo tento buspruh. Jediný problém bol v tom, že sa nikdy ten autobus nemohol natlačiť do stredného pruhu, lebo by ma vytlačil z mojej jazdnej dráhy. Takže vždy musel spomaliť a skoro zastaviť, lebo so mnou išiel súvislý prúd vozidiel, ktoré išli asi tak o 5 km rýchlejšie. Ja po Prievozskej vždy valím medzi 35-40 aby som stíhal zelenú vlnu.