To Giro: Nechcem s Tebou zasadne polemizovat, to co uvadzas je pravda. Na popis niektorych problemov bud potrebujes vela napisat, alebo to zjednodusit. Napr. s tou zelenou a modrou farbou v prirode. Tvrdi sa, ze pri vyvoji cloveka (a mozno aj inych cicavcov) sa preto vyvinula najvyssia citlivost oka prave na zelenu farbu, lebo to bola farba krajiny, v ktorej zil a kde hrozilo nebezpecenstvo. Adidas napr. optimalizuje svoje bikove
okuliare prave na taketo spektrum (skla LST
Trail ), Specialized u svojich Adaptalite MTN formula rovnako. Isteze, nie je to "cista" zelena. Preto ten nazor o modrej farbe, je to v kontexte bikovania v prirode (mimochodom, oblohu (= vzduch, ...) som spominal). Co sa tyka optickych filtrov, ich cielom je co najviac ziarenia danej vlnovej dlzky, pre ktoru su konstruovane, prepustit a ostatne vlnove dlzky co najviac potlacit, charakteristika spravidla vsak pripomina Gaussovu krivku, tzn. filter nie je "ostry", a teda prepusta aj ziarenie s inou vlnovou dlzkou, ale s o to vacsim utlmom, cim je vlnova dlzka dalej od konstrukcnej. Odrazeneho a pohlteneho ziarenia je v porovnani s prepustenym minimum (snaha pri konstrukcii). Zlte skla (v zmysle filtra) prepustaju teda najviac zltej zlozky spektra (otazkou tiez je, pre ktore zlozky spektra su konstruovane, nemusia byt a zrejme ani nie su monochromatickym filtrom), ostatne potlacaju tym viac, cim je ich vlnova dlzka dalej od zltej. Tak si len davam otazku, co pre bikera uzitocne tieto okuliare zvyraznia a co potlacia. Podobne aj modre skla (pripadne fialove, ...). Adidas trebars optimalizuje skla aj pre ine druhy sportov (napr. pre golf zvysuje kontrast v zelenych plochach, ...). Kto prevadzkuje vodne sporty alebo rybarci, mozno oceni polarizacne modre okuliare (ak existuju, neviem).
OK, zase som sa rozpisal, so let it be. Co sa tyka oblasti posobenia, tak skoncil som VST EF a firma, kde posobim, vyvija a vyraba velkoplosne LED displeje. Mojim hobby je strojarina a rozne konstrukcne zlepsenia bikovych veci, to ma bavi viac, ako prispevky do fora.