presne tak, v momente keď som ja vošiel do kruháču, tak to jedno auto na ňom už rotovalo, tak že mi nezavadzalo vo výjazde a to druhé stálo na vjazde a vyzeralo že mi dá prednosť, len potom sa to lano natiahlo a tým pádom sa aj to auto rozbehlo. mne je jasné že blikačky mať nemusí, ale na škodu by neboli. každopádne sa absolútne nič nestalo, napísal som to sem len ako celkom kurióznu situáciu čo sa môže v praxi ojedinele vyskytnúť.
17.08.2014 - 19:35:23
00
Ak si uz bol v kruhaci a tie dve auta sa ti nasledne napojili z prava tak je to ich chyba.
17.08.2014 - 19:42:51
00
napojilo sa mi len to jedno - čo bolo vlečené, to čo ho ťahalo už bolo v kruháči ale tak že mne nezavadzalo vo výjazde.. už to asi normálne budem musieť nakresliť. a chyba to viacmenej nebola nikoho, akurát ten čo ho ťahal mohol predvídať, že mu ten manéver vjazdu do kruháču bude trvať dlhšie o ten čas než sa natiehne lano a rozbehne sa aj to vlečené vozidlo
17.08.2014 - 19:50:50
00
No a preto sa na špagáte musí v strede nosiť tá vlajka ktorá tam zvykne byť prišitá lebo inak sa lano lahko prehliadne. Ide o to že keby sa ti tam pichol autobus tak si to určite všimneš a pribrzdíš.. Bola to ich chyba, dostatočne nezabezpečil vlečené vozidlo.. Hlavne že sa nič nestalo a pochopili ste sa.
17.08.2014 - 20:12:46
03
Mozno som to zle pochopil, ale podla tvojich slov si Vchadzal do kruhaca, teda ty si mal povinnost dat prednost v jazde. Taktiez prisposobit rychlost pri vjazde don. Aspon tak som to pochopil ja...


Netreba ale zabúdať na to, že ak sa v poslednej dobre nič nezmenilo tak podľa slovenských predpisov majú prednosť autá, ktoré vchádzajú na kruháč :) akurát na 99% kruháčov sú značky, ktoré prednosť upravujú naopak - tj. že prednosť majú autá, ktoré sú v kruháči. Pretože osadiť tisíce značiek je zrejme výhodnejšie ako zmeniť pár riadkov v paragrafe. :clap:
18.08.2014 - 00:23:31
02
Netreba ale zabúdať na to, že ak sa v poslednej dobre nič nezmenilo tak podľa slovenských predpisov majú prednosť autá, ktoré vchádzajú na kruháč :) akurát na 99% kruháčov sú značky, ktoré prednosť upravujú naopak - tj. že prednosť majú autá, ktoré sú v kruháči. Pretože osadiť tisíce značiek je zrejme výhodnejšie ako zmeniť pár riadkov v paragrafe. :clap:

V praxi to ale znamena kto je na kruhovom ma prednost. Preto som sa trochu divil na vyssie uvedenom prispevku. Mozno to bol ten pripad 1 % kedy to neplati. :)
18.08.2014 - 01:57:13
00
No a preto sa na špagáte musí v strede nosiť tá vlajka ktorá tam zvykne byť prišitá lebo inak sa lano lahko prehliadne. Ide o to že keby sa ti tam pichol autobus tak si to určite všimneš a pribrzdíš.. Bola to ich chyba, dostatočne nezabezpečil vlečené vozidlo.. Hlavne že sa nič nestalo a pochopili ste sa.

keď letíš ako blázon prehliadneš hocičo :) lano musí byť označené červenou zástavkou alebo štítkom s rozmermi najmenej 20 cm x 20 cm. každopádne iné lano ani nekúpiš, takže by som povedal že tam to označenie bolo..
18.08.2014 - 06:58:51
00
Aj spravanie cyklistov je niekedy na zamyslenie. Prikladom je dnesne stretnutie s hipsterkou ktora si veselo slape po moste Apollo s velkymi sluchadlami na usiach... :fubar: Hlavne ze na druhej strane mosta je cesticka pre cyklistov... :tmi:


Tých by som tiež najradšej tĺkol po hlave pumpičkou. Jazdí to hlava nehlava ako ňujorský kuriéri. Niektorý asi majú pocit, že je okolo nich neviditeľná aura silového poľa, ktorá ich ochráni na ceste.
18.08.2014 - 09:04:35
00
presne tak, v momente keď som ja vošiel do kruháču, tak to jedno auto na ňom už rotovalo

Ťažko si predstavujem, ako auto rotuje na kruháči s ťažným lanom. To sa to lano na to auto nenamotalo? A ako, to auto malo pásy alebo samostatnú hriadeľ pre protiľahlé kolesá, alebo ako dokázalo rotovať? A to je jasná chyba vodiča, pretože na kruháči, resp. na ceste všeobecne, sa nerotuje, pretože pri tom stráca vodič orientáciu a nevie, kam ide! Už ani nehovorím, že ani nevidí, kam ide.


Naposledy upravil miso2012 dňa 18.08.2014 - 11:07:09, celkovo upravené 1 krát.

18.08.2014 - 10:58:35
00
už to neriešte, kto chcel to pochopil, kto nie tak bude hľadať furt niečo a slovíčkariť
18.08.2014 - 11:03:32
00
No nie, lebo teleso dokáže rotovať a obiehať. Zem obieha okolo Slnka, rotuje okolo N-S osy. Mesiac obieha okolo Zeme a zároveň aj Slnka, ale rotuje okolo N-S osy. Koleso na aute rotuje, rotor na vrtuľníku rotuje, auto keď dostane hodiny, tak rotuje, ale keď sa ide okolo kruháča, tak sa obieha, resp. obížďa, kruhový objazd(ešte to tam je to objazd), treba používať vždy ten istý jazyk, lebo ak nepoužívame, to je potom ako veta "idem robil jazda"...
18.08.2014 - 11:11:42
00
Netreba ale zabúdať na to, že ak sa v poslednej dobre nič nezmenilo tak podľa slovenských predpisov majú prednosť autá, ktoré vchádzajú na kruháč :) akurát na 99% kruháčov sú značky, ktoré prednosť upravujú naopak - tj. že prednosť majú autá, ktoré sú v kruháči. Pretože osadiť tisíce značiek je zrejme výhodnejšie ako zmeniť pár riadkov v paragrafe. :clap:

v praxi by to znamenalo, že na kruhovom objazde má prednosť auto prichádzajúce z ľavej strany...pričom v ostatných križovatkách by to bolo z pravej strany...
18.08.2014 - 11:16:55
00
Hlavne by to znamenalo to ze by sa auta natacili do kruhaca...ale kedze by mali prednost tie co vchadzaju tak by sa velmi rychlo upchal.... :D To ze ma prednost auto co je v kruhaci je logicke a spravne :)
18.08.2014 - 12:32:44
00
V Kosiciach su hned 2 krizovatky ktore tvarom pripominaju kruhac ale prednost maju auta do neho vchadzajuce. Konkretne festivalovo namestie a mlynska basta
18.08.2014 - 12:37:54
00
Osobne som na kruhac bez úpravy prednosti v jazde ešte nenarazil
18.08.2014 - 12:39:20
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up