inymi slovami, "urcite vlastnosti cloveka vypovedaju o tom ake auto si kupi a ako s nim nasledne jazdi"
Tiež som sa na tom zasmial. Toto tvrdenie predpokladá, že všetci spotrebitelia majú dostatok financií na všetky dostupné značky áut, a že sa teda rozhodujú výlučne na základe zhody svojich osobnostných vlastností a vnímaných (marketingovo presadzovaných) vlastností auta. Realita je však úplne inde. Tak ako mnoho cyklistov, aj mnoho automobilistov má obmedzený rozpočet, a do voľby značky vstupuje mnoho dôležitejších premenných, ktoré nemajú s vnímanou vlastnosťou automobilovej značky nič spoločné. Prémiové značky
bicyklov a áut sa kupujú preto, lebo okrem vnímaných lepších vlastností, výbavy, u áut aj priestoru, výkonu, atď. je to rozhodnutie vždy len tých spotrebiteľov, ktorí "chcú a môžu", a nie tých, ktorých by chceli, ale môžu len odtiaľ potiaľ. Preto snom malých chlapcov býva nezriedka Ferrari, Lambo, alebo u chlapov reálnejšie prémiové značky, a už zriedkavejšie je to napr. Ssangyong, Renault, alebo trebárz aj Škoda (čím nehaním tieto značky, len konštatujem stav).
Pokiaľ ide o sadzby poistného vo väzbe na značku, niečo o tom viem len v prípade Allianzu, kde sa poisťuje väčšina havarijných poistiek drahších a drahých áut. Som si istý, že ak by takáto korelácia existovala v dostatočnej a preukázateľnej miere, aktuári v Allianzi by v záujme zvýšenia profitability neváhali a a navrhli predstavenstvu diferencované sadzby poistiek. Toť môj názor.