jni
Mesto:
Založený: 15. 4. 2010
Príspevky: 315
Bike: Scott Scale 80
V kontexte toho rozhovoru s Danom Arielym som si spomenul na nedavnu diskusiu o spoplatnenych mediach, ktore maju prispievat ku "ohlupovaniu". Podla mna to je prave naopak. Media, ktore su "zadarmo", najvacsou mierou prispievaju ku ohlupovaniu. Ono ide o to, ze "zadarmo" nie je zadarmo. Kym boli vsetky media spoplatnene (noviny a casopisy), tak medzi sebou bojovali kvalitou a zameranim, pretoze ak chceli, aby si ich ludia kupovali, museli produkovat to, za co je citatel ochotny zaplatit. Po vzniku online medii sa akosi predpokladalo, ze aj kvalitny obsah ma byt zadarmo, ako vsetko na internete. Akosi sa ale pozabudlo na to, ze zadarmo na internete nie je zadarmo, ale zaplatene nasim casom stravenym na danej stranke, klikmi na reklamy, informaciami o nas samotnych, ktore su o nas zbierane (napr. google reklamy). Ak zrazu uz neslo o kvalitu, ale o navstevnost. A ked je kriterium uspesnosti vysoka navsevnost, tak kvalitna zurnalistika vzdy bude tahat za kratsi koniec. Rozne paywalls su len akasi slamka, ktorej sa vydavatelia chytaju, aby vobec boli schopni prezit v zaplave obsahu "zadarmo".