"pacil" sa mi ten most pri Zvolene. bez vyberoveho, rychlo, urcite za draho - ked zakonspirujem, obidenie vyberoveho konania, na ludi kaslat,

a dobre vieme ze lacnejsie je opravit ked sa vady zacinaju objavovat, ako ked su v pokrocilom stadiu. ale z velkej sumy sa da viac nabalit. peniaze na to vyberieme od ludi na DPH
09.10.2024 - 11:33:51
01
Aktuálne sa stavia presne takým tempom ako keby sa to platilo len z výberu diaľničných známok, prípadne mýta. Ak by sa malo stavať a udržovať z týchto poplatkov, tak to by tieto poplatky museli byť násobne vyššie. Už to prečo toľko stojí výstavba je na iné témy. Stavebníctvo je aktuálne absolútny odpad spoločnosti...Mosty pri BB sú všeobecne čudné...tam sa niečo iné deje. Aj tento druhý čo zvažujú búrať rovno zo stavu 6. Mostov v stave 6-7 je na okresných a miestnych cestách drvivá väčšina a akosi neverím, že by tie mosty prešli defektoskopickou kontrolou na injektáž a koróziu predpínacích káblov. Vybavenie na to nemá takmer nikto.
09.10.2024 - 11:42:11
00
branomelis napísal:
Aktuálne je akcia na novú Corollu sedan. Základ za 17 tisíc, za 24 tisíc vyjde asi aj nejaká TOP výbava. Inak jazdenky ako som si aj teraz myslel, že do 20 zoženiem krásne auto, tak nie je ani jedno čo by nejako prekonávalo moje aktuálne skoro 15 ročné GLK. Predávajú sa totálne nezmysly za ceny aj 30 tisíc, kopa kilometrov a staršie ako 6 rokov.

branomelis👍

Prílohy:

Screenshot_20241009_080223.jpg
Screenshot_20241009_080223.jpg 253.28 KiB thumb_up0thumb_down

09.10.2024 - 11:49:36
01
stivko76

Presne také nejaké faceliftované GLK zháňam. Namiesto môjho staršieho. Len mi celkom odrazili dekel ponuky za moje a ponuky za toto nové. Ja mám moje 8 rokov už a na tom sa máločo kazí a má málo reálnych chýb. Len už mám 214 tisíc km a chcel som novšie, ale 10 ročné GLK predávajú dnes okolo 20 čo je úplne odveci cena. Keby za moje ponúkali 12 tak idem do toho, ale to ani zďaleka tak nie je. Takže ten doplatok je katastrofický a v cene 20 viem riešiť aktuálne nové auto z predajne. Smutné je len to, že to nové auto sa kvalitou a vypracovaním absolútne nechytá na to 15 ročné GLK....
09.10.2024 - 11:58:01
03
branomelis
Moje je 2014 250. Polovička si ho nevie vynachváliť. Zas ja som bol skôr na subaru. Ale aktuálne nič nemajú s normálnym motorom.
Neskúšal si GLC, GLE, GLB?
09.10.2024 - 12:20:59
00
stivko76
Tak vynachváliť...no...je to akože v pohode auto, také že dá sa..nič extra. Ale pozeral som aj Subaru XV a Volkswagen T-Roc, ale tie autá sú v podstate hrozné. Vonkajší dizajn je v pohode, ale tie interiéry sú oproti Mercedesu fakt otras, keď teda porovnávam autá 2010 a 2018. GLC, GLB sú autá, ktoré za svoje peniaze nič extra neposkytujú, keby boli okolo 18 tisíc eur a 6-7 rokov tak OK, inak finančný nezmysel oproti GLK....GLE je pre mňa nepotrebné. Pozerám jedine GLA, ale za nafúknuté Ačko 8 ročné dávať 20 je mi tiež hodne proti srsti. Moje GLK 6 ročné stálo menej ako 13 a to bola reálna hodnota toho auta. 10 ročné autá by sa mali predávať už len za zbytkové ceny.
09.10.2024 - 12:28:20
00
branomelis problém je ten, že peniaze vybrané od motoristov nekončia v sektore dopravy, ale idú do toho veľkého koša všetkých daní a poplatkov a to sa potom prerozdeľuje. Na mýte neviem koľko sa vyberie, na daniach z pohonných hmôt je to niekde 1,4-1,8 miliardami ročne. Myslíš že to skončí v dopravnej infraštruktúre? Nie.

Čo sa týka mostov, to že máš teraz most v 6. stupni neznamená, že za pol roka ho nezavrieš, lebo aj za ten čas sa výrazne mohol stav zhoršiť. Zažil som v robote situáciu, že most z 2. stupňa spadol za 2 roky do 7. stupňa. Tak isto, veľa mostov je nechcem povedať nadhodnotených v rámci stupňov, ale priznal sa im o kúsok lepší stav... To isté ten most vo Vrakuni pri kruháči v Bratislave. Ten bol na odpis už tak 10 rokov... Ale proste dospelo to do štádia, kde už nikto nebol ochotný sa pod to podpísať. Niekto iný by ho zavrel už možno 5-6 rokov dozadu. Ale zase pozor, nikto nie je taký samovrah zo statikov, aby podpísal niečo, čo reálne môže spadnúť. Ten most ešte kľudne možno mohol fungovať aj 5 rokov, ale chceš byť ty, čo sa pod to podpíšeš a za pol roka to náhodou spadne, lebo sa tam stretnú 2 preťažené kamióny? Asi nie.
09.10.2024 - 12:50:56
01
Vieš asi v akom stave je most ponad Mojšovú Lúčku. Je to na hlavnom ťahu BA-KE, denne sa tam stretávajú stovky preťažených kamiónov. Ten most je viditeľne ďaleko horší ako bol napríklad ten v BB. V tom stave je už minimálne 10 rokov len čo si ho tak zospodu všímam. A áno ja sa pre toto zásadne vyhýbam návrhu predpätia. To je len obyčajná časovaná bomba s minimálnym možnosťami to do budúcna rozumne zosilňovať. Ešte že aspoň novšie veľké diaľničné mosty majú už zabudované snímače a dajú sa lepšie monitorovať.
09.10.2024 - 12:57:03
00
Nie, neviem v akom je stave, tak isto neviem v akom stave bol ten most v Bystrici, keď sa dával strhnúť. Žiaľ tu nefunguje pozriem sa za jazdy autom v 130km/h a viem reálny stav. Most SNP tiež nevyzerá na 6. stupeň, alebo Apollo na 4. stupeň.
09.10.2024 - 13:14:17
00
Keď sme pri otázke novších/ starších áut, často dostávam otázku, prečo jazdím starou W204 s kompresorom. Pretože tie novšie autá mi okrem otravných, celú cestu pípajúcich asistentov a komplikovaných motorov (s nízkou pridanou hodnotou) dokopy nič neprinášajú. A keďže stará 204 stále jazdí a vyzerá skvele, nevidím dôvod vyhadzovať peniaze za novšie auto, keďže by som nič extra nezískal. Objektívne sa po rokoch MB-204 ukázala ako skvelá a nadčasová platforma (aj keď som bol k nej spočiatku ako vtedajší majiteľ W202 a W124 trochu skeptický) a preto sú aj GLK výborné autá.
Čo sa týka GLA a GLB...to sú také renaulty s kabátom mercedesu. Ale naozajstné mercedesy nie. Napriek tomu, že priestorovo je GLB a GLC v podstate na jednej úrovni, tak jazdne a celkovo kvalitatívne je proste GLC o tú triedu vyššie...skrátka, Mercedes začína C-čkom rovnako, ako BMW 3-kou a Audi A4-kou.
09.10.2024 - 13:17:12
02
Ale GLA nie sú všetky ešte Renaultky...ja mám záujem o 220 alebo 200 Cdi a to sú rovnaké motory ako malo Cčko a GLK. Tiež mi moc nevonia meniť GLK za GLA, ale v podstate GLK už na to čo som ho mal nevyužívam, lebo už dlhšiu dobu len bicyklujem. Kedysi som mal GLK na lyžovačky na MT holiach, ale lyžovanie je veľmi nebezpečný šport, tak ho už nevykonávam, len výnimočne raz za sezónu max. Takže preto by som sa uskromnil aj s malým GLA. V podstate úroveň spracovania je absolútne rovnaká ako C, alebo GLK - rovnaké materiály, ovládače, motory, usporiadanie interiéru. Nové by som už moc nechcel, lebo neznášam v aute tie 2 tablety vedľa seba, ktoré akože majú evokovať nejaký luxus - bohužiaľ to pôsobí extrémne lacno a čím viac do toho ešte rôzneho podsvietenia dávajú, tak tým horšie. Jedine čo ma pri tom GLA odrádza je prevodovka. je to síce 7G, ale nie hydromenič ale dvojspojka DCT.
09.10.2024 - 13:26:08
00
Motory renault sú aj v C-čkach, o to by mi primárne nešlo. Ide mi o podvozok, elastokinematiku zavesení, primárne riešenie pohonu (céčko je primárne zadohrab a s tým je spojená aj celková konštrukcia vozu), tuhosť karosérie, už spomenutá hydrodynamická prevodovka 722.9 (prípadne ešte novšia 725.0) atď. Tie dve autá sa nedajú porovnávať. Mal som možnosť viezť z DE po vlastnej osi už všetko od GLA po GLS...ale ako petrolhead zameriavajúci sa primárne na trojcípu hviezdu si nedovolím vedľa seba postaviť GLA a GLC.
Btw. fenomén zvaný automatická dvojspojková prevodovka za mňa do bežného auta na denné použitie vôbec nepatrí a nebudem sem ani písať slovo, ktorým ju bežne nazývam. :D
09.10.2024 - 13:39:11
00
preco nie DCT na denne pouzitie?
09.10.2024 - 13:43:41
00
Tá dvojspojka je pre mňa jediná neznáma pri mercedese. Nemám s ňou skúsenosti. S hydromeničom ešte 5 stupňovým som mal veľmi zlé skúsenosti v jedinom mercedese a to S400CDI. Tam sa ale iba rozsypal hydromenič, inak v pohode. Potom som mal už len W204 2 ks a W211 2ks a potom už len GLK. Na GLA som len jednu predvádzaciu jazdu šiel, ale prišlo mi lepšie na bežnú jazdu ako GLK, tichšie a okolo rýchlosti 140 aj celkovo kľudnejšie.
09.10.2024 - 13:46:41
00
Pretože je sprostá jak poleno (aj stará podtlakom a plynovým lankom ovládaná 722.3/4/5 príde človeku inteligentnejšia, ak mal možnosť porovnania) a nemá rada poskakovanie v zápche. Bola totiž vyvinutá primárne na iný účel, kde dlhá životnosť v hustej premávke, komfort rozjazdu a adaptácia k situáciám neboli prioritou. Že sa používa v bežných autách má dva základné pragmatické dôvody:
1. nižšie výrobné náklady
2. je kompaktnejšia

Kto chce kľudnú jazdu po diaľnici, treba siahnuť po klasike. Nie po SUV. A čím je samozrejme SUV viac pseudoSUV (rozumej bližšie ku klasickému sedanu/kombi), tým jazdí po diaľnici lepšie. Len ľudia akosi zabudli, že 2+2=4 a nikdy to nebudú 3 a ani 5. Fyziku nevie oklamať ani mercedes. :)
Čo sa týka hydromeniča - áno, hydromeniče sa tiež raz opotrebujú (väčšinou preklenovacie spojky alebo ložisko). Niektoré skôr, niektoré neskôr. Závisí od vodiča a spôsobu prevádzky. O meniči na 722.6 sa ale asi nejak bavi´t netreba, dá sa kúpiť repas od ZF za 450€, čo je cena bežnej spojky s dvojhmotou na octaviu. Výmena tiež nie je o nič náročnejší úkon.
09.10.2024 - 13:51:50
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up