nevravim ze to je jak lusknutim prstov, ale o riziku totalnych blackoutov napriec celou europou pocuvame uz poslednych aspon 10-15r, a toto je prva, alebo jedna z velmi mala sprav kedy k zavaznejsiemu blackoutu bolo tak blizko. Pravdaze, viem ze su velke investicie do rozvodnych sieti, etc, lenze tiez tie cierne scenare, ze kazdy clovek kazdy vecer bude 150kW dobijat 100kWh baterku, ako si to tu podaktori predstavuju podla komentarov vyssie, su odtrhnute od reality. Ludkovia, prosim, kolko % ludi najazdi za den 500+ km? A kolko % z tych ludi potrebuje mat dobitu
baterku vecer na 100% z takmer 0% za 20 min? 0.0001%. Zvysok bude dobijat na beznych ~10kW dobijackach, aj pocas dna ked su zaparkovani v praci, a potom v noci, cize auto moze byt na dobijacke 12+hodin do dna, aby dobilo tych ~100km co je myslimze dost silny nadpriemer.
A navyse, za poslednych par rokov sa kapacita baterii pekne zvysuje par % za rok.
https://cleantechnica.com/2020/02/19/bloombergnef-lithium-ion-battery-cell-densities-have-almost-tripled-since-2010/btw, k investiciam - porovnajte si kolko stoji nejaka krajsia povoden alebo hurikan vs investicie na rozvodnu siet napriec kontinentom.
A uz teraz, pre beznu domacnost, solar je aj energeticky a aj financne vyhodny. A to vravim ako clovek, co si este relativne nedavno myslel ze solar pre polku europy je strasna kravina, ale proste, staci si spravit radovy odhad typu: cenu solarneho panelu + infrastruktura okolo prevedena na kWh elektriky a porovnat to s tym kolko instalacia cca vyprodukuje za svoj zivot. A na takej beznej streche, aj s konverznym faktorom 100% ceny --> na kWh elektriky, vychadza, ze ten solar sa energeticky splati davno pred 20r zivotnostou. Veci ako integrovane strechy, lacnejsie bateriove uloziska (uz moc lacnejsie realne nemusia byt aby mali dost velky ekonomicky efekt) to uz len budu zlepsovat.