Môžeš dať aj nejaké konkrétne argumenty, reakcie na tvrdenia v rozhovore?
05.03.2023 - 10:29:38
01
canopus napísal:
Jaroh pekne si pretlaca svoj biznis,na zasadne otazky odpovedal jak cisty demagog,a vidiet,ze sa tomu prd rozumie.Takze asi tak

Každý páv svoje perie chvali....chýba mi tam značka reklamný článok...

Je mega sprosté, že jediný spôsob ako tlačiť ľuďom dolu krkom eauta (či ich chcú alebo nie) je cez krivenie trhu s dotáciami a brutálnym zdrazovanim spaľovacích... :tmi:
05.03.2023 - 15:16:21
00
peter120, len teda pre úplnosť, ako teda inak navrhuješ dosiahnuť klimatický neutrálnu automobilovú dopravu do roku cca 2050?
05.03.2023 - 15:39:23
00
Vsetko je to len biznis a odrby. Ano, aj na tomto sa da zarabat.
Existuje jediny klima neutral sposob zivota, a to je navrat k jaskynnemu sposobu zivota. Je to kruta pravda ci sa nam to paci alebo nie.
Lebo aj to "nevinne" elektro auto, musis devastovat prirodu na inom konci planety pri tazke kobaltu a litia... A to veru eco friendly vobec nie je.
Ani tazba ropy samozrejme, v podstate vsetka cinnost a luxus moderneho cloveka ktoru berieme ako samozrejmost planetu nici.
Doporucujem si pozret priserne foto z industrialnej ciny, Majte to na pamati ked budete jest morske plody. :lol:
05.03.2023 - 15:55:11
01
peter120 napísal:
Každý páv svoje perie chvali....chýba mi tam značka reklamný článok...

Je mega sprosté, že jediný spôsob ako tlačiť ľuďom dolu krkom eauta (či ich chcú alebo nie) je cez krivenie trhu s dotáciami a brutálnym zdrazovanim spaľovacích... :tmi:

Emisie skleníkových plynov v doprave, energetike, priemysle alebo stavebníctve nepočkajú na trh. Kvôli Jevonsovmu paradoxu by emisie stúpali aj keby sa táto problematika nechala na samotnom trhu. Preto do hry vstupujú regulácia a dotácie.


Naposledy upravil bicycletour dňa 05.03.2023 - 15:57:54, celkovo upravené 1 krát.

05.03.2023 - 15:56:59
00
Vyhrň me si rukávy, když se kola zastáví😀,hej rup hola hej,do práce se dej👍
05.03.2023 - 15:57:21
00
i.redd.it pbs.twimg.com i.ibb.co i.ibb.co
Niekedy mam dojem ze zelena agenda nie je v prospech zachrany planety ako slubuju.
05.03.2023 - 16:17:27
01
peter120
Nechceš sem dať aj obrázky ťažby iných surovín alebo elektroodpadu v Afrike? Alebo obrázok s poklesom výroby u francúzskych jadrových elektrární kvôli vysokej teplote a suchu?
05.03.2023 - 18:11:22
01
peter120, jo, tak ak svoje názory utváraš podľa memečiek, tak chápem, že si myslíš, že jediný spôsob klimatickej neutrality je návrat do jaskýň. :-)
05.03.2023 - 18:23:49
04
Ľudia, čo zdieľajú podobné memečka, si skôr prajú, aby to bola pravda.
05.03.2023 - 18:28:20
02
Elektro je super ale verím tomu, že sa vymyslí niečo lepšie... Kto si pred 500r vedel predstaviť auto alebo pred 30r mobil alebo pred 15r smartfón...
05.03.2023 - 21:21:52
00
Jaroh napísal:


včera večer ma napadla taká "zvláštna" myšlienka... koľko vlastne pripadá g CO2 na výrobu 1 kWh elektrickej energie... je to predsa palivo poháňajúce stroj, akurát v inej podobe ako benzín/nafta...

riešenie EU totižto je, že spaľovacie motory znásilníme skrz emisnú pokutu... každý gram CO2 ktorý automobil produkuje spoplatníme tuším 96 €, povedzme že 100 € aby sa to lepšie počítalo... čiže ešte sme nič nekúpili, nič nevyrobili a priemerný automobil so spaľovacím motorom produkuje cca 150 g CO2 na km takže ak si ho budeme chcieť v budúcnosti kúpiť tak ekologická pokuta za jeho vyrobenie bude 15 000 € (v súčasnosti je to podiel prekračujúci 100 g čiže "len" 50 g cca 5 000 €)...

OK beriem, ale napadlo ma, koľko vlastne pripadá emisií CO2 na výrobu 1 kWh elektrickej energie... a ak nejaká pripadá, prečo by sme nemali použiť rovnakú metodiku aj pri elektromobiloch...

tak držme si klobúky, ideme z kopca... typnite si teraz len tak v duchu... Slovensko ako jedna z mála krajín EU je na tom celkom dobre (atomové elektrárne, vodné elektrárne tvoria základ produkcie), aktuálne je to cca 80 g CO2 na 1 kWh energie, donedávna 2017 bývalo 140 g... ale európsky priemer je okolo 350 g CO2 na 1 kWh (a môžu za to plynové a uhoľné elektrárne, ktoré sú zväčša v Poľsku a Nemecku hlavne...)

a teraz tá matematika pre Elektromobily... priemerná spotreba takéhoto auta je cca 20 kWh na 100 km, čiže 0,2 kWh na 1 km čo predstavuje v priemere 70 g CO2, čiže pokuta na 1 automobil 7 000 €, takže podľa vlastnej metodológie, EU by mala elektromobil nie dotovať, ale naopak zaťažiť emisnou pokutou... !!! :D :D :D

ale to by predsa nebolo spravodlivé, ako k tomu prídu Slováci, ktorí majú 80 g na kWh, Češi majú 350 g, nemci tiež, poliaci 800 g... ako inak ich donútiť zapracovať na energomixe elektrární... :D :D :D

aj solárny panel v životnom cykle produkuje priemerne cca 50 g na 1 kWh vyrobenej elektriky... čo ma celkom prekvapilo sa priznám

takže nie je to úplne tak EKO, ako sa nám to tu tlačí do hlavy... či sa mýlim? neviem, takúto úvahu som zatiaľ v žiadnej debate nezachytil...

a možno je moja úvaha špatná, a tým pádom to nemá zmysel riešiť... vychádzal som z toho, že palivo ako palivo, aj keď podoba a forma je iná... a ak s jeho výrobou/distribúciou/skladovaním súvisia emisie CO2, tak prečo robiť rozdiely a kriviť trh...
06.03.2023 - 08:40:36
01
corsair napísal:
Elektro je super ale verím tomu, že sa vymyslí niečo lepšie... Kto si pred 500r vedel predstaviť auto alebo pred 30r mobil alebo pred 15r smartfón...

To posledne Steve Jobs.
06.03.2023 - 09:04:00
01
madbugie ako tu uz davnejsie niekto podotkol: ked ratas CO2 na vytvorenie elektrickej energie pouzitej eautami
tak si zaroven zaratal aj CO2 nielen vyprodukovane autami ale aj vyprodukovane pocas vyroby benzinu (teda paliva tych aut)? Kolko ti vyslo?
06.03.2023 - 09:54:23
11
no veď presne na to vás tu máme chalani... v podstate aj ten výdajný stojan a pumpa samotná "konzumuje" el. energiu, a tak dále, a tak dále...

akože chceš povedať, že naša osvietená EU komisia, to s tým ekopoplatkom za spaľovacie auto, nezrobila dobre??? ? malo by sa to prepočítať a poplatok zvýšiť... rozhodne
06.03.2023 - 10:18:13
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up